• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC-A77B by Jownaz

Jownaz

Junior Member
Achtergrond
Ongeveer 3 jaar geleden ontdekte ik waterkoeling. Na lang te hebben rondgekeken op dit en andere fora had ik dan toch beslist het eens te proberen. Rond deze periode 2010 was ik fiere eigenaar van deze build. In een vlaag van verwarring besloot ik de desktop buiten te gooien gezien ik toekwam met mijn laptop (ivb studies) en m'n desktop toch nog ampter gebruikte. Vaak wordt er nog al eens grappend gezegd dat het een virus is, en dat kan ik bevestigen! Na enkele maanden had ik enorm veel spijt van die beslissing en niet veel daarna had ik terug een watergekoelde desktop. Daarna heeft alles gewoon rustig gedraaid en heb ik vrij weinig veranderd. Af en toe een kleine upgrade maar weinig speciaals.

Wat nu?
Er waren wel een paar kleine dingen waaraan ik met verloop van tijd dacht. Het cable management was met al die kleine updates een regelrechte ramp geworden, mijn voeding was nog niet gesleeved, een paar kleine esthetische mankementen. Maar nooit was het zo'n probleem dat ik er mij is achter zette, maar daar is nu dus verandering in gekomen ;) Daar gaat nu verandering in komen!

Concreet
Wat moet er nu allemaal gebeuren?
  • Scythe KazeMaster Pro hermonteren
  • Stickers rechtsboven verwijderen
  • Sleeven van modulaire kabels
  • ThermoChill TA120.1 Radiator
  • Vijlen tube-holes voor radiator
  • Vijlen gat in mobotray voor sata kabels
  • Cable management
  • Propere oplossing pomp
  • Misschien nog wat led-verlichting
  • Sata sleeven

Project?
Het gaat eigenlijk maar een groot onderhoud worden, dus verwacht er zeker niet te veel van :p tips zijn uiteraard altijd welkom. Ik heb een lastercutter/engraver voor plexiglas tot mijn beschikking voor platen van 30*60cm (experimentje ermee), misschien dat ik daar nog iets mee ga doen :p Ik bewonder alle casemodders hier voor hun inspiratie, iets dat bij mij erg mist.

Materiaal
Heb volgende spullen hier besteld
Bij MDPC-X heb ik ook nog wat besteld
  • 50m black sleeve small
  • 5m sata sleeve
  • 3x heatshrinks black small
  • 2x heatshrinks black sata
  • 1x small, medium en large cable management clip
en dan nog een mooi kleurtje :D
Vorige situatie
Hier alvast enkele foto's van de huidige/vorige situatie:
DSC07397.JPG

DSC07398.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update
Alles uit elkaar gehaald en wat kleine esthetische ingrepen gedaan. Dingen die niet al te netjes waren gevijld bijgewerkt. Dit omvat gaten voor 120mm rad achteraan en gatje voor sata-kabels in de mobo-tray.

DSC07413.png


Binnen een massa rommel:

DSC07410.png


Vandaag kwam dan mijn eerste pakketje van HighFlow toe!

DSC07420.png


Radiator flushen bleek geen slecht idee ^^

DSC07422.png


En daarna al eens opgehangen om te zien wat het gaat geven

DSC07423.png


En tenslotte nog een gaatje voor optimaal cable management :)

DSC07431.png
 
Kdacht hetzelfde toen ik het schreef :p Luchtkoeling lijkt anderzijds wel al heel lang gelden :p

Update
Vandaag is er niet veel gebeurd: ik wacht nog op pakketjes van HighFlow en MDPC-X. Ben wel al wat schroeven gaan kopen :p hiermee kom ik wel even toe, denk ik :D

DSC07437.png


En nog twee ledjes gesoldeerd en gesleeved voor de pomp te verlichten

DSC07441.png


Stroom komt via een Fan-connector, dus zou ze eventueel nog kunnen dimmen met fan controller :)

Update
Omdat als ik TV kijk mijn pc geen lichtbaken zou zijn, wou ik graag alle verlichting kunnen uitschakelen. Oorspronkelijk dacht ik daarvoor mijn fan controller te gebruiken maar vandaag had ik een beter idee:

Vandal Switches!

DSC07445.png

Moet natuurlijk ergens gemonteerd worden. Heb eerst een kruisje geslepen met de dremel en dan een gat geboord. En dan vijlen (hier was ik nog bezig)

DSC07449.png


Switches erin:
DSC07454.png


En de ledjes eens testen! Bij gebrek aan klemmetjes kon ik er wel maar 2 tegelijk testen. Mijn intel-tas kan effe dienst doen als steun :D
DSC07456.png


Vandaag werd ook mijn 2e pakketje van HighFlow verzonden, evenals dat van Mayhems :p
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan