• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Paulus's Coolio.

Paulus

New member
Lo allemaal, mn pc ligt op het moment even stil omdat het geheugen in de post zit, maar uiteindelijk is het alleen maar handig om verder aan de kast te werken als hij uit staat :p

Anyway, een paar opmerkingen:
- De kast is beetje klein maar het valt me mee dat ik het meeste erin/erop kon krijgen, hoewel het orgineel de bedoeling was dat beide pompen in de kast kwamen ;) Reden om over een tijdje maar een nieuwe kast te kopen.
- Sommige slangen zijn eigenlijk nog een tikje te lang, maar dit heb ik eigenlijk gedaan omdat ik bang was dat ik te kort/krab door de bocht ging hier en daar. Als ik hem nog s leeg laat lopen zal ik het een beetje inkorten (misschien met de nieuwe kast :001:). De memory cooler staat eigenlijk ook gewoon op de aluminium heatsink van mn videokaart, past absoluut niet anders ;p
- Moet nog wat kabeltjes wegwerken,maar dat gebeurt nadat ik mn bestelling van vandaag met wat nieuwe casefans/fans heb ingebouwd (ook een nieuwe in de psu, en als ie dan nog teveel lawaai maakt, dan maar een nieuwe met de nieuwe kast :021: Valt me mee dat ie mn pc zelfs met redelijk hoge overclock makkelijk voedt, ik ben eigenlijk nog nooit boven de 420W gekomen).
- Groen is chipset loop, en rood is GPU/CPU loop (op 1 slang na die naar het rad gaat in loop 2 (had geen groene slang meer ;p)).
- Je ziet een rode led branden op mn moederbord, ik kon alleen vinden in de manual dat de pcie kaart er dan niet goed inzit ofzo, maar het kan niet anders wegens de SB bij de staart van de kaart (zou overigens wel kunnen schuren, maar kan er slecht bij door het ruimtegebrek), en naar mijn weten zit ie er goed in, en alles werkt dus :039:

Ik geloof dat alles in chronologische volgorde staat, zijn wel een aantal foto's though ;, ennuh soms is t misschien beetje wazig maar dat kwam omdat mn fototoestel instellingen op manual stonden ofzo :eusa_silenced:

We beginnen met de 'oude pc'
2iboy2d.jpg


2hduq94.jpg


1y4x2t.jpg



Het moederbord (echt gevaarlijk gewoon om die koelblokken van de NB en SB af te halen, zitten echt, ECHT vast, beetje verwarmd en gewrikt) + videokaart (blij om van de stofzuiger af te zijn).
2vsf0bq.jpg


fxxy50.jpg


Alles in de kast en meteen maar wat wcpapier erin voor het vullen:
33z762t.jpg


Testdraaien, wat een kabel zooi!
2lig5fd.jpg


En opgeruimd, reservoir op de 2e foto is echt perfect om de loop te vullen/ontluchtigen!
15j6kl.jpg


2zjdmcz.jpg


hwl9ur.jpg


Nu wat sfeer foto's 's nachts en close ups.
90ztaa.jpg


p2g5l.jpg


2ibj22t.jpg


2igll69.jpg


1zgxri9.jpg


xfn6s7.jpg


k32451.jpg


24yznki.jpg


2iiwsir.jpg


En mijn bureau:
wmf2og.jpg


Sjeez, lekker veel, magoed :p
Achter mn kast staat dus de 2e pomp, gief new case ;)
 
Ja, ik geef mn video kaart de schuld :p was oorspronkelijk de bedoeling dat de pomp er onder zou komen te staan, maar alles heeft toch net ff wat meer ruimte nodig met de slangen enzo ;p Ik had best de HD bracket eruit kunnen halen eigenlijk nu ik erover nadenk, maarja, dan staan die buiten de kast ><
 
Niet zoveel tijd gehad, maar ik heb de laatste tijd nog een paar fans verruild, o.a. die van mijn PSU en die van mijn kast (3x).

2h3ng5u.jpg


Maar ben er nu wel achter dat ik op zoek moet naar een nieuwe kast voor praktische redenen, en een nieuwe PSU voor noodzakelijke redenen ;p

Ik ben wel redelijk klaar met mijn overclocken voor 24/7 gebruik, ik zit nu op het volgende:

E8400 van 3GHz naar 4.05GHz op een Vcore van 1.35 :icon_cool:
Mijn OCZ DDR3 van 1600MHz draait nu op 1800MHz met nog steeds 7-6-6-20.
Alleen mijn 3870X2 overclocken geeft nogal wat problemen op de hoogste standen ivm met mijn PSU (550watt). Ik kan gaan va de 825/900 naar de 931/1044 zonder al te veel moeite, maar mn PSU trekt dat niet echt meer (BSOD's etc). Als hij op 899/999 draait haal ik een gemiddelde 3Dmark06 score van 18700 wat niet al te verkeerd is :001:

Anyway, hier is een screeny met wat info.
2lwam9t.jpg
 
Thanks voor de tips, tot nu toe spreekt Lian Li mij het meest aan (jammer dat NZXT geen mooie nieuwe kasten hebben though want deze Lexa is echt fantastisch geweest).

Maar ik zit nu vooral te denken aan de PC-A71 of PC-A7110. De PC-V2110 heeft ook wel wat though. Alleen beetje jammer dat de TFC triple rad niet op die T-713 top-cover past, maar daar valt misschien wel iets mee te klooien om het wel gepast te krijgen ;) Prijs/kwaliteit gezien is de A71 toch wel beste keus, maarja daarna kijken ben ik nooit zo goed in ><
 
Lian Li vind ik ook zeer mooie kasten. en meer gebruikt onder modders en Watercooling fanaten,
zij hebben als voordeel dat je voor vele kasten custom onderdelen vind, of fancontrollers in hetzelfde materiaal..

mijn volgende kast zou antec of lianli zijn.
 
Okey, nieuwe kast + PSU binnengekregen vandaag! Had ik dit maar meteen gedaan, zal lekker een klere karwei zijn om mn huidige waterkoeling te ontmantelen ;p Ik zal dus ook maar zorgen dat alles past voordat ik eraan begin, anders heb ik weer een tijdje geen pc ;)

Hier alvast wat foto's.
16m3qqt.jpg


30i8jtw.jpg


Je ziet gewoon niet goed hoe groot hij wel niet is op zo'n foto:
2crlx92.jpg


ea2w5z.jpg


De triple rad past orgineel niet op de top, maar dat wordt dus een beetje knutselen:
156xobr.jpg


En dit moet ik ook nog ff aanpassen, de orginele top ligt erbovenop:
egpliw.jpg


En hier heel mooi uitgetekend hoe t zeer waarschijnlijk moet worden :p
13zmutk.jpg
 
probeer deze keer je waterkoeling iets anders te doen als in de vorige case..

daar zag je namelijk niets meer van het moederbord, probeer zo kort mogelijk te werken, en je slangen zo te zetten dat alles mooi zichtbaar is..

je ging ook kriskros van nb naar mosfets, en tussen de mosfets..

je hebt in ieder geval een mooie setup, case included :)
 
Mooie kast. Mag ik zeggen, want ik heb 'm zelf ook.

Ik heb een klein beetje dezelfde problemen als jou. Geen (eigen)kast in de tussentijd en het bovenpaneel modden.

Mijne ligt alleen nu al een paar weken bij de spuiterij (nee, niet te snel conclusies trekken). Heb vrijdag j.l. gehoord dat ie klaar ligt. Ik hoop hem van de week te kunnen ophalen. Daarna proberen de puzzel van 60 stukjes weer in elkaar te zetten.
 
Ik denk dat ik je moet teleurstellen Baloo, ik houd de meeste verbindingen intact, ik heb goeie stroming zo en absoluut geen knikken. Alleen de hele lange buizen die gaan ingekort worden en beter verwerkt in het totaal beeld (aangezien ik nu ruimte zat heb :p).

Nou, vandaag beetje begonnen aan het top panel, de I/O port zit er nu in, moet het nog een klein beetje bijwerken qua lichte beschadiging, maar het is iig gelukt ;)
x2wkuu.jpg


Nu nog eens goed kijken of ik het echt moet aanpassen voor de triple rad, in principe kan alleen het middelste deel vast worden gezet met 4 schroeven, het achterste deel hangt echter in/op de verwijderbare HD bay in de kast dus misschien is dat genoeg, en anders wordt t boren.
 
Ziet er leuk uit! Deze kast is echt mooi standaart al. Zelf ben ik nu bezig om een Antec kast te verbouwen maar die is erg krap voor mijn pomp etc. Heb hierdoor 2 h/d slots eruit moeten halen om daar me pomp kwijt te kunnen!

Ik kijk er naar uit hoe je het verder gaat doen!

Gr,

Hood
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Paulus / Paul / Coolio Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan