• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Paar vraagjes slangdikte 3/8":1/2" of 3/8":5/8" , Koolance cov-rp450

Druskq

Junior Member
Paar vraagjes slangdikte 3/8":1/2" of 3/8":5/8" , Koolance cov-rp450

Ik ben van plan een flinke upgrade te doen, maar een paar dingen ben ik nog niet helemaal zeker van.

Ik gebruik op dit moment een coolingsetup die ik een jaar geleden hier heb samengesteld en aangeschaft.

Nu ben ik over een paar dingen minder tevreden:
- De 1/2" Tygon slangen vind ik wat lastig handelbaar. Ze zijn erg dik en lomp. Dat maakt het routen van de slangen krap in de Antec P182 die ik nu heb.
- De MCP655 Pomp, die ik nogal lelijk vind. Zeker in vergelijking met de inmiddels ruim verkrijgbare tops.

Nu ik hier wat over na heb kunnen denken wil ik o.a. de volgende upgrades doen:
- Voor de MCP655 ga de Koolance PMP-450 aanschaffen. Om later misschien een tube resevoir erop te schroeven. Tenzij iemand me dit ten zeerste afraadt. Zo niet dan ben ik hier wel over uit.
- Qua slangdikte wil ik naar de 3/8" ID (10mm) gaan. Echter, kom ik hier niet uit of het een OD moet hebben van 5/8"(16mm) of 1/2"(~13mm)

Hebben de twee OD diktes duidelijke voor- of nadelen t.o.v. elkaar? Ik dacht zelf dat het laatste nóg flexibeler is, maar nogal knikgevoelig kan zijn vanwege de dunne wand (slechts 3mm), klopt dit?

Ik wil ze gebruiken i.c.m. bitspower schroeffittingen. Dit is mn huidige winkelwagen met nu de (nog niet zekere) 3/8":5/8"(ID:OD) slangen en fittings.


Thanks!
 
Laatst bewerkt:
In een Antec P182 kan je beter 10mm binnen en 13mm buiten gebruiken (3/8e)

Dat bespaard in ruimte en grote bochten tygon in 3/8e is zeeeeer flexibel! maar knikt niet snel.
 
Daar heb je een punt Mobomonster, ik ga waarschijnlijk wel wat krappe bochtjes maken van CPU naar de NB en SB.

De Antec P182 doe ik weg K.3nny :) De corsair 800D gaat hem vervangen. Stom dat ik er zelf niet eens bij stilstond, kan ze natuurlijk ook gewoon combineren :p

Dus als ik het goed begrijp heeft een dunnere 1/2"(13mm) wand niet echt veel meerwaarde, eigenlijk alleen maar een nadeel vanwege het knikgevaar.

De Bitspower D5 Mod vind ik ook erg mooi, maar ik ben toch voor de koolance gegaan vanwege (in de toekomst) er een tube res op kan schroeven, en het heeft wat keuzemogelijkheid waar ik de in en output wil hebben.

Thanks voor de tips :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
M Paar vraagjes m.b.t. res + pomp (DCP 4.0) Waterkoeling 0
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
blingbling Paar kleine vraagjes. Waterkoeling 25
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
dopestuff paar spulletjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
F Paar vragen over Watercooling ( first timer) Waterkoeling 16
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
M TP10 - 2 vraagjes Lan Party 3
Besje Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF. Advies Waterkoeling Setup 3
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
F Pomp vraagjes Waterkoeling 2
AceBaran Lian li PC-A77 Vraagjes Cases en Modding 36
P Vraagjes over de Asus Rampage III Extreme Hardware & Software 11
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
focus08 First build! Aantal vraagjes.. Waterkoeling 9
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
G aantal waterkoelings vraagjes Waterkoeling 6
aadje93 EK-FC4890 CF op club 3d kaartje..... vraagjes Waterkoeling 2
B Silverstone Raven RV01, aantal vraagjes erover Cases en Modding 8
M Upgrade vraagjes Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan