• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overvolten 9800GTX

Superaap

Junior Member
Ik wilde graag mijn 9800GTX overvolten, omdat ik hem nu met
Core clock: 840 Mhz
Shader clock: 2125 Mhz
Mem Clock: 1250 Mhz
Niet verder krijg, terwijl de temps maximaal 41 graden worden (het kaartje is watergekoeld, vandaar :))
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat rivatuner mods niet werken op deze kaart...
Maar om nu meteen de bios te flashen vind ik ook wat overdreven... uiteindelijk ga ik dit wel doen, maar pas als ik de juiste snelheden/voltages heb gevonden zodat ik niet elk uur mijn bios opnieuw moet flashen.

Is het trouwens een probleem dat de cpu ook op een behoorlijk hoge clock/voltage loopt (HT on, & zit op 4.2 Ghz met core i7 920) & het water daardoor warmer wordt?
 
nibitor ff downloaden en je bios laten uitlezen.
als dat niet werkt ff met GPU-Z je bios uitlezen en opslaan en vervolgens met nibitor openen en daar kan je van alles aanpassen en opslaan om het vervolgens op je kaart te flashen.

werkt heel simpel en bij mij is het nog nooit mis gegaan


Wil je dat liever niet. kan je met MSI afterburn proberen. alhouwel die mijn GTX275 niet kan overvolte.
dat heb ik dus met nibitor gedaan :)
 
Ik heb het voltage nu toch verhoogd d.m.v. een bios-flash. Ik heb hem eerst van de 1.15 tot 1.2 opgeschroeft, maar dat had geen resultaat & inmiddels is het voltage 1.3 :S
Ik kom echter niet boven een core-clock van 870 Mhz, weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Of heb ik gewoon de maximale clock bereikt? Stock loopt ie namelijk op 675 Mhz, dus de overclock is al redelijk groot. Zou het misschien kunnen dat ik het pci-e voltage moet verhogen?

Ik zal de verdere specs meteen even vermelden, misschien is dit nodig.
Core i7 920 @ 4.2 Ghz
Gigabyte EX58-UD4P
3x2 GB OCZ RAM (loopt nu op 1680 Mhz, kan "officieel" tot de 1600)

Ik denk dat de rest van de specs er zoiezo niet toe doet.
 
Niet de pci-e verhogen. zijn veel mensen die daar een gebakke kaart aan over gehouden hebben. alhoewel er ook genoeg zijn waar het wel goed ging, maar ik weet niet of daardoor hogere clocks mogelijk zijn !

Verder zit je denk ik wel zo beetje op je max hoor. :)
Clock je ook je shaders mee ? dat is de moeite wel waard namelijk :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan