• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overstap naar een custom loop

RWB

New member
Beste forumleden,

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van AIO coolers heb ik nu besloten de overstap te gaan maken naar een custum loop. Ik heb zelf al redelijk wat research gedaan maar ben nog niet helemaal zeker of het allemaal kan wat ik wil.

De setup van mijn pc:

Asus ROG X570 Crosshair Formula VIII
AMD Ryzen 9 5950x AM4
Asus TUF RX 7900 XTX 24GB OC edition
Asus ROG Helios behuizing

Ik wil het moederbord, CPU en GPU watergekoeld hebben en heb zelf de volgende lijst samengesteld:

Moederbord: EK-Quantum Momentum VRM Bridge ROGCrosshair VIII Formula D-RGB -Plexi

CPU-block: EK-Quantum Velocity² D-RGB - AM4 Nickel +Plexi

GPU-block: EK-Quantum Vector² TUF RX 7900 XTX D-RGB -Nickel + Plexi

Radiator: EK-Quantum Surface S420 - Black voorzijde kast + EK-Quantum Surface S280 - Black bovenzijde kast

Pomp combo unit: EK-Quantum Kinetic TBE 200 D5 PWM D-RGB -Plexi

Werken al deze onderdelen met elkaar op mijn setup? En hoeveel nut heeft het bijvoorbeeld om het RAM geheugen in de loop toe te voegen?

Verder heb ik nog op mijn lijstje staan:

- 3m Soft tubes 12/16mm
- Slangenknipper
- EK-Loop Torque Screwdriver - 0.6Nm
- 1x EK-Quantum Torque Drain Valve
- 10 xEK-Quantum Torque STC 12/16
- 2x EK-Quantum Torque Rotary 90°
- PSU bridging tool
- Spuitfles
- EK RGB splitter kabel 4-weg
- EK PMW 4-weg splitter met molex connector
- EK leak tester
* EK Cryofuel clear premix 1000ml
* 8x Fans 140mm

Zijn er nog dingen die ik vergeten ben? Of als er iemand nog meer tips, opmerkingen of suggesties heeft dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de hulp,

Rogier
 
Laatst bewerkt:
Je kan hier checken of de waterblokken van EK passen op jouw hardware: www.coolingconfigurator.com

De onderdelen werken in ieder geval met elkaar :)

RAM waterkoelen heeft weinig nut, dat doen mensen meestal omdat ze het mooi vinden.
Tenzij je van plan bent de RAM flink over te clocken, dan kan waterkoeling goed helpen met de overclock.

Voor de rest heb je bijna alles, behalve het volgende (tenzij je die al hebt natuurlijk):
Fans voor op de radiator
Koelvloeistof
 
Thanks Freddy voor je snelle antwoord,

De koelvloeistof was ik inderdaad vergeten er bij te zetten en de Fans heb ik al reeds in mijn bezit. Volgens de configurator zou alles moeten werken dus dat is mooi.

Ik heb mijn RAM reeds overgeclockt zodat die matcht met de CPU en MB maar de modules worden daardoor nog niet te heet dus dan laat ik die voorlopig nog even buiten beschouwing.

Maakt de volgorde van de loop nog iets uit aangezien er 2 radiatoren in de loop zitten?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
stigma overstap naar de GTX680 NVIDIA 9
Nightwish68 Advies voor overstap naar i7 Hardware & Software 7
Havvie Advies in overstap naar waterkoeling Waterkoeling 10
Sanders Overstap op waterkoeling Waterkoeling 23
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TheDeeGee Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM HighFlow Webshop 8
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
H Headhunter upgrade naar nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
Bjorn@demichiel.nl Opzoek naar waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 173
B 4-PIn naar 3-Pin ?? Overige Koeling 3
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
MrGiorgio Minder naar de bioscoop? Films / Movies 12
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
A Bestaande OS overzetten naar RAID 0 ? Handleidingen en Installatie Tips 4
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
N naar welke tempratuur kijken\programa Waterkoeling 3
DieHard [GEZOCHT-DIENST] Terugzetten van HTC One x naar vorige android en eventueel rooten. Gevonden 0
C opzoek naar begeleiding voor een build (PGB) Cases en Modding 8
olympus 12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker Electronica 9
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan