• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

overklokken op AMD M4A78 Pro

nice :) gaat de goeie kant op :) en met die Vcore helemaal!! (je hebt maar weinig nodig) ik denk dat je een goede cpu te pakken hebt ;)

verder kwa verder ocen heb je helemaal geen WC nodig joh!!!
het is een simpel 65W cputje...
zorg voor beetje flow in je kast en een betere cpu koeler en je kan nog een heeel eind ;)
 
ja valt me ook reuze mee tis toch al 25 % overklok
zo mugen heeft wel mogelijkheden voor meer fans eraan te hangen
maar of ik daar de ruimte voor heb... moet ik eens gaan opmeten
wel een groot nadeel dat t bordje weer uit de kast moet dan -(
heeft een backplate nodig , ben er niet zo kapot van om bordjes er steeds uit te halen
eigenlijk, voor de montage zou ik nog wel wat meer willen zien
want die details zijn niet echt duidelijk te zien
 
welke details???
en je doet net alsof je elke week je cpu koeler gaat veranderen?? :p
het eraf moeten halen is juist positief... dit betekent dat er een backplate optie gebruikt word wat dus ook weer beter voor je mobo is (kwa gewichtsspreiding)
 
haha nee hoor dat doe ik zeker niet elke week
mee ens hoor een backplate is zeker goed hele maal voor zulke zware koelers
heb ik ook in me dual xeon server plus dat ik daar nog extra ondersteuning heb gemaakt onder t bord om t niet te laten doorhangen met 2 van die enorme thermaltakes
omdat t in een 19 inch rack zit en t moederbord niet veel bevestiging heeft
een hele hoek hangt eigenlijk gewoon los waar net nu de sockets zitten
ik zal er vast rekening mee houden en nog niet teveel monteren in me kast
zal morgen eens precies gaan opmeten of de mugen wel past
desnoods maak ik effe een kartonen malletje met de afmetingen om t echt goed te bekijken me kast is wel een bigtower maar hij is vrij kort wel
daarom heb ik al een probleem met me hdd bay dat de hdd dan niet past door de ram heatsinks 2 cm meer had t wel gekund
de schijven over dwars zou nog mischien wel kunnen of gewoon straks allemaal maar in de 5,25 bays hangen met de speciale brackets en de hdd bay eruit halen met daarvoor in de plaats een grote fan das ook niet verkeerd op die plaats
 
ja ik had in 1 van me oldschool oc rigs ook een beetje ruimte te weinig daarvoor..
hoe ik dat heb opgelost??
nou die hdd cages hangen vaag aan de 5 1/4" bays met een paar schroefjes...
dus heb ik hem daarvan lost gemaakt, en onderin de case een paar gaatjes geboord en met een paar moertjes en boutjes daar de cage weer vastgezet :)
ik had zoiets van zoveel pci slots zal ik toch niet gaan gebruiken (jij denk ik ook niet :p ) en dan heb je op die hoogte wel ineens een ZEE van ruimte ;)
 
ja klopt helemaal in die towers hangen ze ook aan een schroefje
nu kan ik die ook wel op de bodem monteren met een beetje geluk over dwars maar dat is vaak heel krap met de connectors maar haakse sata kabeltjes gebruiken
maar kan de hele bay ook wel in de 5,25 bay monteren
in de ze bigtower heb ik maar liefst 6x 5,25 en gebruik je normaal nooit allemaal
een dvd speler een brander en mischien nog een fancontroler ..
dan houd t wel op en blijven er 3 nutteloos over
ook boven de voeding aan de achterkan is plenty space heb ook kasten gezien die daar orgineel al extra hdd bays hadden , heb er hier 3 plaatsen fans
 
ik kan me nergens vergelijkingen vinden van anderen met dezelfde cpu
ook niet met de cpu-z validatie , leuk en aardig heb t opgestuurd en me score zie ik daar
maar van anderen kan je alleen de world top 5 zien
en niet gewoon de complete database ook met de lagere scores voor jan met de pet
en een pruts stysteempje
ik had gehoopt dat dat zou kunnen dat zou dan toch prachtig zijn om vergelijkingen te kunnen doen en een idee hebben hoever je zou kunnne gaan met de cpu
kom met google niet verder wat dat betrefd
vraag ik me af wat t voor zin heeft om dan de results te uploaden naar cpu-z als niemand t kan zien zonder de link te weten
 
ja maar dat zeg ik dat zijn lang niet allemaal dezelfde cpu's..... de echte toppers zijn namelijk de 90W F3 stepping volgens mij en dat is weer een stukje anders met andere stock Vcore ed
daarom is het dus eigenlijk op hwbot moeilijk vergelijken... die amdgeeks is daarom beter, dat is exact dezelfde ;)
 
idd zie dat nu ook stepping F3 komt hoger
achja heb de cpu ook niet uitgekozen maar gewoon gekregen he
gegeven paard niet in de bek kijken hahah
maar kan tot zo beetje 2751 als ik t goed zie met vcore 1,55 volt
heftig hoor maar dan eerst andere koeling want dat red t niet met de stock
en lees dat somige de cover van de cpu afhalen om beter te koelen
zou een graad of 10 schelen ... weet niet hoor .. word wel eng dan zonder bescherming doe ik liever nog niet effe als ik een echt zware luchtkoeler erop wil zetten
in een server kast met t bordje horizontaal heeft t minder te lijden
maar vertikaal ... lastig om de koeler goed stabiel te krijgen zonder te hard vast te draaien
 
ja maar jij hebt denk ik wel een goeie cpu dus jij zal er denk ik geen 1,55 voor nodig hebben ;)
verder de ihs erafhalen is idd een risico... dat doe je meestal alleen voor hardcore ocen...
verder als je het wel zou willen zou je ook de bovenkant eraf kunnen schuren zodat je rond de randen nog wel de stevigheid grotendeels hebt ;)
 
ja of wat van dat schuim te plakken aan de rand net als met de chipset koeler gedaan heb in me xeon server maar dan nog een hele kunst om em dan echt vlak erop te krijgen
als dat niet zo is zal t veel invloed hebben
denk dat ik voor lappen ga lijkt me stuk veiliger
nu zie ik bij die 2751 overklok dat hij een Big Typhoon with AS5 gebruimkt heeft ..
38 graden bij belasting ... mischien wat erg positief
 
ja maar je weet niet hoe warm het in hun kamer was..., en ook nog eens of ze dat niet gewoon maar invullen...

verder zal je van lappen denk ik niet heeel veel voordeel hebben, de amd heatspreaders zijn zoizo al redelijk vlak (je kan zelf voor de zekerheid nog effe checken met een standymesje ofzo)
 
die Big Typhoon is niet eens zo erg heftig groot in vergelijking tot de anderen
en maar 1 fan mogelijk bovenop maar mischien weer voordeel als je aan de zijkant van de behuizing een intake rooster maakt
 
precies dacht ik ook al ja verdere info ontbreekt wel hoe warm t in huis was enzo en de metingen ..
van idle 29 C naar load 38 C dat kan haast niet kloppen denk ik
dan is de load geen 100% geweest of maar heel eventjes
mja zal zien denk toch dat ik lapsetje bestel heeft t geen zin voor deze cpu dan mischien wel voor anderen heb ik t toch in huis voor me andere setups
vind t wel t proberen waard
 
denk t ook ja die typhoon is achterhaald wel heb ik t gevoel
kom die Mugen ook vaak tegen met goede prestaties
en is flexible wat btrefd fans en op welke plaats je de fan(s) zet
is t met 1 fan te krap zet ik er 2 op of nog meer , met schakelaars of controller
voor een quite functie als t effe niet zoveel hoeft te koelen -)
ideen te over
 
effe de cpu gelapt =) 3 uur schuren maar t resultaat is super
nu inbouwen met de Freezer Extreme cpu koeler

img.jpg
 
heftig !!! heb de cpu koeler en mosfet heatsinks ingebouwd

reslutaat liegt er niet om ...
stress cpu temp is nu 38 C top en dat was voorheen 54 C !
16 C verschil das een boel
denk dat t lappen ook wel flink stuk heeft uitgemaakt

mooi spul Freddy ! zeker een aanrader met zoveel verschil met de stockkoeler

ben weer heel tevreden ga nu proberen wat verder te klokken
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Joren Overklokken AMD 955BE. Overclocking 12
T overklokken ram Overclocking 8
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
S Overklokken of niet? Overclocking 11
X MSI N580GTX overklokken. Overclocking 10
Ludwig Overklokken 17 3820 (Sandy bridge-E) Overclocking 2
M I5-2500 Overklokken 4.1ghz Overclocking 6
M Bij zwaar overklokken, moederbord ook waterkoelen? Waterkoeling 2
M QX9770 overklokken Overclocking 10
Xtrafresh Extreem waterkoelen en overklokken in de zomer! Gallery & Build Logs 1
A GTX 295 overklokken Overclocking 7
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bl4ckj4ck666 Amd ryzen 7 3800x Hardware & Software 1
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
R Full Cover waterblock amd saphire R9 280x vaporx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
volcom EK-Supreme LTX AMD PreciseMount - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
J GPU waterkoeling AMD Radeon R9 290 Advies Waterkoeling Setup 2
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
J Waterkoeling voor een AMD Radeon R9 290(X) Advies Waterkoeling Setup 3
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Dave-V [GEVONDEN] EK Supreme HF AMD mouting bracket Gevonden 3
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
Cerenas Cerenas - Louw Post - AMD systeempje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
reclamations Mounting plate Supremacy AMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan