• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overhaulin'

Oke, pakketje kwam vanmiddag en ben gelijk begonnen.

Ik heb ervoor gekozen om toch te gaan buigen. Dit vind ik persoonlijk toch mooier uitzien. Er is 1 bocht waar ik nog niet helemaal tevreden over ben (dit zul je misschien ook wel zien op de foto).

Deel 1:

image.jpg

Dit is de gedeelte waar ik nog niet blij mee ben. Deze ga ik nog proberen te verbeteren en de reden dat ik dit niet gelijk doe is omdat het een kl*te gedeelte is en me tijd ervoor wil nemen. De bocht doet momenteel z'n werk en dan kan de pc vanavond/morgen eindelijk weer aan (is me enige pc momenteel).


Deel 2:

image.jpg

Dit bochtje was toch nog een kleine instinker, want de uitgang van de GPU zit niet recht onder de CPU invoer. Om dit op te lossen maakt de bocht ook nog een kleine offset naar rechts.


Deel 3:

image.jpg

De laatste bocht maakt het compleet. Simpel genoeg, weinig over te zeggen.

Ik merk nu alleen dat de Bitspower Flow Indicator een af en toe lekt als de pomp op 100% snelheid draait, dus dat wordt drainen en kijken of de O-ring wel goed zit. Ik merkte tijdens het aansluiten wel dat die O-ring niet helemaal lekker zit, maar ik hoopte voor het beste... En ach, zo blijf je bezig toch.

Ik was toch lekker bezig en heb de onderkant ook vervangen met rigid tubing. Puur omdat ik dacht "waarom ook niet".

image.jpg


Verder wil ik aan jullie vragen welke kleur koeling er in zou moeten. Zelf dacht ik aan iets van blauw, maar dan weer meerdere soorten blauw en ook transparant of pastel.

Dus hoe vinden jullie het er tot nu toe uit zien? Nog tips? Laat het me graag weten, want dit is de eerste keer dat ik zoiets doe en er is altijd ruimte voor verbetering.

Edit: Wat teflontape ertussen gedaan bij de flow indicator en so far so good.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat meer dan 10 fittingen liggen, ongeveer 30.

Heb natuurlijk genoeg reserve, maar erg zonde om nooit te gebruiken.

En zijn al allemaal uitgepakt, dus verkopen word wat moeilijker.

Acryl tubing word wat voor volgend jaar maart, als dan nieuw mobo's en gpu's uitkomen.
 
Kleine update.

Wat verlichting toegevoegd en een ander kleurtje water. Ik wilde oorspronkelijk eerst iets in de Mayhems Aurora klasse, maar op hun website staat in rode letters dat die alleen voor show gebruikt mag worden en niet als dagelijks pc. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Mayhems X1 UV Blue.

Als verlichting heb ik gekozen 2 witte en 1 UV ledstrip, daarbij nog een UV ledplug. Aan de boven en onderkant zitten de witte strips, de UV strip zit aan de linkerkant en de plug zit onderin het reservoir. De verlichting wordt allemaal geregeld in de Aqua Suite van me Aquaero. Op deze manier kan ik ze aan/uit zetten + dimmen. Ik heb er een foto van, maar de camera in me iPad doet deze totaal geen recht.

image.jpg

In het echt zie je die blauwe gloed aan de linkerkant niet. Ook licht de koelvloeistof beter in z'n geheel op. Als laatst is het opgelichte zwart boven en onder minder sterk aanwezig.

Als laatst moet ik nog kiezen wat ik doe als ventilatie. Waarschijnlijk 2 SP120 fans aan de voorkant + 1 AF140 achterzijde als intake, dan 2 AF120 fans aan de bovenkant als exhaust. Daarmee hoop ik genoeg positieve druk in de case te houden.
 
Daar ben ik weer.

Ik heb ff wezen stoeien met het overklokken van me GTX 780. Persoonlijk vind ik de score nog niet optimaal, maar aangezien het nogal veel tijd in beslag neemt hou ik het hier nog bij.

Hierbij mijn Fire Strike score. Ik heb het bij alleen de normale Fire Strike gehouden omdat ik een 1080p@60Hz monitor heb. De link hieronder is een vergelijking van me GTX780 stock tegen de overklok.

Stock: 9495
OC: 11380
Fire Strike: Result

Het komt niet in de buurt van de 20k+ van een Titan X natuurlijk, maar van 9495 naar 11380 vind ik al aardig. Het is toch een verhoging van bijna 20%. Zoals ik al zei, ik heb nog genoeg fine tuning te doen. Misschien de klok wat verlagen en het geheugen verhogen, weet nog niet ...
 
Laatst bewerkt:
Overhaulin' pt. 2

Oke, ik kon dus niet stil zitten en heb me build iets uitgebreid. Ik ben niet blij met de temperaturen die me VRMs bereiken onder wanneer me PC overgeklokt is. Hiervoor gezocht naar waterkoeling voor me moederbord en gelukkig had Aqua Tuning nog 1 setje op voorraad en toen natuurlijk gelijk besteld. Dit zou allemaal teveel worden voor me enkele D5 pomp en heb daarom een 2e gekocht. Gelijk maar van die zachte pads erbij gedaan om de trillingen tegen te gaan. Aangezien alles toch weer uit elkaar ligt worden het gelijk 2 losse loops. Dus hier zijn een paar foto's.

Aqua Tuning levering:

image.jpg


De inhoud van het ColdZero pakje:

image.jpg


Het ophangen van de Aqua Computer apparatuur:

image.jpg


Plaat op z'n plek:

image.jpg


Van het bouwen en buigen heb ik geen foto's gemaakt dus hier alleen een foto hoe het momenteel uitziet:

image.jpg


Zoals je kan zien ben ik nog niet klaar ... Je kan het mischien al raden, ik ben spul vergeten te bestellen. De pomp-cpu leiding haalt het niet in 1 keer; de SATA3 kabels zijn te kort; de SATA kabels halen het ook niet; 2e drainport vergeten; extra fillport vergeten en nog wat andere spulletjes. Ik heb voor de zekerheid een rigid tubing connector besteld, want ben er nog niet uit of ik de flow meter erin zet. Voor de rest ligt er al een order klaar voor Freddy dus ... To be continued ...

Oh, nog een kleine update. Omdat ik me opslag wil uitbreiden en nu de HDD cages kwijt ben heb ik besloten om een frame voor me 5,25" bays gekocht.

image.jpg


Laat me weten wat jullie er zover van vinden (,:.D .
 
Freddy heeft me weer blij gemaakt met een pakketje vandaag. De loops zijn klaar en momenteel ben ik een paar uur aan het wachten vanwege de leak-test.

De 2 drainports (einde loop / res inlet / drain):

image.jpg


De leak-test

image.jpg


Zodra alle lucht eruit is moet ik de reservoirs nog afvullen. Ik hoop alleen dat ik genoeg heb, anders moet ik voor druppels nog een extra fles kopen. Moet ook nog ff kijken wat ik qua verlichting doe, ben er niet echt een expert mee :lol:.
 
Nou, ik ben eigenlijk wel zo'n beetje klaar (denk ik :lol:).

Ik zal in de toekomst nog wel een paar dingetjes doen, maar in de PC is vrijwel klaar. In het najaar ff kijken naar meer opslag en/of RAID. Maar hier nog wat foto's wat er nog veranderd is...


De besturing:
2015-07-09 15.00.57-INFO.jpg

Zoals je ziet heb ik 2 aquaero's draaien en 2 power adjust's. De reden dat ik een 2e Aquaero heb gekocht is omdat ik meerdere 3pin headers nodig had en op deze manier is alles te besturen via de Aquasuite software. Klein uitlegje wat alles is ...

Aquaero 01 - Controller:
Op dit beestje zijn de andere 3 aqua computer componenten aangesloten via de aquabus kabels.
- FAN_01: 2 x Corsair AF120 front intake
- FAN_02: 4 x Corsair SP120 top radiator -> cpu loop
- FAN_03: 4 x Corsair SP120 bottom radiator -> gpu loop
- FAN_04: 1 x Corsair AF140 rear intake
- LED_01: 2 x Aqua-Computer Aquaero 5 RGB illumination module

Ik heb ervoor gekozen om de rear fan ook als intake te gebruiken (met filter uiteraard). Ik heb daarvoor het hele systeem gestest op case pressure en ik speelde ongeveer quitte. Dus nu pompt de rear fan genoeg lucht naar binnen zodat ik een goede positieve case pressure heb.

Aquaero 02 - Extender:
Deze aquaero staat ingestelt als extensie zodat de fan headers kan bedienen via de controller aquaero.
- FAN_05: 1 x DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip 30cm white
- FAN_06: 1 x DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip 30cm uv
- FAN_07: -leeg-
- FAN_08: 1 x DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip 30cm white

De eerste witte ledstrip zit onder het raam en schijnt naar boven samen met de UV ledstrip, de 2e witte ledstrip hangt aan de bovenkant en schijnt naar beneden op me moederbord.

Power Adjust 01 - CPU Pomp
- FAN_09: 1 x Alphacool VPP655 Single Edition

Power Adjust 02 - GPU Pomp
- FAN_10: 1 x Alphacool VPP655 Single Edition

Bij de pomp zit een verloopkabel om op een 3PIN fan header aan te sluiten.

Aquasuite Case View:
PC_CaseView.jpg

Aquasuite Fan View:
PC_FanView.jpg

Kabel Management (heb me best gedaan):
2015-07-09 14.32.10.jpg

Plugs/Wisselframe:
Hier zie je de LED plugs in de reservoirs. Ik heb er nog me bedenkingen over, maar als het me niet bevalt kan ik het altijd nog veranderen. Ook kan je goed op deze foto zien dat ik de exhaust fan van me HDD frame vervangen heb. De 80MM fan die er standaard in zit maakte zo'n pleuris herrie dat ik deze vervangen heb door een 80MM Noctua NF-R8 1800RPM fan en deze draait momenteel op zo'n 1000RPM. Nu is alles weer fluister stil.
2015-07-09 14.13.17.jpg

Eind:
Zo ziet het er nu uit. Ik heb voor de foto wel de LED strips uitgezet want ik krijg het niet voor elkaar een goeie foto te maken met die strips aan.
2015-07-09 16.10.59.jpg

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat het me gerust weten.
 
Terug
Bovenaan