• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overclocken van Intel i7 860-2.8GHz lukt niet

nee daar dan je het alleen aflezen...
je moet effe in je bios zoeken, mischien is er stiekem wel een of andere "veiligheids optie" die je uit moet zetten
anders zou ik echt je bios updaten
 
Je kan nu stoppen met proberen hoor :p

Voordat je gaat overklokken is het belangrijk om je echt even goed in te lezen. Je zal zowieso een hogere vCore nodig hebben voor hogere snelheden. Het feit dat je dat niet al wist is een teken dat je bezig bent je hardware te slopen :)

Voor de volledigheid, je hebt een Q57 moederbord, dat bedoeld is voor bedrijven. Je hebt extra feautures waardoor het bord over het netwerk over te nemen is, dat soort acties, maar overclocken is zeker geen onderdeel van jouw bord.
 
Hooi Xtrafresh,
Fijn dat je dat mij zou willen vertellen , je weet het beter dan ik dat dat chip Q57 niet geschikt is om hem te overclocken.
Ik had al besloten om betere moedebord te kopen zoals (ASUS Mximus III) is, nog een keer bedankt.
 
Mmm als het wel in de handleiding staat kan het zijn dat er een OV_CPU jumpertje op zit..
Ff kijken en als die er zit 1 plekje opschijven en heb je de optie in je bios..

Normaal zit er bij de P55 serie die jumpers op om hogere voltage's te unlocken maybe heb jij hem om de optie te unlocken..

2020_p4_12.jpg
 
Chris, die OV jumpers zijn meestal alleen om de echt belachelijke voltages te unlocken, op mijn M3 Gene unlock je daarmee de voltages boven de 1.7V.

Aan de bios screenshots te zien is de optie om de vCore aan te passen simpelweg niet aanwezig op dit bord.

Voor overclocking hoef je trouwens niet meteen het duurste bord te kiezen hoor. Als je voor een goede overclocker voor een nette prijs wil gaan is de Gigabyte P55M-UD2 veruit de beste. Ietsje zwaarder is de MSI P55 GD65, en in de high-end vind ik de Maximus-reeks van Asus het beste (heb zelf de Gene, die nog redelijk betaalbaar is).

Voor de basisbeginselen kan ik je aanraden om eerst ff dit topic door te lezen, in ieder geval de topicstart en de links erin:
LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1 - Overclocking & Tweaking - GoT
 
Chris, die OV jumpers zijn meestal alleen om de echt belachelijke voltages te unlocken, op mijn M3 Gene unlock je daarmee de voltages boven de 1.7V

Nouja het is worth to try toch?
Hoezo belachelijke voltage's ik heb ze weleens nodig hoor ik ben blij dat ze erop zitten.
:003:

En als het in de handleiding staat.. Is het toch waard om te kijken..
Er zijn zat fabrikanten die een basic en uitgebreide bios hebben..En je die moet unlocken met een bepaalde combo of switch..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Overclocken van de ATI Sapphire Radeon HD 4850 Overclocking 0
I Overclocken van de AMD Phenom 965 C3 Overclocking 45
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
T Acer Aspire Laptop Overclocken - F5-572G-59QW Hardware & Software 2
Pharlap Pharlap - Patrick - Overclocken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
A amd fx 8320 overclocken. Overclocking 3
F Overclocken de intelcore i7 860@2.80 GHZ Overclocking 6
T 7950 nieuwe bios, of zelf overclocken? AMD / ATI 1
R Rampage IV extreme Socket 2011 met een i7-3930k 3.20 ghz processor overclocken? Overclocking 4
D DDR3 overclocken Overclocking 13
R Overclocken i5 2300 Sandy Bridge 1155 Socket Overclocking 5
S overclocken worktstation i7 2600K Overclocking 10
A Hoe kan ik mijn pc toch overclocken als de BIOS geen opties hiervoor bevat? Overclocking 7
M Hoe kan ik mijn Compaq moederbord overclocken Overclocking 7
T Hulp met overclocken Intel E8500 + Gigabyte EP45-DS3 Overclocking 7
Wouzke GIGABYTE EX58-UD4P Overclocken Overclocking 23
Dustyrick i5-661 overclocken. Help! Overclocking 74
R Core i7 920 D0 + REXII overclocken Overclocking 9
R Droogijs Guide: Overclocken met Droogijs Overclocking 18
P AMD Phenom II X4 925 Overclocken Overclocking 24
Deleted_User_Z cm3x2g13339 overclocken Overclocking 27
JeanPaul xfx xxx 5850 overclocken Overclocking 17
R ox9650 overclocken Overclocking 8
D i5-750 2,66 ghz processor overclocken Hardware & Software 12
K Hulp met overclocken Phenom XII 955 (RB-C3) // Asus M4A79XTD EVO Overclocking 3
D Overclocken Waterkoeling 11
Issieee Kan ik dit overclocken? Overclocking 7
Bose321 Overclocken = Spellen crashen Overclocking 20
Wouter Vraag over overclocken. Overclocking 22
J Overclocken Q6600 Overclocking 23
lowie_runner nvidia 9800gtx overclocken Hardware & Software 24
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan