Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
nee daar dan je het alleen aflezen...
je moet effe in je bios zoeken, mischien is er stiekem wel een of andere "veiligheids optie" die je uit moet zetten
anders zou ik echt je bios updaten
Voordat je gaat overklokken is het belangrijk om je echt even goed in te lezen. Je zal zowieso een hogere vCore nodig hebben voor hogere snelheden. Het feit dat je dat niet al wist is een teken dat je bezig bent je hardware te slopen
Voor de volledigheid, je hebt een Q57 moederbord, dat bedoeld is voor bedrijven. Je hebt extra feautures waardoor het bord over het netwerk over te nemen is, dat soort acties, maar overclocken is zeker geen onderdeel van jouw bord.
Hooi Xtrafresh,
Fijn dat je dat mij zou willen vertellen , je weet het beter dan ik dat dat chip Q57 niet geschikt is om hem te overclocken.
Ik had al besloten om betere moedebord te kopen zoals (ASUS Mximus III) is, nog een keer bedankt.
Mmm als het wel in de handleiding staat kan het zijn dat er een OV_CPU jumpertje op zit..
Ff kijken en als die er zit 1 plekje opschijven en heb je de optie in je bios..
Normaal zit er bij de P55 serie die jumpers op om hogere voltage's te unlocken maybe heb jij hem om de optie te unlocken..
Chris, die OV jumpers zijn meestal alleen om de echt belachelijke voltages te unlocken, op mijn M3 Gene unlock je daarmee de voltages boven de 1.7V.
Aan de bios screenshots te zien is de optie om de vCore aan te passen simpelweg niet aanwezig op dit bord.
Voor overclocking hoef je trouwens niet meteen het duurste bord te kiezen hoor. Als je voor een goede overclocker voor een nette prijs wil gaan is de Gigabyte P55M-UD2 veruit de beste. Ietsje zwaarder is de MSI P55 GD65, en in de high-end vind ik de Maximus-reeks van Asus het beste (heb zelf de Gene, die nog redelijk betaalbaar is).
Nouja het is worth to try toch?
Hoezo belachelijke voltage's ik heb ze weleens nodig hoor ik ben blij dat ze erop zitten.
:003:
En als het in de handleiding staat.. Is het toch waard om te kijken..
Er zijn zat fabrikanten die een basic en uitgebreide bios hebben..En je die moet unlocken met een bepaalde combo of switch..