opzich heb je een core i7 nog niet echt nodig hoor je kunt in de tekoop sectie hier en daarna op tweakers ofzo vragen/kijken of ze daar nog een mooi bordje hebben (ik kan alleen niet garanderen dat dat nu jou probleem is)
ik weet het, maat bord werkt al een tijdje op m`n zenuwen en heb er 3 van liggen (1 in pc) :icon_eek:
heb een paar reviews gelezen over de maximus extreem en een forum tegen gekomen waar een hele hoop mensen er tevreden mee zijn, in tegenstelling met de P7N2 :012:
met cpu-z naar de voltage gekeken van de cpu en hij valt niet er veel weg zodra ie naar 100% load gaat en blijft stabiel
meerdere settings vandaag geprobeert, ook op undeclocked te draaien blijft ie maar vast lopen
denk dat ik het er maar op ga wagen, hij loopt best wel lekker zo over geklockt, tenminste 1 hardware onderdeel afgeschreven dan :033:
net een paar rekeningen betaald, denk maar even een paar dagen wachten :icon_neutral:
om knetter gek van te worden...
draait nu al weer 10 minuten op large fft zonder problemen
fsb iets lager naar 1500
vcore weer wat opgeschroeft naar 0.2
NB op 1.375v
dram op 1.8v
4 gig er weer in
enigste verscheel, het geheugen naar 1333 gezet (8-8-8-24 inplaats van 8-8-8-22), 375x8.5 3187mhz
stabiele instelling vinden op 3187 en dan maar heel langzaam omhoog gaan
kies keurig moederbord
vcore 1.34v
ram 1.8v
SB 1.6v
NB 1.35v
61c - 51c - 56c - 56c op 100%
net weer de 15 minuten gepaseert op large fft`s, wth :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
ben benieuwd wat iemand met verstand eruit kan halen lol
29 minuten voor een lock
40 minuten en gaat goed
NB op 1.35v gelaten, maar de SB vehoogd naar 1.625v
waar is de SB voor eigenlijk?