• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overclock BIOS Settings ASUS Rampage Extreme II

Wilt iemand die een i7 965 of een 975 heeft met een rampage ii extreme, zijn setting van de bios posten?

Heb allerlei settings al geprobeerd, inclusief die van dit forum.

Of weet iemand links met hetzelfde moederbord en processor?

Dan heb ik vanavond na het werk weer wat te testen.

Groeten,

Peter

wil je alsjeblieft wat beter kijken als je die settings zo nodig hebt??
op pagina 1 van dit topic heeft freddy namelijk zijn lijst met settings voor zijn 965 gepost...
 
Beste Dopestuf,

Mijn ogen zijn niet verkeerd!

Heb die settings van Freddy al eens geprobeerd... Had al aangegeven dat ik die van het forum heb geprobeerd! ;)

Alleen prime red het dan bij mij niet...

Dacht die instellingen zijn alweer van een tijdje terug.. Misschien dat anderen nu meer aanvullende informatie voor me hadden...

Dopestuff... Neem maar van mij dat ik me wezeloos zoek op internet... Maar veel vinden met iemand die een rampage extreme heeft i.c.m. met een 975.. dat lijkt wel op 1 hand te tellen..

Maar zal die van Freddy nog eens een keer als uitganspunt nemen...

Groeten,

Peter
 
Heb hem nu lopen op 4.2 Heb wel wat veranderd voltage van cpu bijvoorbeeld heb ik op 3.75 lopen... Temp idle zit rond de 37 tot 38 graden... Ben nu een korte OCCT test aan het doen... Hoogste temp is nu momenteel 77 graden... Verder heb ik meerdere voltages vastgezet... Van wat ik bij anderen heb gezien... Maat dat moet zo te zien nog wel eens wat lager kunnen...

Zal binnenkort mijn settings hier neerzetten...

Groeten,

Peter
 
Heb hem nu lopen op 4.2 Heb wel wat veranderd voltage van cpu bijvoorbeeld heb ik op 3.75 lopen... Temp idle zit rond de 37 tot 38 graden... Ben nu een korte OCCT test aan het doen... Hoogste temp is nu momenteel 77 graden... Verder heb ik meerdere voltages vastgezet... Van wat ik bij anderen heb gezien... Maat dat moet zo te zien nog wel eens wat lager kunnen...

Zal binnenkort mijn settings hier neerzetten...

Groeten,

Peter

Ik hoop dat je hiermee 1.375 bedoeld?
Anders Gaat ie niet erg lang meegaan vrees ik, niet eens op LN2 :eusa_whistle:
 
Laatst bewerkt:
Ghgh.... Inderdaad... Denk dat ik toen al slaapdronken was! Het is inderdaad 1.375 voltage....

Maar heb al het 1 en ander gedaan.... Zit nu alleen nog met voltages te donderjagen om de temp nog iets naar beneden te krijgen.

Heb alleen 1 gek iets wat ik niet snap. Mijn TDP bij Coretemp is een dikke 4600 Watts.

Dat lijkt me niet ok. Maar iets stelde me gerust. Ergens las ik op internet dat bij de volgende editie dit eruit gelaten zou worden waarschijnlijk omdat het niet echt accuraat is.

Maar leg mij eens uit of ik nu wel door moet gaan! In mijn achterhoofd word ik toch nog een beetje bang.

Verder gaat ie nu als een raket!
 
Maar dat van die 4600 watts... Dat kan toch niet waar zijn? Bedoel mijn voeding is 1300 watt... Waar haalt ie die belachelijke 4600 watt vandaan? Ga zelf er maar vanuit dat Coretemps het niet goed gecalculeerd heeft... Vanavond maar eens terugklokken en kijken wat daarvan het resultaat is... Of Coretemps andere waarden aangeeft...
 
Maar dat van die 4600 watts... Dat kan toch niet waar zijn? Bedoel mijn voeding is 1300 watt... Waar haalt ie die belachelijke 4600 watt vandaan? Ga zelf er maar vanuit dat Coretemps het niet goed gecalculeerd heeft... Vanavond maar eens terugklokken en kijken wat daarvan het resultaat is... Of Coretemps andere waarden aangeeft...

bij deze sorry voor de mischien overdreven reactie, ik heb gewoon een hekel aan mensen die maar vragen zonder zelf enige moeite te doen (die zie je gewoon veels te vaak)

verder om die 4600W zou ik me geen zorgen maken, dit is idd niet mogelijk er zit gewoon een bug of iets dergelijks in (net zoals dat soms speedfan aangeeft dat een temp 1300 graden is ofzo.....)

verder valt jou 1,375 binnen de orgineele specs van de cpu... dus kwa die volts zit je zoizo goed (je zou als je wilt makkelijk meer volts kunnen geven)

wat voor een koeling heb je op je cpu??
 
Dopestuff,

No hard feelings! ;)

Kan wel wat hebben. Heb een huid van een olifant! ghghgh

Wat betreft de koeling is het een Prolimatech Megahalems (Rev. B). Daarop gemonteerd een fan van Nexus (2000 toeren).

Ga vanavond als ik thuis ben de koeling eraf halen en nogmaals eens zeer goed reinigen en voorzien van nieuwe koelpasta.

Iemand trouwens bekend met keramische koelpasta? Heb het laatst gebruikt maar lijkt wel of je beton uit dat kleine spuitje probeert te knijpen.

Wat verhogen van voltage zal ik het eens proberen. Maar temp is bij max al tegen de 80 graden (vandaar dat ik de koelpasta nogmaals eens goed wil nakijken). Om de boel te gaan lappen vind ik het nog een beetje te vroeg.

Wat mij bij de vorige keer (toen een i940 met waterkoeling, en nu dus alleen lucht) is dat soms bij verhogen van de voltage de temperaturu zelfs naar beneden ging. Iemand anders daar ook ervaring in?

Verder zou ik het mooi vinden dat sommigen die een stabiele overclock hebben met een i965, i975 of een D0 processor zijn specs naar mij wilt sturen. Of uiteraard hier op het forum.

Vind hetzelf namelijk wel interssant dat iedereen weer andere meningen heeft met betrekking tot gebruik of geen gebruik van bepaalde onderdelen in de bios.

Groeten,

Peter
 
dat van de keramische pasta, dat is volgens mij beter als je onder 0 gaat koelen...
anders zou ik zelf DE favoriet van mij willen aanraden, artic mx-2 heerlijk smeerbaar superkoelend!! (check de koelpasta handleiding ;) )

verder kwa volts kan ik als enige verzinnen, dat hij door het beetje extra volts stabieler draait en daardoor koeler (maar dat is maar een welde theorie van mij :p )
 
21x218 wil nog 3DMark draaien, 219 faalt ie op cpu stress test (screenshot van dingen uit proberen)

okmusz.jpg

2lvxyrm.jpg

inww29.jpg



ik weet het niet meer :(
 
pciE zet die maar mooi op 101 of 103, maar niet zo hoog

eerste scherm, QPI data rate welke opties heb je daar?

cpu amplitude zet die es op 900

cpu PLL rond de 1.890 (heb k die ook staan)

cpu clock skew ook veranderen
 
21x219
cpie op 101
qpi: 7904 - 9659 - 10538
amplitude op 900 gezet
pll op 1.89
clock scew op 900 (geen idee wat anders

kwam toen niet meer in windows, laden ddurde 5 minuten en lockups, draai nu weer 218 en doet ie het weer zoals ie hoort :(
 
denk dat ik het nog wel met minder voltage af kan... maar heb al tijden niet kunnen gamen freddy... doe het trouwen nu wel met een chiller...

maar moet de slangen en dergelijk nog van isoleren en de cpu ga ik volgende week ook nog lappen (denk dat er nog teveel warmte blijft hangen in de cpu)... hoveel graden scheelde het bij jouw i7 965??
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Asus P6T Deluxe v2 + i7 920 Overclock BIOS Settings Overclocking 5
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
paco mijn 3820 overclock oke???? Overclocking 4
R Haswell CPU Batch en Overclock resultaten lijst Hardware & Software 0
Skydrone Veilige overclock i5-760 Overclocking 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
tomasvanderpijl Overclock error Overclocking 16
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
A AMD 1090T Overclock Overclocking 15
ChrisdeW Sandy Bridge E LGA2011 Overclock topic Overclocking 82
K Chiller koeling en overklok ( overclock ) Overige Koeling 5
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
P Gigabyte GTX470 Super Overclock Advies Waterkoeling Setup 3
R I5-750 overclock 4GHZ ==> Blue screen Overclocking 18
Viepert Overclock gids voor i7 950 + REX III Overclocking 28
fatal_error.be amd 1090T + crossfire 5870 overclock probleem Overclocking 3
R gruwelijkste overclock ooit helaas maar een bug:( Hardware & Software 2
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Sanders Ziekste overclock ooit HD5770! Hardware & Software 8
Colossus Gigabyte HD5870 1Gb Super Overclock Hardware & Software 1
R Overclock probleem Overclocking 16
D EVGA overclock tool!! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R overclock problemen Overclocking 23
Wouter Overclock Mhz Collection Cpu's Benchmarks & Scores 104
K Overclock P7N2 Overclocking 42
E Overclock fail ? Hardware & Software 27
L Intel E7200 Overclock Overclocking 3
P Overclock i7 940 - Asus P6t Deluxe - Mushkin MEM Overclocking 7
Freddy Overclock tools / programma's Overclocking 52
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
Hightower bios update lukt niet Problemen & Oplossingen 0
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
A Bios flash xfx 7970 DD voltage unlock? AMD / ATI 1
Arniebomba EEPROM / Bios GTX680 NVIDIA 4
T 7950 nieuwe bios, of zelf overclocken? AMD / ATI 1
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
tomasvanderpijl BIOS updaten Asus Mximus IV gene-Z Problemen & Oplossingen 7
T Bios update? Hardware & Software 6
K Langzame boot door bios Problemen & Oplossingen 6
M OCZ Vertex3 niet herkend bios. Problemen & Oplossingen 8
A Hoe kan ik mijn pc toch overclocken als de BIOS geen opties hiervoor bevat? Overclocking 7
soppy Geen beeld, bios ledje @ mobo blijft branden Problemen & Oplossingen 6
D bios locked van ibm thinkpad r52 Hardware & Software 1
D Acer aspire 8942G herkent in de bios 2 gb geheugen niet maar in cpu-z wel Hardware & Software 0
D Help! Laptop dood na (mislukte) BIOS update! Hardware & Software 14
Dustyrick SPOED HELP AUB! Zwart beeld na BIOS post!? Problemen & Oplossingen 42

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan