• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OUYA (Hackers welcome)

JW.

New member
De nieuwe open source game console, die net zo groot is als een Rubik's kubus!

ouya.jpg


OUYA: A new kind of video game console

Inschrijvingen zijn gesloten, maar hoop dat dit wel wat word!
Naast Nintendo, Sony en Microsoft lijkt me t goed dat er nog een concurrent op de console markt verschijnt.

Meer info op: OUYA TV
 
Laatst bewerkt:
Deze lijkt me inderdaad veel belovend (ben een van de backers, de mijne staat al aan de kant ;) ). Bovendien kan je nog steeds pre-orderen op hun site.

Wat mijn betreft zijn er meerdere redenen waarom dit zeker iets kan worden:
- het draait android, niet een of ander volledig gesloten OS. Je kan er dus veel meer mee dan een klassieke console, of in veel gevallen zelfs je smartphone (want groter scherm, geen beperkingen van provider, etc)
- veel meer programma's/games/etc. Voor de playstation kunnen enkel de grote uitgevers games uitbrengen. de beperkte andere features zijn ook volledig in hun handen. hier kan iedereen met gezond verstand zijn eigen apps/games/whatever voor maken. Zoiets zal niet enkel tot meer games leiden, maar zorgt er zoals je nu al in veel apps ziet ook voor dat ze voornamelijk goede gameplay nodig hebben ipv. tijd te verdoen aan zogenaamd goeie graphics. Verder is er ook al een hoop gekende/gewilde apps aangekondigd, waaronder xbmc, wat het in mijn ogen al een zeer geschikte en goedkope mediaspeler maakt.
- ook de hardware is 'open', voor de meesten zal dit niets betekenen, maar ik vind het wel leuk dat ik het uit elkaar kan halen, doen wat ik wil en nog steeds garantie hebben :)

Al bij al een pracht project dus :D
 
Dat kan voor de grote namen inderdaad zo zijn, maar aan de andere kant is het wel zo dat kleinere ontwikkelaars daar (zowel met openheid als piracy) net mee gediend zijn. Bovendien is het al meerdere malen bewezen dat openheid en zelfs piracy geen probleem moet zijn als je een goed product hebt wat je aan een juiste prijs uit brengt.
 
Precies!

Nu hebben de ontwikkelaars de complete markt in handen en kunnen zo onderling prijsafspraken maken.
Als er zo meteen een console voor 99,- op de markt verschijnt, met (laten we hopen) aantrekkelijke games,
hebben ze met de verkoop van de Wii U, PS4, en Xbox 720 een uitdaging.

EN vwb de hackers, die kun je alleen aanpakken door personeel aan te namen (in de zin van Mods) die de servers langsgaan om verdacht speel gedrag te bekijken. Programma's zoals PunkBuster e.d. lopen in dat opzicht altijd achter de feiten aan.
 
The list of developers and the game they are making are as follows.

1. Nicoll Hunt – Fist of Awesome
2. Dinosaur Games – MechKnight Chronicles
3. Studio Evil – Syder Arcade
4. Seantron – KidElectro
5. Hypercane Studios – Space Runner
6. Calvin Goble – Legend of Dungeon
7. Mobula Games – iMech Online
8. PD Design Studio – Dusty Revenge
9. Dogbox Studio – Holy Shield
10. Tiy – Starbound

Bron: https://twitter.com/playouya
 
Yep, maar ben ook wel benieuwd hoe game ontwikkelaars hackers buiten de deur denken te houden.
Een aimbot voor spellen, zoals COD en BF, zijn bijna eerder uit dan de nieuwe versie van het spel.
Das geen goede ontwikkeling... maakt de industrie kapot :(
 
Klopt, denk dat ze twee grote troeven in handen hebben: voor als nog zijn er geen echt grote namen qua games waar ik weet van heb, dus zal er minder interesse zijn om het te hacken. Als het toch ooit zover komt, dan hebben ze nog als tweede voordeel dat het platform een stuk opener is dan PS3/XBOX en ze bijvoorbeeld zaken alla punkbuster en dergelijke kunnen maken/porten, maar het zou me verbazen als ze zover moeten gaan.

Overigens is het ook niet zo moeilijk dat die 'aimbots' gelijkertijd/eerder uit komen dan de games. Gezien die games in 90% van de gevallen op een PS3/Xbox ontwikkeld worden en later geport zit er als het ware al een aimbot in de game, die hebben ze gewoon nodig om het spelen met een joystick doenbaar te maken. Daardoor is een groot deel van de aimbot maken als het ware al gedaan, gewoon de parameters van het bestaande veranderen en je schiet al 10 keer makkelijker raak.
 
Ik denk niet dat er velen hem al hebben. De productie is maar afgelopen week op volle toeren gekomen, toen was er 'maar' 50% verstuurd. de weken ervoor zat dat percentage nog veel lager, dus je moet al flink veel geluk hebben om er nu al een te hebben.

Wat ook best raar is, de productie van de limited edition is maar vorige week gestart. Wel raar dat ze die niet eerst gedaan hebben :| Hopelijk heb ik ergens eind deze maand de mijne, dan kan ik het je laten weten ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan