• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Opstarten PC op een vage manier!

Vissa

Vissa!
Guys,

Ja hoor, ben ik weer met een verschrikkelijk vaag probleem!

Een tijdje geleden kwam ik thuis en wilde ik de PC aanzetten, tot mijn verbazing reageerde deze niet op de powerknop aan de voorkant van de case.

Geprobeerd met de startknop op het moederbord, ook niks. Spanning stond erop want de verlichting van het moederbord was te zien!

Na een beetje wiebelen met de stekkers sprong de PC opeens aan en gelijk weer uit. Na een lange tijd gevonden waar ik nou precies aan moest zitten en dat is de voedingsstekker van de PSU.

Elke keer als ik nu de PC aan wil zetten moet ik eerst op de startknop drukken en dan met de voedingsstekker wiebelen tot op exact het juiste punt dat de PC aanslaat. Deze heel even zo vast houden en dan verder de PSU in drukken.

Ik heb de stekker gecontroleerd / een andere geprobeerd, dit is niet het probleem. Ook aan de aansluiting van de PSU kan het niet liggen, deze zit muurvast en er is niks verbogen.

Ik sta voor een raadsel, iemand dit wel eens mee gemaakt?
 
Ik neem aan dat je wiebelt met de 230v stekker aan de psu kant en niet het stopcontact?
Het lijkt heel sterk op een los contact ergens welke tijdelijk even 'vastvreet' als je hem even beweegt.
Probeer ook eens een ander stopcontact.
Is het mogelijk om binnenin de psu te checken of je solderingen nog goed zijn vanaf psustekker kant?
 
Het gaat idd om de kant van de PSU. Ik heb een ander stopcontact geprobeerd maar dat hielp helaas niet. Moet toch haast wel aan de PSU liggen, vreemd dat zoiets opeens opduikt.

Ik ga hem eens uit elkaar halen!
 
Of... als je toevallig een spare psu hebt probeer die eens om vast te stellen dat het om psu gaat.
Als je nog garantie hebt op psu kan je hem gewoon opsturen zonder open te maken.
 
Een spare PSU heb ik helaas niet, anders was dat idd het eerste wat ik ging proberen. Misschien ff ergens eentje vandaan zien te trekken.


Even een filmpje gemaakt ter verduidelijking:

dafuq! - YouTube


P.S.: Met het knopje op het moederbord lukt het dus ook niet. :icon_razz:

:088:
 
Ik trek hem ook eerst naar buiten. Als hij helemaal in het socket zit is er geen speling maar dan krijg ik hem ook niet aan. Hij moet dus eerst voor de helft uit het socket, dan kan hij wiebelen, en slaat hij aan en kan hij er geheel terug in.

Erg vaag!



Edit: Even opgezocht waar ik hem ook alweer heb gekocht, dat is bij Azerty 9 maandjes geleden.

Volgens het garantiebewijs, dat ze trouwens netjes online hebben staan bij de factuur, nice, is de garantietermijn maar liefst 60 maanden.

Hij is wel volledig gesleeved, dus ik hoop dat XFX/Azerty daar niet moeilijk over doet, mits de kabels niet mee gestuurd hoeven te worden.

Eerst ff een PSU ergens vandaan trekken om zekerheid te hebben dat het daaraan ligt, anders stuur ik hem voor niks op. :p
 
Idd dafuq :p

Als je de stekker van psu vanaf begin af aan er een beetje scheef induwt en onder spanning houdt zodat je zeker weet dat pinnen contact maken .. werkt hij dan wel gelijk?
Beste zou nog steeds zijn om het volledig 100% uit te sluiten even andere psu proberen. Vind het namelijk geen logisch iets dat je wel spanning op mobo hebt, niet kan booten en dan dmv 230v probleempje met wiebelen oplost :eek:
 
Toevallig net ook geprobeerd, werkt ook niet. Hij moet echt even een soort schok krijgen om wakker te worden zeg maar. Het punt dat de stekker de connectors van de PSU net pakt en spanning overgeeft, dan start hij.

Vanavond komt als het goed is een maatje langs met zijn PSU, testen we die snel even.
 
Dat kan elke voeding hoor. Trek je stekker er maar voor iets meer dan de helft uit. Het is alleen de stekker die beweegd, niet het PSU socket.

Uit het niets is dit probleem ontstaan. Misschien iets in de voeding los geraakt of iets dergelijks. Blijft vreemd, iets dat gewoon stil staat. :p
 
Ik snap er helemaal niks meer van!

Weken heb ik met die stekker moeten klooien om hem op te starten, gister ook nog, en vandaag start hij 2x op de geheel normale manier op.

Dafuq, wat een spacy ding!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
N build opstarten/afsluiten met IR (afstandsbediening) Cases en Modding 1
E pc automatisch opstarten Problemen & Oplossingen 5
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
D PC opstarten, schema van wat er allemaal gebeurd Hardware & Software 16
L BSOD's bij opstarten Hardware & Software 6
JaccoW Win 7 BSOD bij opstarten Hardware & Software 8
MASTERBLASTER opstarten geen beeld later wel. Problemen & Oplossingen 7
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
Freddy Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
Robin 27 inch 1080P een goed idee? Hardware & Software 0
V Vincent, een mac-user ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan