• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

op zoek naar een deftig WC setje

killalot

New member
Hallo beste mensen,

ik ben op zoek naar een deftige WC set. ik zoek iets in de richting van prijs/kwaliteit.

Wat moet ik zeker hebben. alles zoveel mogelijk in plexi. ik zou ook doorschijnende darmen nemen. met een uv rode vloeistof.

ik ben op zoek naar iemand die mij een complete set kan samenstellen (via de site van highflow)

Ik moet een I7 920 (later een 975) fris kunnen houden + een 5870 gra ka.

ik lees veel over dubbele loop systemen en dergelijke... is dit nodig? ik ben wel van plan om in de toekomst er een 2de 5870 bij te steken. dus ik zou de set wel zwaar genoeg willen om dit aan te kunnen. mijn case is groot genoeg dus laat alle voorstellen maar komen. liefst van al mag/moet het radiator 4 keer 120mm groot zijn. (mijn case is daarvoor voorzien en als ik kleiner ga staat dit niet mooi)

ik wil alles compleet met blokjes, darmen, aansluitingen, vloeistoffen, ratiator en dergelijke. ben wel een beetje thuis in watercooling maar het is al enkele jaren geleden ondertussen. ben niet zo zeer meer mee met de blokjes en pompen.
 
Ik quote Freddy even vanuit een ander topic.
Het viel me op dat Freddy in de shoutbox riep dat hij tv ging kijken, vandaar deze oplossing.
Dit is eigenlijk een standaard post dus zal ook hier van toepassing zijn :

Vele keuzes zijn gebaseerd op persoonlijke smaak, wat je mooi vindt, wat past in jouw behuizing en wat past in jouw budget.

Neem daarom het onderstaande even door en stel jouw eigen lijstje samen.
Als je dat lijstje hier plaatst, dan kunnen we je tips geven voor eventuele verbeteringen.

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen, check hier welke blok past)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Je kan eventueel een link plaatsen naar jouw winkelwagen, zie hier hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?

Dan kunnen wij checken wat er beter kan ;)
 
Überhaupt is gekleurde slangen met demi/gedistilleerd water beter voor je loop dan kleurstof. Of het mooier is, is uiteraard een tweede punt. Zelf ben ik er achter gekomen dat onderhoud wel een belangrijk punt is, en dat je met kleurstof de loop gewoon vaker schoon moet maken.

Jij zegt misschien een dubbele loop te willen. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je dat nodig hebt. Een dubbele loop is alleen handig wanneer je gestoord grote hoeveelheden warmte van zowel GPU als CPU wilt dumpen, wat bij jou niet het geval is.
 
Zie post van Calimero, tis belangrijk dat je zelf het e.e.a al doorneemt, dat voorkomt een hoop problemen bij de bouw ;)

Verder kan de discussie over wel of geen gekleurde vloeistof oneindig doorgaan, meningen daarover zijn zeer verdeeld.
Het is wel zo dat je met gedistilleerd water + anti-alg/corrosie toevoeging minder onderhoud nodig is qua schoonmaken van waterblokken.
Maar met gekleurde koelvloeistof heb je ook weinig onderhoud nodig, je kan gerust een paar jaar draaien zonder schoonmaken (eigen ervaring).

En of je het mooi vindt is natuurlijk persoonlijk :)
Ik zelf vindt het wel mooi, omdat ik doorzichtige reservoirs heb.
Dan vind ik het super mooi als dat ook oplicht met UV licht, zoals bij mijn vorige PC (3 loops, dus drie verschillende kleuren, met UV uiteraard :))

normal_DSC04009.JPG
 
Hey mensen,

al super bedankt voor alle reacties. ik ga inderdaad niet voor de super overclock gaan maar gewoon een systeempje dat "wat" oc is. Ik moet het ook dagelijks enkele uurtjes kunnen gebruiken.

Ik heb zelf al eens wat liggen samenstellen. Hieronder mijn winkelwagentje:

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Watercooling

Ik hoop dat ik zo ongeveer alles heb. Ik ga voor rode uv slangen gaan met doorzichtige koelvloeistof. ik heb een fillport voor bovenaan in de case en nog een reservoir voor halverweg. De fans voor de radiator heb ik zelf al.Ik ga gaan voor bovenaan en onderaan 4 fans dus 8 in totaal in een push/pull effect.

Raden jullie dikkere slangen aan dan de 5/16?
Is er nog verder iets nodig dat ik over het hoofd zie?
Flowmeter belangrijk?
Ik sta open voor alle suggesties...
 
leuk setje..

Je pomp is wel 230V gevoed, dus of je moet hem altijd aanlaten staan, voor de pc aanzet handmatig aanzetten of schakelen met een relais zo dat hij automatisch aangaat met je pc.

De Eheim pomp is ook als 12v te krijgen zo dat hij op de pc voeding aangesloten kan worden.
 
Je hebt nog 1 extra fitting nodig voor de fillport :)

Flowmeter is niet noodzakelijk, wel leuk om te zien en handig als je wilt direct wilt zien of de pomp nog draait (dat zie je vaak ook in het reservoir, bewegend water).

Slang formaat is prima, alhoewel grotere slang natuurlijk wel betere doorstroming heeft.
Prestatieverschil is echter minimaal, dus je wat je zelf mooi vindt. De een vindt dikkere slang mooi en de andere dunne.

Standaard aanraders:
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
Spuitfles - 1000ML
Slangknipper (10-40MM)
 
Hey,

Bedankt alvast om het na te kijken.

Ik zal zeker nog een fitting toevoegen. de rest van de materialen die jij opnoemt freddy heb ik hier nog wel ergens liggen. Koelpasta genoeg aangezien ik in een Belgische PC winkel werk.

@Kerensky: Ik vind de 12V versie niet direct terug op Highflow. Of raad jij een andere pomp aan dan? had ook al gezien dat ze op 230V was en lijkt me nogal vrij onhandig om deze telkens appart gaan aan te zetten. Zou ze dus liefst samen met de pc laten starten. ook zint het me niet zo om een extra kabel naar buiten te laten lopen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E Op zoek naar een mal voor het moederbord. Cases en Modding 12
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
Joren op zoek naar een lcd-tv Hardware & Software 1
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
O Op zoek naar Lian Li PC-X500XF of alternatief Cases en Modding 9
Thekoekepeer Op zoek naar case voor waterkoeling Cases en Modding 15
Homienator Op zoek naar 2 SSD schijven. Hardware & Software 25
R Op zoek naar de juiste casefan(s) Overige Koeling 31
A Nieuw hier en op zoek naar advies Advies Waterkoeling Setup 54
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
XenoMorpH Zoek functie uitbreiding HighFlow Webshop 2
Sanders Zoek de afbeelding Algemene Discussies 19
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
Gruffi Ik zoek G 1/4" Threaded Barb - 3/8" ID Waterkoeling 1
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
boefmans zoek uberstille cpu koeling Overige Koeling 6
Sw333t [INACTIVE] Zoek een Q6600 processor met G0 stepping Gevonden 0
M5rvii Probleem ! zoek een waterpompke .. Waterkoeling 19
Sparky ik zoek een nieuw 1366 mobo Hardware & Software 7
P Ik zoek een site Waterkoeling 9
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
B Ik zoek een kast Cases en Modding 10
hung hungie zoek pomp met 10mm 1/4 aansluiting. Waterkoeling 6
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan