• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Op zoek naar de juiste casefan(s)

HE Hailbaal

Ja het leek me deels ook vreemd dat het alle warmte binnen zou houden nadat ik nog een mail van ikbenstil heb gekregen.
Volgens hun zal dat met dunne matten niet het geval zijn en zal het tevens een stukje schelen kwa geluid
Die HDD boxen ken ik verder niet maar ik zal ze wel even bekijken!
Tnx voor de tips
Maar weet jij wel in welk topic gedeelte ik meer kan vragen/vinden over koelpasta?
 
Je hebt al gekozen voor fans, maar mijn bescheiden bijdrage is nog dit topic.
Een kleine verzameling van fan-reviews.
Daar komen inderdaad regelmatig de Gentle typhoons, Noctua en Noiseblockers goed uit de bus.

Wat de HDD's betreft kun je ze in een dempingsbox doen, maar het is dan vaak beter om gewoon gelijk stille hdd's te nemen.
Denk aan de Ecogreens van Samsung, of de Green line van Western Digital. Daar zijn volgens mij allebei reviews van te vinden op SilentPCReview.com.
Schijven die minder geluid maken, maar vooral ook minder vibreren schelen flink in geluid. Voor opslag waarschijnlijk een stuk handiger, en misschien zelfs nog voor de games, al kun je die dan misschien wel in een box doen.

Matten schijnen wat beter te isoleren (vandaar de temperatuur), en halen voornamelijk bepaalde (irritante) tonen er uit. Maar hier geld wel; de duurdere en ook vaan zwaardere matten dempen vaak beter dan de simpele dunne matten. Lood-bitumen dacht ik.

Nog een laatste stilte-tip: Zorg dat de intake fans niet direct aan de buitenkant zitten. Hier bijvoorbeeld twee kasten naast elkaar.
index_01.png

index_02.png

index_03.png

De A70 is redelijk open van voren en kijk je recht tegen de fans aan.
En bij de A71 zit er een deur voor en wordt de lucht via gaten aan de zijkant aangezogen.
Je krijgt dus niet het geluid van de fans/harde schijven/binnenste van de pc direct naar buiten, maar het wordt gedempt door de deur.
 
Bedankt voor je tips!
Kwa HD staat het al vast welke het zal worden gaf hij me aan
Die Schijven kwamen erg goed uit de test op hw.info namelijk
Maar ik ga die link toch even door passen.
kwa casefan's idem dito zal het ook checken al denk ik dat de huidige keuze gewoon erg goed is

De cases die je liet zien, hij gaat de Lian li PC-50 case aanschaffen
http://www.images.clunk.org.uk/articles/lian-li/armorsuit-pc-50/4.jpg

Die case heeft hij daar problemen mee met wat jij aankaartte?

Dan het punt over de matten, tja er zal wel verschil inzitten kwa geluid maar zal dit verschil echt nog te merken zijn is de vraag? tevens hoeveel duurder zijn die * zwaardere matten* tov de lichtere, dat jij weet?
 
Probleem, probleem, het is iets om op te letten.
Als je absolute stilte wilt, is een volledig dichte voorkant een betere keus, als je gewoon stil, niet irritant wilt is de PC-50 met wat stille fans, of op lage toeren ook prima.

Probeer het eerst maar eens zonder matten, je kunt er altijd nog bij halen in plaats van gelijk geld uit te geven. Kijk anders eens hier. Daar lopen wat mensen rond die er echt zelf ervaring mee hebben en als je nog vragen hebt over stilte kun je daar ook prima terecht.
 
Heb even wat reviews gelezen ( ik wist niet eens dat de MX-3 bestond lol)
Liep op dit vlak dus nog achter!, ik wist wel dat de Gelid GC extreme ook goed was maar de MX-3 is echt beter
Bedankt voor al je hulp, we hebben nu geen enkele vraag meer alles staat zo goed als vast
Het advies over koop niet direct dempings matten zal hij opvolgen.
gewoon eerst kijken hoe het bevalt zonder die demping, wel zal er een IBL HD box komen dat werkt blijkbaar ook zeer zeer goed
 
Het is ook zo dat fans vaak een persoonlijke keuze zijn. Ik heb vandaag 2000RPM fans gekocht die ik stil vind. Ze hebben een giga airflow en zijn goed stil. zeker op halve toeren (nog steeds een goede airflow). Veel mensen hier zijn te spreken over Noctua fans. Ik dacht dat het ook goede fans zouden zijn, maar ik vind ze een heel irriterend geluid maken. Daarom heb ik nu andere fans gekocht.

Sharkoon Silent Eagle fans zijn overigens ook zeer prettig:

IKBENSTIL.NL - Sharkoon Silent Eagle 1000 - 120mm

Persoonlijk kwa kast zou ik gaan voor de 70 voor een goede airflow, en de 71 voor meer stilte. met goede fans is de 70 echter ook goed stil te krijgen. stop er http://www.ikbenstil.nl/Fans/IBL-Fan/IBL-Fan-120mm/IBL-Fan-12-1000::953.html die fans in en je heb een stille kast.
 
Heel wat posts terug staat de post van Coolfris, we hebben die fan's even beluisterd en bekeken wat voor lucht verplaatsing/geluid verhouding die hebben en de scythe Gentle Typhoon's hebben zijn voorkeur, zijn ook erg goede:icon_wink:
kwa case is hij ( zucht) weer gaan twijfelen nu is zijn voorkeur bij de Fortress 2 case
Tevens volgens ikbenstil is die case echt een hele goede keuze, hun zijn er iig zeer grote fan's van.
Hij had ze gemailed en dat kreeg hij als bottom line terug, ze stelden dat de meerprijs elke euro meer dan waard is mocht hij bv ooit wel naar waterkoeling gaan is er meer ruimte binnen in dan bij de PC-50 variant
 
@Hailbaal: Fans, maar vooral wat je als stil accepteert verschilt per persoon.
De een komt van een stofzuiger af en vindt een kruimeldief dan stil.
De ander uit eenzame opsluiting en vindt het dan 's nachts druk.
Over het algemeen is een fan die een laag, constant geluid maakt en minder geluid maakt dan al aanwezig achtergrondgeluid minder storend dan een stille fan die af en toe tikt. link
Daarom vind ik het bijvoorbeeld 's zomers geen enkel probleem als mijn fans harder staan, omdat ik dan toch meestal mijn raam heb openstaan.

Het kan zijn dat je een 'rot' exemplaar hebt. Veel mensen zijn er lyrisch over, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Geef ze nog een kans, laat ze even inlopen op een andere pc, en luister nog eens.

De Silent Eagle's staan ook bekend als zeer stil met een goede luchtverplaatsing.
Hou er rekening mee, dat verschillende fans voor verschillende doelen bedoeld zijn, en dat een fan op een cpu-koeler bijvoorbeeld zowieso meer geluid maakt door turbulentie.

@Ralf: Plus er is een review (SPCR) van. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn veel reviews die lovend zijn idd:icon_cool:
Denk dat het de beste keuze is al gaat hij ook graag naar lan party's( de wat grotere)
Dan is het erg zwaar om mee te krijgen maar goed dat beetje tillen op 3 dagen tot een weekje is te doen
Welke type cases anders echt goede keuzes zijn kwa gewicht weet hij ook niet( ik idem dito)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
O Op zoek naar Lian Li PC-X500XF of alternatief Cases en Modding 9
E Op zoek naar een mal voor het moederbord. Cases en Modding 12
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
Thekoekepeer Op zoek naar case voor waterkoeling Cases en Modding 15
K op zoek naar een deftig WC setje Advies Waterkoeling Setup 14
Homienator Op zoek naar 2 SSD schijven. Hardware & Software 25
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
Joren op zoek naar een lcd-tv Hardware & Software 1
A Nieuw hier en op zoek naar advies Advies Waterkoeling Setup 54
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
XenoMorpH Zoek functie uitbreiding HighFlow Webshop 2
Sanders Zoek de afbeelding Algemene Discussies 19
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
Gruffi Ik zoek G 1/4" Threaded Barb - 3/8" ID Waterkoeling 1
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
boefmans zoek uberstille cpu koeling Overige Koeling 6
Sw333t [INACTIVE] Zoek een Q6600 processor met G0 stepping Gevonden 0
M5rvii Probleem ! zoek een waterpompke .. Waterkoeling 19
Sparky ik zoek een nieuw 1366 mobo Hardware & Software 7
P Ik zoek een site Waterkoeling 9
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
B Ik zoek een kast Cases en Modding 10
hung hungie zoek pomp met 10mm 1/4 aansluiting. Waterkoeling 6
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan