• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Op zoek naar case voor waterkoeling

Thekoekepeer

New member
Hallo mensen,

ik hoop (en denk) dat ik hier op het goede gedeelte van het forum ben beland voor mijn volgende vraag; ik ga een nieuwe kast kopen, en in deze moet waterkoeling komen, ik ben van plan er 1 240 (of 280) rad in te zetten in combinatie met een 120 (of 140) rad. Ik heb al wat rond zitten neuzen op webshops, en ben toen beland bij de Corsair Obsidian 650D. Deze is met zijn prijskaartje van 140 euro niet erg goedkoop, en ik weet niet of ik in deze kast de rads wel makkelijk kwijt kan.

Er moet een ATX mobo in passen (E-ATX heb ik niet zoveel aan dus dat hoeft niet)

Nu is mijn vraag: welke kast raden jullie me aan? Het budget is eventjes losstaand, want ik wil gewoon goede suggesties en dan zie ik dan wel wat het budget word (het liefst natuurlijk geen kasten van 300 euro ofzo, dat geld kan ik beter uitgeven aan de waterkoeling zelf :p )

Alvast bedankt voor jullie adviezen, en oh als ik hier toch op het verkeerde gedeelte zit, zeg het dan en laat eventjes weten waar ik wel moet wezen :).
 
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb de kast eventjes bekeken en ziet er inderdaad goed uit. Nadeeltje alleen is dat er geen stoffilters bij zitten, maar dat neem ik voor lief.

Heb 'm toegevoegd aan m'n overwegingen :)
 
Hmm... dies echt mooi, ik heb me nog een beetje verdiept in de HAF en ben tot de conclusie gekomen dat die het gewoon niet is. Deze komt juist erg in e buurt van wat ik verwacht van een kast; genoeg ruimte, en wat ik erg belangrijk vindt: hij heeft modding mogelijkheden, ik zou er dan meteen met een decoupeer een window in maken voor LED effect en dergelijke. Bedankt, misschien wordt het deze wel, heb ergens anders een CM 690 II staan en die wilde ik eigenlijk weer gaan halen, maar deze is net een maatje groter, maar heeft wel een strakker design, wat me aan de ene kant aanspreekt en aan de andere kant tegenhoudt, aangezien ik dat juist erg mag aan de CM 690II, de vormgeving (is alleen niet zo ruim als deze, als ik het zo zie).
 
Ja het word 1 240mm en 1 120mm. voor gpu en cpu, later in de toekomst uittebreiden naar chipset (misschien RAM en 2e gpu in de toekomst, maar dan is er wel een oplossing te bedenken met een extra rad (modding is leuk :))
 
Ik heb vandaag me Coolermaster cm690 advanced weg gedaan en een Haf X gekocht.
Dit speciaal omdat de waterkoeling hier veel meer ruimte heeft.

Dit is in mijn ogen een goede kast voor relatief weinig geld
 
Ja het word 1 240mm en 1 120mm. voor gpu en cpu, later in de toekomst uittebreiden naar chipset (misschien RAM en 2e gpu in de toekomst, maar dan is er wel een oplossing te bedenken met een extra rad (modding is leuk :))

maarruh, waarom niet gewoon een 360? Of heb je de rads al?
als je kast niet vaststaat kun je ook een kast nemen waar je bijvoorbeeld 2x 360 in kunt hangen, of een 360+140+240 (800D moet dat gaan). Met wat modwerk kun je nog verder gaan: in mijn 800D kan een 480, er kan nog een 140 in en als ik handig zou zijn met modden (het voordeurtje is eraf) zou ik nog een 140 erbij kunnen krijgen, en onderin zelfs nog een 240... die kasten zijn zo groot, kun je alle kanten mee op.
Als ik het geld zou hebben, zou ik een reddevil kopen: 3x 480 rad :D ideaal.
 
Ten eerste; bedankt voor de reacties allemaal, helpt me weer wat verder.

In reactie op de nieuwe getallen van rad's die jullie opperen; maak je nu zoveel winst op grotere maten rad's ten opzichte van de wat kleinere? En nee de rad's heb ik nog niet, maar ben wel al bezig met het samenstellen van het lijstje (is bijna compleet, fittingen en dergelijke worstel ik nog mee, maar dat terzijde).

In reactie op de geopperde Corsair Obsidian 800D; deze schijnt niet zo'n hele geweldige airflow te hebben, als dit de ideale kast is voor mijn doeleinden, dan doen we het ermee, daar niet van.

De kleinere variant van de 800D, de 650D zie ik wel zitten, maar weet niet of ik hier wel veel in kwijt kan.

Feel free om nog meer kasten te opperen, de zoektocht gaat gewoon nog door :)

Oh en Boefmans ik denk dat je een Little Devil bedoelt: http://pckoeling.nl/behuizingen/lit...-ld-pc-v8-watercooling-pc-case-black-red.html
 
airflow van een 800d is ook prima, mits je het goed in elkaar zet met eventueel fans erbij. die kast trekt als het goed is lucht van beneden naar boven, en je hebt vlak achter het rad ruimte voor een 140mm fan (waar je ook een rad op kunt zetten).
en tja, hoe meer rad oppervlak, hoe meer koelingscapaciteit zonder dat je snelle fans nodig hebt, dus werkts stiller.

@peerke: kun je op die 200mm ventilatoren plaatsen ook 200mm rads zetten? dat is nog sjieker :D die kast lijkt me niet echt ontworpen voor watercooling toch?
 
Bedankt allemaal voor het advies, het word dus waarschijnlijk de HAF X. Weet iemand van jullie trouwens hoeveel radiatoren en welke afmetingen ik er in kwijt kan? Ik heb gevonden dat er in ieder geval bovenin een 360 rad kan, maar er moeten een paar meer in (anders maken we ruimte ervoor :))
 
Aangezien ik de HAF X bij nader inzien toch niet een erg mooie kast vindt (moet veel aan gemod worden voordat hij echt aan mijn verwachtingen voldoet, vooral die window met fan erin, hoe komen ze erop), dus ben nog steeds op zoek.

Hebben jullie nog suggesties. Eisen zijn een beetje bijgesteld: moet nu een 360 en een 120/240 rad in, of 2x 240. Advies voor rad afmetingen is natuurlijk ook welkom, maar dit is denk ik wel genoeg om te koelen wat ik wil koelen, case suggesties??
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
O Op zoek naar Lian Li PC-X500XF of alternatief Cases en Modding 9
E Op zoek naar een mal voor het moederbord. Cases en Modding 12
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
K op zoek naar een deftig WC setje Advies Waterkoeling Setup 14
Homienator Op zoek naar 2 SSD schijven. Hardware & Software 25
R Op zoek naar de juiste casefan(s) Overige Koeling 31
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
Joren op zoek naar een lcd-tv Hardware & Software 1
A Nieuw hier en op zoek naar advies Advies Waterkoeling Setup 54
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
XenoMorpH Zoek functie uitbreiding HighFlow Webshop 2
Sanders Zoek de afbeelding Algemene Discussies 19
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
Gruffi Ik zoek G 1/4" Threaded Barb - 3/8" ID Waterkoeling 1
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
boefmans zoek uberstille cpu koeling Overige Koeling 6
Sw333t [INACTIVE] Zoek een Q6600 processor met G0 stepping Gevonden 0
M5rvii Probleem ! zoek een waterpompke .. Waterkoeling 19
Sparky ik zoek een nieuw 1366 mobo Hardware & Software 7
P Ik zoek een site Waterkoeling 9
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
B Ik zoek een kast Cases en Modding 10
hung hungie zoek pomp met 10mm 1/4 aansluiting. Waterkoeling 6
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan