• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

onderhoud hoe en wat.

GOOSXD

Junior Member
Ik heb nu sinds kort een waterkoeling in mijn pc. Maar ik heb een paar mensen horen zeggen dat je de waterkoeling af en toe moet onderhouden? Wat houd dit precies in?

Hoe vaak moet ik dit doen?
Hoe duur is het onderhoud?

enzovoort enzovoort.
Of heb ik dit verkeerd begrepen en is dit niet nodig en hoef ik alleen af en toe de vloeistof te verversen?

Ook heb ik nog een andere vraag, ik heb een Swiftech Apogee GTZ waterkoelblok. Maar ik ben van plan over ongeveer 3 maanden ook over te stappen op core I7. Is dit koelblok compatible met core I7? of moet ik dan een nieuwe kopen. Dat zou wel zonde zijn maar wat moet dat moet.

Alvast bedankt voor de uitleg.
 
Laatst bewerkt:
onderhoud moet inderdaad ;)

houdt onder andere in 1x om het half jaar de vloeistof verversen, slangen evt ook als ze niet echt ok meer zijn (doorzichtige slangen gaan er na een tijd een beetje blurry uitzien ;), maar op z'n minst je slangen 1x in het jaar vervangen ;)

Over je GTZ, ja die past op s1366, maar ik dacht dat die standaard alleen maar met s775 mount geleverd werd, dus dan ga je daar een s1366 mount voor moeten kopen ;)
 
want op een of andere manier verdampt het water beetje bij beetje.
Sinds dat ik mun 4870x2 in de loop heb toevoegd verdampt mun water ook een stuk sneller. Ik zie de damp gewoon bovenin het res hangen. En ik maar denken dat mijn watertemp naar onder was gegaan.. Er was gewoon zoveel verdampt dat de tempsensor het water niemeer raakte :033:

Tijd voor nieuw speelgoed :p
 
Sinds dat ik mun 4870x2 in de loop heb toevoegd verdampt mun water ook een stuk sneller. Ik zie de damp gewoon bovenin het res hangen. En ik maar denken dat mijn watertemp naar onder was gegaan.. Er was gewoon zoveel verdampt dat de tempsensor het water niemeer raakte :033:

Tijd voor nieuw speelgoed :p

Ik heb ook een heel klein beetje van die damp hangen. Mijn temperaturen zijn CPU 25graden IDLE op stock en GPU 45graden op stock en idle. Ik kan alleen niet echt zeggen dat mijn reservoir al echt wat leger is. Maarja, ik heb mijn waterkoeling ook nog niet zo lang.
 
Door de slang ? of op het punt van bevestiging over de fitting ?
Een slang heeft dus blijkbaar microscopisch kleine gaatjes neem ik aan.
Je slangen vervangen na een jaar is neem ik aan puur persoonlijke keuze toch ? ik ga daar weinig zin in hebben om die te vervangen nml.... Als 't zit ...zit 't en blijft 't zitten , tenzij problemen.

En je reservoir blijven aanvullen is toch ook verversing van je vloeistof ? of moet je toch na half jaar alles verversen ?
 
het is in de slang zelf... de slangen zijn eigenlijk altijd een klein beetje porreus (waardoor er water doorheen "verdampt") de eene slang is porreuzer als de ander..
mensen vervangen de slangen vaak omdat ze er na een tijdje een beetje smerig uit gaan zien...
over je vloeistof als je goede vloeistof en er lijkt niets mee aan de hand dan hoef je alleen bij te vullen..
ik zou wel zeggen eens per jaar helemaal verversen

en ja waterkoeling kost (in mijn ogen) toch wel een stuk meer "onderhoud" als luchtkoeling
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy PC Schoonmaak, onderhoud en gereedschappen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
H Onderhoud Waterkoeling en Risico's??? Waterkoeling 15
F Grote schoonmaak / onderhoud aan de WC Waterkoeling 2
Blackruby Voorbereiding, Onderhoud en Levensduur. Waterkoeling 9
M Onderhoud waterkoel set Waterkoeling 15
Johnny [Project] Kabel Management + onderhoud Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan