• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ohoh verkeerde voeding

soppy

Topic polluter
hey leute,

heb vannochtend een systeempje in elkaar gezet voor me broertje alleen niet opgelet:018: dus nu heb ik een voedingen zonder de 4 pins atx mobo stekker:

2dt0psg.jpg


heb deze voeding:

x4hs44.jpg


iemand enig idee of er een molex verloop stekker voor is ofsow? of wil iemand deze gloednieuwe nooit gebruikte voeding ruilen tegen een voeding die die stekker wel heeft?

@ google deze gezien iemand enig idee waar te koop?
18iqdv.jpg
 
Kan je zelf maken eventueel.
2 gele (12V) aansluitingen en 2x ground op een connector en naar een molex om solderen.

Overigens bestaan die verloop stukjes ook hoor.

MOLEX4pin-p4-cable.jpg


Edit: haha zie nu dat je die ook al gevonden had :sarc:
Ik zeg: lekker zelf maken :) Zo gepiept
 
als het mijn eigen systeem was zou ik dat nog wel doen maar gezien me broertje in groningen zit en ik geen zin heb over 14 dagen daar naartoe te moeten omdat mijn knutsel werk niet echt functioneert koop ik liever een kant en klare, ben niet zo overtuigd van m'n eigen skillz:p
 
jep gezien maar moet morgen naar leeuwarden, dan is het kleine moeite om ff langs groningen te rijden en ding af te geven dus hoopte dat er iemand tussen maastricht en leeuwarden woonde die zo'n ding had anders moet ik bestellen en wachten:p
 
zit er geen 8 pins op? die past namelijk ook gewoon ;)

Lijk mij sterk dat er op zon moderne voeding geen 4 pins of 8 pins zit.

Meestal is het een dual4 pins aanelkaar geklikt.

ATX 24 pin & 20 pin compatible x1
EPS/ATX12V 8-4 pin x1
PCI-E 6 pin x2
SATA x5
4 Pin Molex Peripheral x4
Floppy x1

18062010012.jpg
 
Kabel zooitje
2q19mkx.jpg


Sata en molex aan de kant, hou ik dit over:

2dlm7hi.jpg


Maar ik heb al een molex -> 4pins 12v atx kabeltje gevonden kan ik vanavond afhalen.

Toch bedankt voor de reacties @ my epic failz:icon_axe:
 
Ik quote Playtool even:

The 12V CPU power cables

CPUs used to be powered by the 20 pin main power cable. Almost all current motherboards power their CPU with a 12 volt CPU power cable. There are two kinds: the 4 pin 12V cable and the 8 pin 12V cable. The 4 pin cable is often called a P4 cable (although it's a very bad name) and the 8 pin cable is called an EPS12V cable. You must plug a cable into this motherboard connector or the CPU will receive no power. The compatibility rules between 4 and 8 pin connectors have a lot in common with the rules for 20 and 24 pin connectors. The best choice is to plug a 4 pin cable into a 4 pin connector, an 8 pin cable into an 8 pin connector, or a 4+4 cable into either kind of connector. You can get adapters which will convert various kinds of power supply cables into both 4 pin and 8 pin 12V cables. You can plug a 4 pin 12V cable into an 8 pin motherboard and it will sometimes work properly but other times it won't work at all or will burn/melt the connector. As with plugging a 24 pin cable into a 20 pin motherboard connector, you can plug an 8 pin cable into a 4 pin connector and leave 4 pins hanging over the end but you can also have the same problems with things preventing it from fitting. It will work fine if it fits. If you're buying a new power supply then the safest choice for the long haul is to get one with a 4+4 power cable because it's compatible with both 4 and 8 pin connectors.

Als je het dus passend krijgt, werkt het gewoon (er is namelijk ook maar 1 manier waarop de verschillend gevormde pinnen erin gestoken kunnen worden).
 
epic winzz! for the HF team :D

next problem, krijg win niet op me hdd had nog 2x 1 TB WD schijven in een Netgear ready NAS zitten gezien ik die niet gebruik heb ik er daar een uitgetrokken maar dan krijg ik dit:

33wy0xj.jpg

2889yq0.jpg


Heb nog nooit met raid gewerkt maar weet wel dat er iets van raid werd toegepast op deze schijven probleem is echter dat ik ze in dat scherm niet kan formatteren en andere pc de schijven niet vind.

Edit:

na reboot met betreffende WD hdd geeft ie onderin wel msg dat schijf gevonden is en stuurporgjes correct geinstalled maar kan hem in deze computer niet vinden.
 
Al die 4 partities "Verwijderen".
(Alle data is dan weg die erop stond, al was dat toch al weg omdat hij waarschijnlijk in raid0 draaide met een andere schijf)
En dan "Nieuw" om de partities aan te maken die je wilt.
Vervolgens de partitie kiezen waarop je windows wilt installeren.

Dan in windows kan je die overige partities nog formatteren naar wat je wilt
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
sjonnie verkeerde plaatsing in Pricewatch van Highflow produkt HighFlow Webshop 1
animal baars Producten in verkeerde categorie? Hier melden aub HighFlow Webshop 5
VoYaGeRTM Verkeerde product foto? HighFlow Webshop 1
aadje93 Product in verkeerde categorie HighFlow Webshop 5
fasster Hf shop 5x verkeerde password HighFlow Computer Cooling Shop 6
KnuX Verkeerde Koelblok voor moederbord HighFlow Computer Cooling Shop 1
S verkeerde voltage uitlezing Gigabyte X58 UD5 Hardware & Software 0
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
vincent 1U voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
Sanders [VERKOCHT] Corsair AX1200 voeding Verkocht 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
M Transparante voeding Cases en Modding 9
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M voeding Electronica 0
Sw333t [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 6
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
l3p [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 11
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
Rico [IN-ACTIVE] Voeding,HDD,Fans etc Gevonden 12
L Fan voeding Overige Koeling 3
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
arwin74 [GEVONDEN] Voeding Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] ATX voeding 250 - 350 Watt Gevonden 1
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
M Voeding werkt half Hardware & Software 6
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan