• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ohoh verkeerde voeding

soppy

Topic polluter
hey leute,

heb vannochtend een systeempje in elkaar gezet voor me broertje alleen niet opgelet:018: dus nu heb ik een voedingen zonder de 4 pins atx mobo stekker:

heb deze voeding:

iemand enig idee of er een molex verloop stekker voor is ofsow? of wil iemand deze gloednieuwe nooit gebruikte voeding ruilen tegen een voeding die die stekker wel heeft?

@ google deze gezien iemand enig idee waar te koop?

Sanders

Kapitein
Kan je zelf maken eventueel.
2 gele (12V) aansluitingen en 2x ground op een connector en naar een molex om solderen.

Overigens bestaan die verloop stukjes ook hoor.

Edit: haha zie nu dat je die ook al gevonden had :sarc:
Ik zeg: lekker zelf maken :) Zo gepiept

soppy

Topic polluter
als het mijn eigen systeem was zou ik dat nog wel doen maar gezien me broertje in groningen zit en ik geen zin heb over 14 dagen daar naartoe te moeten omdat mijn knutsel werk niet echt functioneert koop ik liever een kant en klare, ben niet zo overtuigd van m'n eigen skillz:p

soppy

Topic polluter
jep gezien maar moet morgen naar leeuwarden, dan is het kleine moeite om ff langs groningen te rijden en ding af te geven dus hoopte dat er iemand tussen maastricht en leeuwarden woonde die zo'n ding had anders moet ik bestellen en wachten:p

Sanders

Kapitein
Tussen Maastricht en Leeuwarden?
Dat is zo ongeveer heel Nederland :p
Dan ken je toch gewoon ergens op die 300 km een PC shop binnenlopen? :D

k.3nny

Oldscool.
zit er geen 8 pins op? die past namelijk ook gewoon ;)

Lijk mij sterk dat er op zon moderne voeding geen 4 pins of 8 pins zit.

Meestal is het een dual4 pins aanelkaar geklikt.

ATX 24 pin & 20 pin compatible x1
EPS/ATX12V 8-4 pin x1
PCI-E 6 pin x2
SATA x5
4 Pin Molex Peripheral x4
Floppy x1

soppy

Topic polluter
nee heb alleen nog sata molex en 2x 6+2pns over die krijg ik er wel in maar dat is geen 12v toch?

k.3nny

Oldscool.
nee dat past wel maar is zeker niet aan te raden!

Wel raar mijn plaatje is van een cx500 voeding namelijk :p als ik google mag geloven,

soppy

Topic polluter
Kabel zooitje

Sata en molex aan de kant, hou ik dit over:

Maar ik heb al een molex -> 4pins 12v atx kabeltje gevonden kan ik vanavond afhalen.

Toch bedankt voor de reacties @ my epic failz:icon_axe:

soppy

Topic polluter
helaas niet maar ben nog even aan het proberen die om te vormen naar een stekkertje van andere oude donor voeding

Alex

Bezig met houten pc...
Ik quote Playtool even:

The 12V CPU power cables

CPUs used to be powered by the 20 pin main power cable. Almost all current motherboards power their CPU with a 12 volt CPU power cable. There are two kinds: the 4 pin 12V cable and the 8 pin 12V cable. The 4 pin cable is often called a P4 cable (although it's a very bad name) and the 8 pin cable is called an EPS12V cable. You must plug a cable into this motherboard connector or the CPU will receive no power. The compatibility rules between 4 and 8 pin connectors have a lot in common with the rules for 20 and 24 pin connectors. The best choice is to plug a 4 pin cable into a 4 pin connector, an 8 pin cable into an 8 pin connector, or a 4+4 cable into either kind of connector. You can get adapters which will convert various kinds of power supply cables into both 4 pin and 8 pin 12V cables. You can plug a 4 pin 12V cable into an 8 pin motherboard and it will sometimes work properly but other times it won't work at all or will burn/melt the connector. As with plugging a 24 pin cable into a 20 pin motherboard connector, you can plug an 8 pin cable into a 4 pin connector and leave 4 pins hanging over the end but you can also have the same problems with things preventing it from fitting. It will work fine if it fits. If you're buying a new power supply then the safest choice for the long haul is to get one with a 4+4 power cable because it's compatible with both 4 and 8 pin connectors.
Als je het dus passend krijgt, werkt het gewoon (er is namelijk ook maar 1 manier waarop de verschillend gevormde pinnen erin gestoken kunnen worden).

soppy

Topic polluter
epic winzz! for the HF team :D

next problem, krijg win niet op me hdd had nog 2x 1 TB WD schijven in een Netgear ready NAS zitten gezien ik die niet gebruik heb ik er daar een uitgetrokken maar dan krijg ik dit:

Heb nog nooit met raid gewerkt maar weet wel dat er iets van raid werd toegepast op deze schijven probleem is echter dat ik ze in dat scherm niet kan formatteren en andere pc de schijven niet vind.

Edit:

na reboot met betreffende WD hdd geeft ie onderin wel msg dat schijf gevonden is en stuurporgjes correct geinstalled maar kan hem in deze computer niet vinden.

l3p

Moderator
Forumleiding
Al die 4 partities "Verwijderen".
(Alle data is dan weg die erop stond, al was dat toch al weg omdat hij waarschijnlijk in raid0 draaide met een andere schijf)
En dan "Nieuw" om de partities aan te maken die je wilt.
Vervolgens de partitie kiezen waarop je windows wilt installeren.

Dan in windows kan je die overige partities nog formatteren naar wat je wilt

Bovenaan