• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OC i7 950 zit vast

Ik vind het een respectabele score. Wil je nog hoger of ben je zo tevreden?

Lagere GFlops is meestal dat je CPU starved is voor Vcore. Tandje ophogen.

Sorry, was aan het gamen, en nu slapie tijd alweer. :(
 
Mijn goal is toch bclk van 200 zodat mijn geheugen op 2000 draait indien ik dit niet haal met multi 23 verlaag ik hem naar 22. Thx voor de vcore tip, zal het eens proberen

WOW thx wat een verschil heb vcore een beetje verhoogt en heb nu 57 GFlops
 
Heel netjes!

Kijk hoever je kan gaan met je BCLK met deze SPD, en als je niet verder komt, probeer je inderdaad een lagere cpu clock multiplier en hogere memory multiplier. Ik denk niet dat je m'n hulp nog nodig hebt. :)

Als je RAM op 2000 wilt laten draaien heb je vaak een increase in Vtt of QPI PLL Vcore nodig, maar daar kom je vanzelf wel achter,bijv. fout in Linx na 10 minuten pas, BSOD124 (let op, kan ook Vcore zijn), dat soort dingen. Als je op m'n CPU-Z link klikt zie je dat ik ook niet op 2000 draai.

Have fun!
 
Temps is bij mij ook altijd de limiet. Intel spec is 100 graden, dan gaat je chip throttlen, en als dat niet helpt gaat-ie uit. Daarom ga ik altijd tot 85 graden, want behalve bij folding@home gaat geen enkele applicatie zover. En als je de uitzondering wel kent, dan hou je daar rekening mee. :)

Kan je trouwens nog je voltages laten zien? Zoiets als onderstaande, daar wilde dopestuff nog even naar kijken.

2011-01-28_0008_E-LEET.png
 
Ik zal de voltages manueel overschrijven want ik heb niet zo'n tooltje. Je VTT staat wel veel hoger dan de mijne kan dit helpen voor de laatste loodjes? Met mijn CPU op x15 kon ik bclk 200 halen met vtt op 1.375 moet ik dit nog wat verhogen of niet?
 
Meestal is het zo dat je in stap 1 (vinden van je hoogste BCLK) je Vtt verhoogd, en in stap 3 (vinden van je hoogste core speed) je Vtt alleen verhoogd bij specifieke dingen, zoals een error na een minuut of 10 stability testen. Nooit zomaar voltages verhogen. Proberen is goed, gewoon een tandje of twee omhoog. Helpt het niet? -- dan terugzetten en iets anders proberen.

Ik moest mijn Vtt ook steeds meer verhogen hoe dichter ik bij de 1000 MHz kwam. M'n Vcore is hoog omdat ik Vdroop én HT aan heb.

Anyway, bedtime. Tot morgen, en ik denk dat dopestuff je ook een stuk verder kan helpen voor de ASUS specifieke tweaks.
 
Jij kent je cijfers. En je weet ook wat een reden kan zijn van lagere GFlops en een mogelijkheid om ze in lijn met je verwachting te brengen. :)

Mochten je temps uit de hand gaan lopen, dan BCLK omlaag.
 
OK hier ben ik met de uitslag waarop hij 8 uur OCCT en IBT te samen heeft gedraaid en blijkbaar stabiel is maar volgens IBT zijn de prestaties niet echt 'goed'.

Ai Overclock Tuner.....................[Manual]
CPU Ratio Setting......................[23.0]
Intel(r) SpeedStep(tm) Tech............[Disabled]
Xtreme Phase Full Power Mode...........[Enabled]
BCLK Frequency.........................[190]
PCIE Frequency.........................[100]
DRAM Frequency.........................[DDR3-1904MHz]
UCLK Frequency.........................[3809MHz]
QPI Link Data Rate.....................[Auto]

CPU Voltage Control....................[Manual]
CPU Voltage............................[1.425]
CPU PLL Voltage........................[1.80]
QPI/DRAM Core Voltage..................[1.375]
IOH Voltage............................[1.11]
IOH PCIE Voltage.......................[Auto]
ICH Voltage............................[Auto]
ICH PCIE Voltage.......................[Auto]
DRAM Bus Voltage.......................[1.65]
DRAM DATA REF Voltage on CHA...........[Auto]
DRAM CTRL REF Voltage on CHA...........[Auto]
DRAM DATA REF Voltage on CHB...........[Auto]
DRAM CTRL REF Voltage on CHB...........[Auto]
DRAM DATA REF Voltage on CHC...........[Auto]
DRAM CTRL REF Voltage on CHC...........[Auto]

Load-Line Calibration..................[Enabled]
CPU Differential Amplitude.............[Auto]
CPU Clock Skew.........................[Auto]
CPU Spread Spectrum....................[Disabled]
IOH Clock Skew.........................[Auto]
PCIE Spread Spectrum...................[Disabled]

C1E Support............................[Disabled]
Hardware Prefetcher....................[Enabled]
Adjacent Cache Line Prefetch...........[Enabled]
Intel(r) Virtualization Tech...........[Enabled]
CPU TM Function........................[Enabled]
Intel(r) HT Technology.................[Enabled]
Active Processor Cores.................[All]
A20M...................................[Disabled]
Intel(r) SpeedStep(tm) Tech............[Disabled]
Intel(r) C-STATE Tech..................[Disabled]

Op deze foto heb ik maar 3 runs gedaan in IBT gewoon om een gedacht te krijgen van de prestaties.
scores.jpg


Ik hoop dat dopestuff of misschien iemand anders me idd nog wat kan helpen.
 
OK hier ben ik met de uitslag waarop hij 8 uur OCCT en IBT te samen heeft gedraaid en blijkbaar stabiel is

Wat bedoel je met tezamen? Heb je beide stress tests tegelijkertijd gedraaid?

OK hier ben ik met de uitslag waarop hij 8 uur OCCT en IBT te samen heeft gedraaid en blijkbaar stabiel is maar volgens IBT zijn de prestaties niet echt 'goed'.
Wat bedoel je met "niet echt 'goed'"? Als je bedoelt lagere GFlops dan je verwachtte, zie post #50.

Wat is eigenlijk je goal?
 
ja ik heb idd beide stress tests te samen gedraaid
en idd met niet goed bedoel ik lage scores in bench tools maar ik denk dat 4,37GHz wat veel is. Ik denk dat ik liever 200 x 21 draai en dat ik er dan beter mee ben dan met 4,37GHz
 
Als je het nog niet eerder had gedaan met 21x moet je weer opnieuw beginnen. Tenminste, niet helemaal opnieuw, je kijkt even in je notes tot waar het goed ging en je werkt van dat punt verder, mocht dat nog nodig zijn.
 
Heb heel de tijd blijven proberen maar ik kan niet aan de 200x21 want op 195x21 had ik 1.275Vcore nodig en op 196x21 was dat al 1.3Vcore. Dus nu twijfel ik of ik naar 195x21 zou moeten gaan of naar 196x21?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [Waterkoeling] 950 Euro, 4770K met 780GTX in SLI Advies Waterkoeling Setup 1
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
F [waterkoeling] €600, i7 950, 2x GTX560 (first time) Advies Waterkoeling Setup 12
Viepert [VERKOCHT] i7-950 / Asus Rampage 3 Extreme / Corsair 6Gb Verkocht 6
Fryslanboy [Animocheck] Intel i7 950, ASUS Rampage III Extreme, 6GB Dom GT RAM, Gesloten 6
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
tarbax 480€, i7-950 OC, GTX480 OC, Rampage 3 EX Advies Waterkoeling Setup 11
Fryslanboy [Waterkoeling] Advies over samenstelling WC systeem (i7 950, REX3, HAF X) Advies Waterkoeling Setup 9
H i7 920 en 950 Gesloten 4
O [Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x 6x DDR3 Dominator Advies Waterkoeling Setup 8
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
H [Waterkoeling] i7 950 + GPU's Advies Waterkoeling Setup 2
Viepert Overclock gids voor i7 950 + REX III Overclocking 28
Vannos i7 950 & EVGA X58 SLI Overclocking 40
N Mogelijkheden setje i7 950 Advies Waterkoeling Setup 12
Blackruby Core i7 950 en 975 ondersteunen 1600MHz RAM Hardware & Software 1
S Zit er kleurverschil tussen Sharkoon en Revoltec CCFLs? Cases en Modding 2
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Vannos Waarom zit jij op Highflow Algemene Discussies 36
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
J Waarom zit videokaart "verkeerd" om? Waarom de koeler niet aan bovenkant? Hardware & Software 13
Vannos Muis cruisor zit hoger Hardware & Software 2
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
R tube res dop vast Waterkoeling 2
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
D Moederbord zet lanpoort vast op 10mbit Problemen & Oplossingen 5
R BF3 Loopt steeds vast Problemen & Oplossingen 12
J Explorer.exe loopt telkens vast Problemen & Oplossingen 9
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
ShockRaver Heb ik weer... maar hopelijk is Freddy weer supersnel :D (vast wel) Waterkoeling 9
Sanders PC hangt vast, willekeurige momenten Problemen & Oplossingen 10
K Laptop steeds vast Overige Koeling 12
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
C Hoe vast draai je een fitting eigenlijk ? Waterkoeling 13
stravinski Hoe bewerk je mesh en hoe zet je het mooi vast? Handleidingen en Installatie Tips 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan