Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Was weer tijd voor iets nieuws. De 5,25" XSPC bayres gaat er uit. Een EK multioption 250 reservoir komt er voor terug met een EK DDC top acetal voor de cpu/mobo loop.
Vervangend res voor de GPU loop wordt een XSPC acrylic pomp top/res die ik nog had liggen van een oude build.
De Corsair Dominator RAM latjes gaan ook op water gekoeld worden, door een MIPS ram freezer nickel/acetal.
Zal dit de komende dagen in gaan bouwen en jullie natuurlijk op de hoogte houden...
Oke, ben een stukje gevorderd vandaag. Drainen van cpu mobo loop ging niet zo heel erg lekker, maar is toch leeggeraakt. Slangen zijn gelukkig helemaal schoon Heb alleen wel wat troep in het water zitten, vind het zelf een beetje op stof lijken wat verkleurd is door de blauwe koelvloeistof. Daar zit wat van in de Heatkiller.
Shit he. Volgens mij kan de pomp het (net) niet trekken. Zit wel wat stroming in maar volgens mij niet heel erg veel. De pomp maakt naar mijn idee ook best wel wat lawaai in vergelijking met de vorige situatie.
Ben nu aan het ontluchten. Zonet had ik flink wat lucht uit de radiator gehaald en dat stroomde wel met een behoorlijke flow door de slangen dus misschien hoeft er eerst toch geen tweede pomp bij.
Ik wil dat XSPCreservoir sowieso weg hebben. Boor daar achter gewoon twee gaatjes en koop nog zo'n EK multioption res maar dan de 150. Waarschijnlijk dat er dan rode koelvloeistof in de GPU loop komt.
En misschien op een dag dat ik het geld heb, er een tweede 470 in zet, als mn RX240 rad dat aan kan tenminste..
Kun je dat tube res (tijdelijk) wat hoger plaatsen ?
Mogelijk blijft er juist bij de pomp een luchtbel hangen omdat de slang
tussen pomp en res wat omhoog loopt.
Op die plek had ik bij het vullen wel een grote luchtbel zitten maar door het res idd iets hoger te hangen. CPU temperaturen zijn goed tot nu toe (59 graden op heetste core na 5 minuten prime) dus er is voldoende flow. Maar het is wel heel verleidelijk om er binnenkort nog een pomp bij te zetten, voor de zekerheid ^^
Volgende week zal ik waarschijnlijk weer wat gaan upgraden. Nog een 470 er in, lekker SLI draaien + een andere res voor de GPU's en nog een DDC 355 pompje er bij voor de cpu loop want de flow is niet helemaal geweldig nu...
PS iemand misschien nog een idee hoe ik de tubing van cpu --> mosfet en mosfet --> mosfet kan doen zodat dat iets mooier lijkt..?
Net mailtje gekregen van cdromland dat de EVGA GTX 470 verzonden is. Kan ik morgen lekker benchen en testen. En natuurlijk weer een bestelling hierzo plaatsen voor wat water en toebehoren