Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Thanx! Was even een geklooi met al die fittingen op 10 vierkante centimeter, en dan ook nog zorgen dat de slang niet te veel knikt maar het was erg leuk om te doen
Die Bitspowerfittingen bevallen mij trouwens uitstekend, bij de Feser fittingen kwamen overal lekken bij het 1/4 schroefdraad hoe hard ik hem ook aandraaide, maar hier geen enkel lek gehad (op een lekke 45 graden adapter na). Deze icm met de Tygon clear tubing was perfect, slangen gingen veel soepeler en makkelijker om de fitting heen.
Tijd voor een update. Slangen zijn helemaal wit/grijs aangeslagen van wss flux uit de rads. Hoewel ik ze volgens mij toch echt goed schoon heb gemaakt (niet goed genoeg dus...
Zet er nu een drainportje in op beide loops. Gewoon een Q stukje met natuurijk 1x fitting voor loop. 1x fitting, stukje slang en daarna deze sealing plug. Ben blij dat de hardware nog heel is want die loop leegkrijgen zonder drainport was een hels karwei :S
Oja komt trouwens ook wat kleurtjes in het water. CPU loop wordt blauw en GPU groen =D
FF een paar pics alvast..
De tubing route vind ik zo denk ik het mooiste, maar het wordt wel heel erg lastig om het water er zo uit te krijgen. Iemand met goede ideeen??
Voor een goed werkende drain is het belangrijk dat de loop niet op-neer-op-neer-op-neer gaat.
Je veroorzaakt daar lussen mee waar water in blijft staan.
Mogelijk niet het grootste probleem, maar toch ...
Als je net daar een aanpassing aan de loop wil doen loopt het water je nog om de vingers.
Bedenk ook dat een drain pas werkt als je ook de fillport open zet.
Waar water uit moet zal lucht in moeten en aangezien het water naar beneden wil
zul je van boven af lucht toe moeten voegen tijdens het drainen.
En om geklieder te voorkomen zou ik uit voorzorg de fillport dus ook zo hoog
mogelijk plaatsen.
Eerste loop is gevuld. Heeft vannacht staan te ontluchten maar er zit nog steeds veel lucht in de radiator. Even er uit gehaald dus zodat hij lager dan het reservoir zit, en af en toe een beetje kantelen. Dat water is echt SUPER mooi had ik meteen moeten doen eigelijk...
Pics...
Ook even een oude krakkemikkige 8500 gt er in gedouwd en proberen te booten als de temps het toelieten, maar met nog behoorlijk wat lucht in de loop uitstekende temperaturen. Op load 15+ graden winst ten opzichte van de vorige config :O
Tijd voor een update. Slangen zijn helemaal wit/grijs aangeslagen van wss flux uit de rads. Hoewel ik ze volgens mij toch echt goed schoon heb gemaakt (niet goed genoeg dus...
De cpu temperaturen zijn dik in orde, maar de gpu is idle 45/50 graden en met msi kombustor aan schiet hij naar de 60 en loopt steeds eentje op.
Het lijkt me haast onmogelijk dat er in de radiator nog lucht zit, die zit helemaal onderaan en heb hem urenlang laten draaien en kantelen ed. Kan dit misschien komen doordat ik de fittingen nu zo op het GPU blok heb aangesloten?
Hiervoor had ik zeg maar rechtsboven en linksonder aangesloten, maar nu twee keer rechts. Zou hierdoor het water niet goed door het blok stromen of had ik de eerste keer gewoon geluk dat er geen lucht in bleef zitten?
Heb natuurlijk al flink zitten schudden en beuken aan die kast, maar er gebeurt vrij weinig wat betreft luchtbellen die vrijkomen...
Dat moet zo met sommige blokken, ek gtx295 single pcb was zo'n blok veel nvidiadualgpu blokken waarbij je 2 pcb's hebt, hebben ook zo'n gelijkaardig blok waar alles boven elkaar zit
In ieder geval hier de pics van het voorlopige resultaat, zal vast niet lang duren voor ik er weer aan begin te sleutelen.
Foto's zo mooi mogelijk proberen te maken maar dat is nog een heel karwei met dit lompe ding. Foto's worden heel snel blurry of te veel grijs, of de groene koelvloeistof is net gifgroen. Soms kwijl je echt achter je beeldscherm weg als je sommige foto's ziet haha =D
naja hier zijn ze:
Reacties met meningen zijn altijd welkom, en nog beter, verbeterpunten. Dan weet ik wat ik straks weer kan veranderen enzo
Die laatste foto is net een tikkeltje te donker, anders was het echt een SUPER foto geweest!
Love the compositie, alleen jammer dus dat je net wat te weinig ziet eigenlijk