Zo en dan hier de grote update
Lang op gewacht en een extra dagje vrij genomen om toch even bij te klussen.
Wat te doen:
- Demonteren
- Schoonmaken
- Carbon snijden/Plakken
- Assembleren/Instaleren
- Foto's maken (belangrijk)
- Resultaat
Heb er een dag langer over gedaan dan ik eigenlijk had gepland. Maar geduld uit oefenen is beter dan afraffelen.
Gisteren dus hard bezig geweest met demonteren van de PC. Dat ging gelukkig goed. Toch is het water uit de PC halen een hele kunst zonder drain. *note to self.
Na een klein uurtje demonteren eindelijk klaar.
DEMONTEREN
Ziet er toch wel heel erg raar uit een kale Obsidian 650D.
CARBONISEREN
ZO en dan gaan we bezig met snijden van het carbon. Veel meetwerk ging er aan vooraf. Gelukkig had mijn zusje nog een handige snijsetje liggen. Thank!
En dan kan het plakwerk beginnen. Als allereerste is de Videokaart aan de beurt.
Dat gaat makkelijker dan ik had gedacht.
Toch moest ik het 'carbon' even verhitten om die randjes netjes te kunnen halen.
Zo en dan nu een Sli-Brug 'carboniseren'. Daarna bij geföhnd om toch de bultjes te verwijderen.
Ze zijn nu allebei klaar. Heb maar besloten om het niet helemaal van Carbon te maken. Kleine details zijn voor mijn mening mooier.
Nog een foto, maar nu met de EVGA Backplate
Na de videokaarten, was de D5
pomp aan de beurt. En hoe zat het ook alweer met de omtrek? Eerlijk, moest wel even op wiki kijken hoe ik een omtrek moest
berekenen. Zo leer je weer eens wat. Pi X R = S (Pi emel maal R ukken = S puiten) <-- leuke ezelsbrug haha.
Hier kan je dus zien dat je geen mm er naast mag zitten.
De D5
pomp is klaar, en toen was de Ram aan de beurt.
Even een zijaanzicht
De CPU kan natuurlijk ook niet achterblijven.
Omdat de BluRay Drive ontzettend lelijk grijs is, en echt een doorn in het oog, ga ik deze ook maar 'carboniseren'.
En hier het eindresultaat.
De achterkant vrij gemaakt met een scapel.
Wat kan ik nog meer met carbon beplakken. Toch even goed nagedacht over de Res. Maar wou deze in eerste instantie helemaal beplakken en dan een streep over
laten. Toch maar weer op terug gekomen.
EN de HDD tray's moesten er ook maar aan geloven. Heleboel carbon zou je denken. Maar het valt mee in het eindresultaat.
Heb er 2 dus deze nog een keer overdoen. Tweede keer is toch echt sneller.
Hier het verschil tussen beide. Orgineel en met Carbon.
En eindelijk is het rood aan de beurt. Deze doe ik enkel maar achter de mobo. De mobo zelf heeft namelijk maar ook weinig roods. Dit wil ik graag in mijn
kast laten doorlopen. Het lijk veel rood. Maar dat valt straks heel erg mee.
Het rood zit erop en de rubbers weer terug aan het plaatsen. Even de Föhn eroverheen. En het lucht weg halen. Het plaatsen ging gemakkelijk!
Tip! Gebruik water en zeep op de achterkant. Föhn het daarna droog en het zit.
En de laatste foto van de zondag avond. Alle onderdelen even bij elkaar.
ASSEMBLEREN/INSTALLEREN
De volgende dag weer vroeg op. En het was alweer maandag. Dus tijd voor de assemblage!
Maar eerst de klemmen voor de REST installeren. EN voorboren.
En toen was de REEVEN aan de beurt. Maar moest eerst nog gesleeved worden.
HDD Tray's weer erin gezet.
En toen waren de
XSPC Mounting aan de beurt. Hier komt het 240RAD op te rusten.
Zo geschiedde natuurlijk, ook de FAN's gedaan met Carbon. (Sleeven was geen optie)
De grote fan eruit gehaald en 2
Zalman's erin geinstalleerd.
En toen was de
pomp aan de beurt.
En dit is dan kabelmanagement. Hier ben ik geen kei in, het interreseerd me ook niet zoveel over hoe clean het moet zijn. Als het maar past.
De mobo kan nu geinstalleerd worden.
Zo de mobo geinstalleerd en de andere 240 en 120 RAD
Daarna was de RES aan de beurt.
De PC heeft power nodig dus was het tijd voor de
Corsair AX850, deze heb ik orgineel gelaten. Ook ivm Garantie.
Slangen netjes gekoppeld en bedrading gelegd.
En nu van de andere kant een foto gemaakt van de binnenkant.
Het is klaar! Af! Finished! FIN
Eindelijk!
*Alleen nog de naam nog laten lasergraveren*
HET RESULTAAT
Bedankt voor het kijken en lezen! Hopelijk vonden jullie het wat.