• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

NZXT H440 project overkill

anub1s18

Junior Member
heb eind 2016 mijn waterkoeling geupdate en in een nieuwe kast geplaatst (NZXT H440) en alles is leuk en well maar tis niet helemaal gegaan zoals oorsponkelijk geplanned, sindsdien hebk toch me ogen open gehouden en doorgedacht hoe het net wat "beter" te maken (stiller / koeler / efficienter).

Huidige staat :
2016-11-28 15.05.12.jpg2016-11-03 13.30.43.jpg2016-11-16 17.46.29.jpg

onderdelen van belang :
2x EK SE 240 radiator
aquacomputer D5 USB
aquacomputer inline temp sensor
EK D5 top/res combo met EK D5 mount

en flink wat fittingen voor een drain te maken die maar half me loop leeg laat lopen, wel grootste deel maar nog lastig.

heb volgende week een paar dagen vrij gekregen dus tijd om wat ik over de laatste 6 maanden verzameld heb er in te gaan proberen te proppen.

2018-05-12 10.00.04.jpg

de 2x EK SE 240 vervangen met een PE240 voor (1cm dikker ook 1cm dikkere kern) en een OC Cool NexXxos ST30 (in totaal maar 2-3mm dikker maar heeft een 6mm dikkere kern buiten de extra 120 fan).
en de front rad lager plaatsen zodat de drain gelijk in de kelder is, dankzij wat cablemod kabels heb ik opeens plaats daaronder om dingen te doen (voorheen was me huidige drain compleet verborgen onder kabels).

hopelijk dat dankzij de singularity mount de pomp dicht genoeg zit dat het past, anders benk bereid de dremel aan het werk te zetten.

wil ook gelijk overstappen van hoofdzakelijk 90 graden bends in me tubes naar 45 graden te gaan (hoofzakelijk looks kan er wel leuk uit zien al is de bocht van cpu>rad pure horror maar heb nog 1 meter staan moet lukken...).

en flowsensor voor ocd (weet dat het water stroomd maar hoe hard geen idee, door een whoopsy met me pomp/rad water komt boven binnen onder er uit maar heb het sponsje niet er in gedaan alleen zo'n anti cyclone ding dus kan me pomp niet harder zetten dan 25% anders trekt hij van boven lucht mee naar onder, dat ook gelijk fixen) en wil van de inline temp sensor af.

hij werkt prima maar heb in al me waterkoel gedoe maar 1 lek gehad en dat wat tussen die en een EK fitting (hoofdzakelijk beetje niet goed opletten / design van de ek fittingen waardoor ik niet zag dat hij niet helemaal vast gedraaid was) dus die vervangen met een die gewoon van boven in het reservoir dipt mogelijk nie zo snel up to date als inline maar zal nie al te ver er vanaf zitten (ook de inline is een metale fitting met een regular ass temp sensor onder een rubbere huls, how much worse could the new solution possibly be.
 
Laatst bewerkt:
na 2 dagen zwoegen zit hij eindelijk weer in elkaar, moet wel nog ffe goed nadenken waar en hoe die flowsensor komt, en me temp sensor vervangen, trok de sensor uit de fitting en toen zat de sensor nog in de fitting en het kabeltje hadk in me handen :p

nieuwe temp sensor werkt nie want hij bereikt de vloeistof in het reservoir niet :(

2 lekken gehad (al begin ik de denken dat het 2e lek nooit heeft plaatsgevonden maar dat lek 1 erger was dan ik realiseerde).
waarschuwing voor andere de EK mod top https://www.highflow.nl/watercooling/reservoirs/toebehoren/ek-res-x3-multiport-top.html ik heb boven 3 ins nodig (eigenlijk 2, fill en return) maar dit reservoir top heeft verzonken gaten boven voor fittingen, een EK fitting past er precies in, gelukkig had ik er nog 1 liggen en voor me temp geen flowsensor fix werkt dit maar geen van me bitspowerfitingen past daar in, de rand vangt zich op de rand van de verzinking dus de sealring raakt niks.

had hier int verleden problemen mee maar had de fitting heel hard aangedraaid wat leek te werken had een EK fitting nog nooit geprobeert er in >.>.

mja ben nog niet klaar moet hem nog met primochill reboot doorspoelen 24uur lang, dan wil ik hem nog ffe doorspoelen en dan eindelijk de vue er in. flowsensor moetk nog ffe overna denken hoe ik die in me loop krijg, wou hem boven op het reservoir naast de wat nie echt meer fil port is (bitspower fitting) maar nu gewoon het dopje is watk er af draai om hem te vullen, wou het niet riskeren dat het water als hij uit staat via de fillport me kast in loopt.

al ffe wat foto's diek genomen heb tijdens het bouwen / testen, heb van me vorige vloeistof/dye (meyhem's X1 + mogelijk wat te veel jade dye) wel een lelijke tint overgehouden, van metale delen wou die er wel makelijk van af maar bv acryl cpu blok wou het toch niet echt, hopen dat de primochill reboot daar een beetje mee helpt, anders zie je er met de vue toch niet veel van.

2018-05-17 20.50.06.jpg

pomp + rad paste echt perfect, had orrigineel 1mm spelling tussen de onderkant van de pomp en de shroud van me voeding, heb de radiator voor toch beetje omhoog geduwd om zeker te zijn dat die 2 zich nooit raken.

2018-05-17 22.22.02.jpg2018-05-18 00.41.17.jpg

drain solution inspired by the highflow forum, had al een idee voor een complete drain maar dit bleek toch niet te passen. dat had ik al verwacht dus hadk voordat ik begon op het highflow forum gevraagd of iemand een idee had. uiteindelijk toch voor hun idee gegaan veel compacter al wel een rattenest geworden :p

2018-05-18 18.27.44.jpg

2nd leak, al word ik zekerder van mijn theory dat het water van de BP fitting op het EK reservoir top komt.

2018-05-18 22.30.19.jpg2018-05-18 22.31.00.jpg

leaktest time.

heb 1 fles water al zeker 7 keer er in gehad (gevecht met leak 1 / cpu blok 2x schoon maken voor crap er uit te halen) en de dual drain werkt wel fijn, blijft wel beetje water staan in de ek kraan omdat die zo laag zit waar ik rekening mee moet houden maar hoef de kast alleen heen en weer te tilten voor hem nagenoeg helemaal leeg te krijgen. ffe 2 fitingen op de kranen draaien, tubes naar een fles leiden en open die boel, beetje alle kanten op tilten en klaar.

had eerst wat flow problemen maar na de cpu blok 2x te schrobben lijkt dat opgelost te zijn, return tube blijft vol zelfs op 25% pomp vermogen (tube bleef eerst maar half vol omdat de flow zo laag was).

al met al buiten de 2 dagen (donderdag van ~16:00-03:00 en vrijdag van 10:30 tot 2:00) van puzelen/stress/paniek (leak) wel blij met hoe het uitziet met 45 graden tubes, had er zo sterk me twijfels over op een paar punten maar is imo leuker geworden dan ik had gedacht. en buiten sommige dingen (zoals ram er uit halen en de cpu blok los draaien) zitten de tubes nu wel minder in de weg alsk ergens bij moet.

nog ffe foto zonder wc papier, ben hem inmiddels met de primochill reboot door aant spoelen. na wat googlen oplossingen gevonden voor me resterende issue's mogelijk dat ik die volgende week invoer of datk het zo laat als hij nu is en de flow sensor later inbouw. 1 tube opnieuw buigen en passend maken, opzicht nie veel werk maar ben opt moment een beetje op en gewoon blij dat hij weer loopt.

2018-05-19 17.43.14.jpg

moet wel nog voor achter een extra fan bestellen, had een 140mm bestelt om voor te gebruiken maar had het front paneel er niet vanaf getrokken om te kijken of het wel ging... niet dus >.>
 
Laatst bewerkt:
finished :D for now

at long last it has been completed, nog ffe wat dingen gehad die niet paste en met water geknoeit in me kast waar ik het op deze al hete dag spaans benauwd door kreeg. maar tis uiteindelijk gelukt.

de verandering van de tubes vindk wel geslaagd, zijn beter geworden dan ik had gehoopt.

een beetje zoals verwacht ik de Vue toch wel slecht te zien buiten het reservoir maar als je goed kijkt zie je het nog net, en het is nog veeel lastig om een foto van te nemen waar je het een beetje ziet.

wa foto's (met nexus 5, beetje zwakke kleuren maar scherp genoeg)

2018-05-26 20.19.48.jpg
2018-05-26 20.20.07.jpg
2018-05-26 20.02.06.jpg

en eenje van de kelder, beetje chaos maar buiten de kabels zit er ook nog een NZXT HUE en NZXT internal USB extender onder verstopt. (genomen met galaxy 5...beetje overdreven kleuren)

20180526_195603.jpg

heb van me achterste exhaust ook een intake gemaakt, omdat ik nu 3x 120 als exhaust boven heb met een belemering op de exhaust (semi dicht paneel) maar een vrije intake, waar voor ook 3x 120 zit maar een belemmerde intake en ietwat belemmerde exhaust heb ik er voor gekozen op de bovenste 120 voor en de 120 achter als "support" intake voor de radiator boven in te zetten en tevens garantie te hebben van positieve druk binnen de behuizing en wat extra airflow over de VRM's (can't hurt right).

filmpje van de loop in actie (met zijpaneel er op, is nogaltijd lastig te zien)

 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Waterkoeling NZXT H440 razer edition, msi z170A I5, 6600K, Gigabyte 1080TI Aorus Advies Waterkoeling Setup 18
J H220x in NZXT H440 Advies Waterkoeling Setup 3
radmiraal White Monstah !(nzxt h440) Gallery & Build Logs 16
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
Jason NZXT H1 V2 (2022 Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Nzxt s340 welk rad? Cases en Modding 0
G Nzxt s340 black/red Gallery & Build Logs 0
Freddy TP14 build, edit: NZXT H442 :) Gallery & Build Logs 13
gerjanlubbers [TKA] NZXT Pink Phantom Modded Verkocht 11
S Nzxt Sentry 3 Fan Controller werkt niet met alle fans? Overige Koeling 9
R NZXT FZ 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
volcom fan geratel nzxt sentry 2 Problemen & Oplossingen 12
R NZXT Switch 810 Black 'n White WC build Gallery & Build Logs 5
Hightower ratelen nzxt 140 mm fans Overige Koeling 8
DutchChilles [VERKOCHT] NZXT Switch 810 Verkocht 15
R NZXT Sentry Mix 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R NZXT led wit knippert Problemen & Oplossingen 2
DutchChilles [IN-ACTIVE] NZXT Switch 810 Verkocht 2
pilotter NZXT "grid" fan hub also for fan controllers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
J Vervanger voor 190mm fan van NZXT Overige Koeling 10
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E NZXT Led Kit Mod Cases en Modding 3
Sw333t NZXT Frontpanel Cable Set 30CM CB-FPAN-SET - Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Fall3n NZXT HUE RGB LED Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
Thierry NZXT FZ fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
0 NZXT Phantom en Corsair H100, past dit? Cases en Modding 2
X NZXT Phantom - Waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 0
S NZXT Vulcan: Raam in maken ipv mesh Cases en Modding 6
R NZXT Phantom White Cases en Modding 1
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
M NZXT Phantom 3x 200mm + Corsair H100? Waterkoeling 9
P NZXT Phantom Build Gallery & Build Logs 5
Das Experiment NZXT 8pin - 8pin PCI-E extender 250mm (black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rooneys [VERKOCHT] NZXT FS-200LED BLUE 200mm Verkocht 1
k.3nny [VERKOCHT] NZXT Phantom reversed ATX!!!(gemod) Verkocht 8
E [GEVONDEN] NZXT fans Gevonden 6
G NZXT Havik 140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t [VERKOCHT] NZXT SENTRY LX 2-bay Verkocht 1
k.3nny [CANCELLED][80 euro]NZXT Phantom gemod. Verkocht 8
U NZXT 4x SATA Kabel 60cm, black HSG - sleeved white HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Dustyrick NZXT Fans, FN-120RB, FN-200RB, FN-140 en FS-200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
F nzxt sentry lx Hardware & Software 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan