• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nvidia 9800gtx overclocken

lowie_runner

New member
hey mensen,

ben hier net nieuw (heb al een stukje staan bij "stel jezelf voor")
ik heb 2 dagen terug een run gedaan met 3dmark06 en krijg dan een score van 15230, nu wil ik graag iets hoger halen dus wil ik me GPU overclocken maar heb dit nog nooit gedaan :-S

me CPU heb ik al overgeklocked met de standaard instelling op me moederbord (me Q6600 draait al op 3.5 GHZ)

nu is dus me vraag kunnen mensen me misschien uitleggen hoe ik hem moet overclocken en welke waardes ik ongeveer moet nemen?
hoop dat iemand me wat dingen hierover kan uitleggen.

wat ik ook nog wou vragen: Als ik bijvoorbeeld crysis speel en ik zet anti-alliasing aan dan heb ik heel vaak dat ie vast loopt terwijl die helemaal soepel draait (misschien drivers??) iemand hier ervaring mee?

BVD wesley de vries
 
Dat kan wel, maar dan moet je de BIOS van de videokaart flashen.

Of een "voltmod" doen (simpel uitgelegd: circuits aan elkaar solderen).

Bij beide methoden zit er een behoorlijke risico aan vast, je kan daarmee jouw videokaart voor goed defect maken.
Tis dus niet aan te raden als het je eerste keer is en als je een dure videokaart hebt die al snel genoeg is!
 
flashen zou ik zeker niet aanraden voor de eerste keer freddy :) maar voltmodden kan hij wel doen als hij een zeer goede turtorial vind op het internet en over genoeg koelen beschikt om het rendeerbaar te maken :)
 
flashen & voltmods zou ik niet doen als ik jou was. Met die full cover blok van EK zit je alvast goed! ik ga ff een oude turtorial opzoeken voor je over riveatuner want in het begin snapte ik er zelf de snars van :) al die mhz en clock speeds ;)
 
artifacts zal je zien als je die test doet ... er zal een kubus in een klein schermpje komen dat constant ronddraait vanaf het moment dat er witte puntjes zich beginnen te vormen rond die kubus of in een hoek ofzo heb je artifacts. Gewoon je mhz -5 naar beneden doen en terug testen.

veel succes morgen, laat iets weten hoe je het stelt :)

nog 1 tip : bekijk de scores van andere mensen tot hoever zij dezelfde kaart zoals jij krijgen en stel die waarde in. Als dat niet lukt naar beneden clocken en terug proberen. vanaf het moment dat je dan hoger wil kom je hier terecht voor betere koeling
 
nou ik heb het geprobeerd hoor, en met goeie resultaten beter als verwacht zelfs!!! :razz:
heb me core clock naar 755 MHZ gebracht en shaderclock naar 1884 MHZ (heb deze waarden van de overgeclockte asus 9800 gtx over genomen)

Freddy zei dat je niet zoveel punten extra krijgt met het overclocken van je videokaart maar ik ben van 15230 punten naar 16001 gegaan vind dit toch wel aanzienlijk of heb ik dat verkeerd? is toch bijna 800 punten door me clock speeds iets omhoog te gooien.

Maar na dit wil ik nu meer dus vraag me af of er mensen zijn die hun 9800 gtx (als er hier mensen zijn die deze hebben) ook over geklockt hebben, en welke speeds draaien jullie?

nog ff 1 vraagje als afsluiter: ik heb met me memory clock nog niets gedaan, kan je die ook omhoog gooien en hoe ver?

bvd wesley de vries
 
Dat is zeker netjes!!

Hou wel in de gaten dat het niet te heet gaat worden :)

Geheugen kan je meestal niet erg veel overclocken.
Je zou met stapjes van 10mhz kunnen proberen.

Mijn 8800 ultra's heb ik 50mhz overgeclocked, als ik meer doe krijg ik artifacts :(
 
Me temp zat op 37 graden aan het eind van 3dmark06 :eusa_clap:
heb met crysis nog nooit een temp boven de 35 graden gehad.

Dat full cover blok van EK doet ze werk echt goed (10X beter als verwacht

wesley de vries
 
Met wat voor programma kan je een stress test doen voor je graka?
Trouwens ik gebruik nu rivatuner om me graka over te clocken, maar bij me andere computer als ik rivatuner gebruik krijg ik die test button gewoon maar op me vloeistof gekoelde computer krijg ik geen test button :-S
Heel vreemd vind ik zelf

wesley
 
dat is omdat je vista ofzo gebruikt en je rivatuner voor windows xp hebt afgehaald. ik weet nog van vroeger dat je moest die compatiebel versie veranderen :)

en stressen van je graka : normaal die kubus laten lopen krach mijn GPU core toch altijd tot 70-75graden :)
 
probeer ff in een andere versie van windows te draaien of defender ofzo afleggen ik weet niet meer pricies hoe ik het opgelost heb sorry.
 
klinkt allemaal erg leuk jongens ik heb twee van deze kaarten (xfx 9800gtx black editions ) in sli en hoe moet je ze dan overclocken ?? 1 voor 1 of gewoon tegelijk erin laten zitten en rivatuner eroverheen gooien ??
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Das Experiment [GEVONDEN] Nvidia 9800GTX of hoger Gevonden 1
Freddy Nvidia RTX 4090 Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
Bl4ckj4ck666 Bitspower waterblock nvidia rtx3090fe Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Nvidia rtx 3090fe NVIDIA 6
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nvidia rtx 3090fe Hardware & Software 0
HighFlow Nvidia RTX 30-serie (3070, 3080, 3090): specificaties en adviesprijzen NVIDIA 13
Hightower Bitspower nvidia titan x pascal rgb ledstrip Waterkoeling 15
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy NVIDIA RTX 2080 Waterblocks / Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Nvidia introduceert GeForce RTX-videokaarten: RTX 2080 Ti, RTX 2080 Ti en RTX 2070 NVIDIA 32
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
kier NVIDIA MbK Gallery & Build Logs 0
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
Freddy NVIDIA GTX1080 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
vincent [GEVONDEN] nvidia 690GTX waterblocken Gevonden 8
stigma [CANCELLED] Nvidia GTX680 SLI (cherry picked) (water gekoeld) asic89,8 Verkocht 9
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
T NVidia / CUDA kaarten voor een reken-PC NVIDIA 2
A MSI nvidia gtx 660 Waterkoeling 4
iSP [GEVONDEN] Nvidia midrange kaart Gevonden 1
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
JeanPaul [VERKOCHT] Nvidia GTX 590 Verkocht 2
Cygnitr0n Welke GPU, Nvidia of AMD? NVIDIA 29
k.3nny [IN-ACTIVE] Nvidia single GPU (wc prefered) Gevonden 7
Robin 7850 tegen hanger van nvidia Hardware & Software 3
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
Vissa Nvidia GTX600 NVIDIA 18
M Nvidia GTX 560 koeling Overige Koeling 5
M [CLOSED] NVidia TNT2 Gesloten 9
R [GEVONDEN] nVidia GTX580, GTX 570, 2x GTX560TI Gevonden 4
U NVIDIA driver 295.73 WHQL NVIDIA 0
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
Legendary1985 [GEVONDEN] Nvidia 2xx/4xx/5xx inclusief water block Gevonden 1
U NVIDIA driver 285.62 WHQL NVIDIA 0
A [CANCELLED] Nvidia GTX 580 of 590 Gevonden 1
M Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken Overige Koeling 21
X NVIDIA Driver 285.38 Beta - Battlefield 3 NVIDIA 5
X NVIDIA Driver 285.27 NVIDIA 4
X NVIDIA Driver 280.36 NVIDIA 12
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] nvidia gtx 480 en 295 Gevonden 0
mailbomber Vraag over nvidia kaarten Hardware & Software 6
JeanPaul [VERKOCHT] GPU'S Nvidia GTX480 Verkocht 21
Harjo [GEANNULEERD] Nvidia 7600 + aquacomputer wc blok Verkocht 7
Sanders nVidia en Ati op hetzelfde moederbord Hardware & Software 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan