• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Zo vatte ik het ook niet op hoor, vandaar de knipoog ;)

Xtrafresh & Jaccow bedankt voor jullie input.

Mijn keuze voor de 1366 chipset** is eigenlijk voornamelijk met het oog op toekomstige upgrades, maar als het nodig is kan ik hier nog het enige besparen inderdaad. Als het echt goedkoper moet ga ik denk ik voor een AM3 (phenom II) basis, ben ik voor ongeveer 300 euro klaar wat betreft mobo/cpu/ram, en upgrade ik dat gewoon over een jaar of 2 weer.

M'n budget is toch een beetje een punt, ik begon met een bedrag tussen de 1000 en 1200 euro, maar toen ik merkte dat ik zo'n dure smaak had qua kast heb ik dat al snel opgeschroefd naar 1500 tot 1600, en zelfs daar ga ik nu alweer overheen. Het geld is er wel op zich, maar het moet ook een beetje leuk blijven allemaal. Ik heb nog meer dure hobby's :)

Wat betreft de Zalman QL1000  ben ik er nog niet uit. Ik heb inmiddels alles wat er op internet staat over deze kast 2 of 3 keer gelezen, en hij is inderdaad gewoon te duur voor wat 'ie bied eigenlijk. Wat ik uit verschillende reviews en fora vooral opmaak is dat het koelsysteem niet van erg hoge kwaliteit is. Nou vind ik het geen probleem om 's een pompje en een koelblokje te vervangen voor wat betere kwaliteit (al zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn in deze prijsklasse), maar 't is wel wat minder dat blijkbaar nergens is terug te vinden hoe dat aangesloten kan worden op de ingebouwde regelaars en meters.

Ik moet wel zeggen dat ik na een weekje rondkijken hier inmiddels wel ben aangestoken met het waterkoeling virus, of ik jullie hier nu dankbaar voor moet zijn weet ik nog niet... :p

Ik ben voor de grap 's gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om m'n 2de keus, de Silverstone Fortress FT02B (zonder W :p ) van waterkoeling te voorzien. Vele reviews erbij gepakt voor maten etc, en ondanks dat de kast erg krap is zie ik toch (net) genoeg mogelijkheden. Ik wil daar nu verder niet te veel over uitweiden, maar ga daar later misschien nog wel 's een apart topic over maken. Als ik niet weer van idee verander tenminste...

't punt is alleen dat ik dan ook al gauw op een 450 euro uitkom incl. kast (en dan heb ik me nog ingehouden..) , veel bespaar ik me daar dus niet mee. Wel heb ik dan waarschijnlijk een veel beter koelsysteem die ik later desgewenst gemakkelijk uit kan breiden. Maar ook een iets minder mooie kast.

Bezuinigen op hardeschijven is geen optie helaas, ik heb gewoon veel opslag nodig dus moet om de beschikbare ruimte hiervoor denken. Een SSD wil al zolang, die moet er gewoon komen. Draadloos netwerk heb ik ook echt nodig, maar online gamen is totaal niet belangrijk voor me. Wel viel het me ook al op dat naar welke kaart je ook kijkt er altijd wel iemand is die er niet tevreden over is, dus dat zal ook wel weer een duur grapje gaan worden.

Afijn, ik heb nog even de tijd voordat ik tot aankoop over ga, dus ik zie dit maar als voorspel.

Bedankt voor de RAID tips trouwens, dit is ook nog iets waar ik me helemaal in moet gaan verdiepen merk ik.

Heb je nog steeds je originele fans (frontpanel) in die GT1000 zitten, en zijn deze echt zo luidruchtig als ik heb gelezen? Heb je verder nog iets aan de kast gedaan om 'm stil te maken? Of heb ik het topic hierover nog niet gevonden misschien..?

edit:

** ---> ik besefte na het posten pas dat ik al een 'budget' systeem op AM3 basis in m'n startpost had gezet. Dit is mijn eigenlijke 'droompc', op dit moment in ieder geval..

Terug
Bovenaan