Ik zou inderdaad lekker even wachten en doorsparen. De LQ1000 heb ik geen ervaring mee, maar de GT1000 heb ik zelf en op de waterkoeling na is er wat indeling betreft weinig verschil.
De kast is gewoon mooi ingedeeld, de hdd's in een kooi zonder een schoevendraaier te hoeven gebruiken en voldoende ruimte (hij is breed genoeg) om er flinke koeling in te zetten.
Wat misschien wel handig is om te onthouden is dat het moederbord vast zit op het zijpaneel, dus je zal voor het vervangen van de cpu-koeling alles er uit moeten halen.
Wat overigens wel vrij makkelijk gaat. Ook het vervangen van overig materiaal zoals je grafische kaart is simpel met duimschroeven.
Wat de tip voor opslag betreft: Nooit, maar dan ook nooit je belangrijke data in raid0 zetten. Een kapotte schijf en je bent alles kwijt. En ook daarom zou ik niet meerdere van zulke grote schijven nemen en in raid-0 zetten, omdat je toch geneigd bent om er dingen op te zetten. Dan kun je ze beter in Raid-1 zetten, omdat je dan nog 'redundancy' hebt en nog een beetje veiligheid, hoewel je dan wel een hoop ruimte kwijt raakt. Daarom kun je dan beter een SSD hebben als opstartschijf, wat sneller aanvoelt dan welke raid-0 HDD installatie ook, puur vanwege de random access snelheid. En daarnaast dan een of twee grotere HDD's hebben.
P.s. Toen ik mijn kast kocht zat ook iedereen van: "Hij is te duur!" "Gebruik het geld voor een betere X,Y,Z!"
Jij moet er tegenaan kijken, en als je verliefd bent op een kast dan is de rest gewoon niet belangrijk. (Lijkt wel valentijn
)
Houdt wel in de gaten dat alles voor en nadelen heeft, dus lees ook juist de wat negatievere reviews. En soms kan het toch verstandiger zijn om het niet te doen.