• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Noiz³ by z999

z999

New member
Als 1e de sponsoren, zonder hun was deze build er niet ofc.




(highflow censureert er 2, die zijn te vinden op tweakers!)

Logo1.jpg

Hallo allen! Ik ben begonnen met een nieuwe casemod na een korte zoektocht voor een geschikte kast. Als snel viel mijn oog op de fractal design define xl. Naar mijn idee een uiterst geschikte kast om te modden. Deze kreeg ik ter beschikking van fractal.

Gr!
 
Laatst bewerkt:
Als eerste maar eens wat foto's van de desbetreffende kast:

Buitenkant:
dsc0110hd.jpg

dsc0111zh.jpg

dsc0114mr.jpg

dsc0113yn.jpg

dsc0125uf.jpg


Al erg netjes denk ik zo, dan de kap er maar eens afhalen!
dsc0115qg.jpg

dsc0116lr.jpg

dsc0120uv.jpg

dsc0124qk.jpg

( imageshack.us)

Nu maar es beginnen met modden ;)
 
klopt, ze zijn ook erg mooi en gezien de mogelijkheden ook erg cheap. Ik hou ook wel van die cleane look om eerlijk te zeggen, wil dat ook in stand houden. Het is niet de bedoeling dat het een blingbling kast word :)
 
Update!

Na een tijd denken de vloer eruit gehaald. Ik wou enkel de psu bedekt hebben dus dan moet er gebogen gaan worden. Eerst alles aftekenen uiteraard:

6.jpg


Mooi, dat gaat passen! :D Nu maar eens laten buigen, zo netjes kan ik het zelf niet dus ik had mijn schoonvader lief aangekeken. Die heeft hem meegenomen naar zijn werk en netjes laten buigen:

5.jpg


Shiny dus! Next up, venster in de case!
 
Update :D

Hier wat meer duidelijkheid over wat ik ga gebruiken:

Als eerste de kap bewerkt. Gaten afgetekend en geslepen, ik dacht dat het zo een leuk design zou wezen, maar dat valt me ietwat tegen. Ik denk dat ik er nog een stuk uit snij, rechts onderin.

4.jpg


Onderin komt een 240 rad, met aan de wand een 280. Die paste niet, dus heb ik er een stuk uit moeten dremelen/slijpen. Zo gepiept, ik had mazzel dat het eigenlijk bijna standaard al paste. Ook de 240 past, maar dat had geen mm gescheeld :)

1.jpg

2.jpg


De foto's van de componenten die ik ga gebruiken, tot zover. Als 1e het sabertooth 990fx moederboard.
mobo.jpg


wwwickedleds, uiteraard!
wwwickedled.jpg


Paar fittingen, coil, anti corrosie middel, en een kleurtje voor het water
aankopen.jpg


Aansluiten geblazen dus, het past ook maar net.
240rad--fittingen.jpg


Dan maar even laten draaien, onder toeziend oog van een van de dames.
lektesten.jpg

controlepoes.jpg


Gaat prima zo denk ik!
lektest2-1.jpg


Dit word uiteindelijk het idee, alles word gecleaned zodat je al die hectiek van de gaten niet meer ziet. Ik ga morgen de kappen maken voor de radiatoren.

idee-voorkant.jpg



Next up, heldere fotos over hoe het exact in elkaar steekt. En een gat onder de radiator voor de uitgang van de warme lucht
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe update! :D

Zoals ik al zei, ik zou metalen covers maken voor de radiatoren. Ik ben een tijd aan het buigen geweest, vijlen, slijpen. Pfrrft, veel werk, maar het loont!

Wie dit begrijpt is een held ;)
1-plan.jpg


Enfin, dan maar eens wat aanklooien, na uren buigen, slijpen, vijlen, kwam ik met een prototype:
2-probeersel-nr1.jpg

3-probeersel-nr-1-2.jpg


Het past in ieder geval, dan maar weer een uurtje vijlen. Hier mijn laatste aanwinst, carbon folie!
next-up-carbon.jpg

poging-1.jpg

poging-2.jpg


Past perfect, tevreden, volgende deel dan maar:
nogeen.jpg

poging-3.jpg

poging-12.jpg


Als gegoten, ben tevreden. Ik had nog stukjes folie over, mhmhm, toch maar eens kijken of dit gaat.
slot.jpg


Nice, next up, de boel een schoonmaken. Al het stof ed eruit, en daarna beginnen aan de covers voor de covers. Gewoon een metalen plaat over hetgeen ik gemaakt heb, zodat ik de fans niet meer zie.

Gr!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
z999 Rob - z999 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan