• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Noctua fan trilt als een vib...idioot

Celly

I hate molex connectors
De titel zegt 't al. Heb vandaag mn nieuwe noctua fan ontvangen van de Highflow shop ( Noctua 120MM NF-P12 1300RPM ) en hij trilt zo erg dat mn bureau mee trilt. Het gaat ook erg ritmisch.

Ik heb 'm overgespoten maar dat moet niet uitmaken gezien ik het bij een andere ook heb gedaan en die t perfect doet.

Ik heb de fan er ff uit gedrukt en er opnieuw op gedaan maar het heeft niks geholpen.

Tips?
 
trilde ie al voordat je 'm hebt gespoten of heb je dat niet getest?
Nu kan ie wel niet meer RMA ...

Even met de vinger ronddraaien en goe din de gaten houden of ie ergens iets raakt, indien ja => vijlen!
 
De kans is zeer groot dat het door het spuiten komt.
De fans worden namelijk net als een autowiel bij het fabriek gebalanceerd.
Een kleine afwijking van gewicht in een van de fanbladen kan het uit uit balans zetten met extra trilling als gevolg.
 
Als ik het goed zie waggelt de fan een beetje op en neer in de casing, ook als ik het met mn hand doe. De verf is ook perfect verspreid. En op lage snelheden moet die verf niet uitmaken terwijl ik de trilling wel voel als ik m zelf aandraai.

Ik denk dat ik iets verbogen heb ofzo, want toen ik de fan uit de casing haalde koste het aardig wat kracht. Bij m'n andere Noctua fan ging het erg makkelijk.
 
Als ik het goed zie waggelt de fan een beetje op en neer in de casing, ook als ik het met mn hand doe. De verf is ook perfect verspreid. En op lage snelheden moet die verf niet uitmaken terwijl ik de trilling wel voel als ik m zelf aandraai.

Ik denk dat ik iets verbogen heb ofzo, want toen ik de fan uit de casing haalde koste het aardig wat kracht. Bij m'n andere Noctua fan ging het erg makkelijk.

Misschien staat het asje wel krom nu? Dat kan je wel ff nagaan door 'm over de rand van een vlakke plaat te rollen ofzo...
 
In de omschrijving staat dat deze fans een "Self-stabilizing oil-pressure bearing" hebben.
Het kan zijn dat hier iets mee fout gelopen is tijdens het demonteren, monteren.
Lijkt me niet iets om uit mekaar te halen.
 
Ik heb dat ook bij 1 noctua gehad toen ik hem gespoten had.... er zat een ratelent geluid in... Ik heb het opgelost door er met de handpalm en flinke beuk op te geven... moest dat 2-3 keer doen... daarna was het weg...
 
Ik heb er een stuk of 5 meppen op gegeven en het lijkt een stuk beter! Zal m er later ook daadwerkelijk ff inzetten. Bedankt :D

Zo zie je maar weer dat geweld altijd de oplossing is!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Schakelen Noctua NF-F12 5V USB 120mm Fan op Marantz SR5008 receiver uitgang Overige Koeling 9
N Noctua A-series fan NF-A6x25 FLX voor netwerk apparatuur HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Mobomonster Noctua 140mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Noctua 5v (USB) Fans / ventilatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A fans pwm noctua op moederbord aansluiten Waterkoeling 5
C Diverse H20 & Noctua fans te koop Verkocht 3
Sw333t [VERKOCHT] Noctua NH-L9i Verkocht 1
Sw333t Noctua NF-A4x10 FLX, 40mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
A Vervangende ventilator van Noctua koelt niet goed Overige Koeling 10
Stephan---pro [GEVONDEN] Noctua case badge gezocht Gevonden 8
Sanders [VERKOCHT] Lian Li PC-C60 en Noctua NH-U9B (SE2) Verkocht 3
Legendary1985 [IN-ACTIVE] 3x Scythe Gentle Typhoon (1850 rpm) of Noctua P12 120mm gevraagd Gevonden 0
A Noctua Nh-d14 + 1090t Overige Koeling 2
M [VERKOCHT] Noctua NF-S12B FLX (120mm, 1200RPM) Verkocht 1
M [VERKOCHT] 3x Noctua NF-P14 FLX 140mm Verkocht 2
M Paars/zwart of Noctua style kleuren? Waterkoeling 5
C [CANCELLED] FANS Coolermaster & Noctua Verkocht 7
Z Noctua NH-U12DO A3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
T Noctua NH-C14 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
brazen XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit vs Noctua NH-D14 Advies Waterkoeling Setup 13
K Vervangen van Noctua P14 fans. Cases en Modding 5
M i7 920 en Noctua nh-d14 hoge temp Overige Koeling 22
Freddy Noctua NH-D14 CPU Cooler (lucht) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Zalman of Noctua? Overige Koeling 28
Yil Noctua vs. Thermalright ((wie))? Overige Koeling 3
Freddy Noctua Server (Opteron, Xeon) CPU Coolers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Catz Noctua NT-H1 HighFlow Product Reviews 0
Freddy Gratis Noctua Goodies bij Noctua producten HighFlow Computer Cooling Shop 28
Catz Noctua NF P12 120mm ventilatoren HighFlow Product Reviews 8
Freddy Noctua en handige producten op voorraad HighFlow Computer Cooling Shop 0
Slader Singularity Computers Multi-Node ARGB+Fan? Waterkoeling 3
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Tikkende fan MSI 1080TI 11 gigh Overige Koeling 1
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan