• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nim - Geoffrey - 404 name not found

Nim

New member
The boring stuff

Naam: Geoffrey
Nickname: Nim
Leeftijd: 30
Woonplaats: Zuiden van Belgisch Limburg
Werk: Software QA consultant
Hoe ben je bij HighFlow gekomen? : Heel willekeurig toen ik naar platte sata power kabels op zoek was voor mijn s340

The evergrowing money pit:
IMG_20200512_215920__01.jpg
PC - Current:
  • X570 Aorus Elite
  • AMD 3600X
  • Nvidia 2080 Founders
  • 2TB en 4TB WD red
  • 250GB 960 Evo
  • 250GB 850 Evo
  • 1TB 860 Evo
  • RM 650 X
Momenteel zit dit zooitje in een NZXT S340 die betere tijden heeft gezien, maar daar komt binnenkort verandering in. De 2080 heeft een Eiswolf 240, de 3600x zit tijdelijk weer met z'n box koeler, aangezien de eisbaer 120 er na een jaar de brui aan heeft gegeven. (Laatste bestelling die ik ooit bij aquatuning heb geplaats >.>)

Peripherals and assorted gubbins:
  • Main monitor: Alienware AW3420DW
  • "assorted stuff" monitor: AOC 3477pqu
  • Mouse: Razer Deathadder Essential / MX Ergo
  • Keyboard: Iris Rev3 met Hako Royal Clears, MDA Big Bone caps en een custom purpleheart case (one of many)
  • DIY buizen headphone amp (de deze )
  • Fiio E10K als DAC
  • DT880 Premium 250 ohms / HD598 / DT770 Pro 80 ohms
  • Modmic V3 met een oude Logitech USB dongle

"The Plan"

Normaal was het plan "wacht op Ryzen 4000 en RTX 3000/RDN2" om daarna m'n build in een keer een grote overhaul te geven en over te gaan naar een open loop. Silverstone had ook die Alta F1 geteased, dus dat leek me wel een leuke case om mogelijks de hele build naar te verhuizen. De Eisbaer AiO had daar duidelijk andere plannen voor, want na een jaartje is de coldplate volledig aangeladen/verstopt geraakt en in plaats van te wachten op de tergend trage RMA bij alphacool/aquatuning heb ik dan toch maar besloten om nu al wat te veranderen.

The Victim: IMG_20200614_204846.jpgIMG_20200615_001708.jpg

Eerst dacht ik tijdelijk alles gewoon in de s340 te proppen, wat na wat "tactisch plaatschaar gebruik" wel ietwat doenbaar leek. Maar toen begon er een kennis over hun geplande build, met een Evolv X. En van het een kwam het ander en na uren google/reddit/forums door te lezen komt er nu een Enthoo 719/Luxe 2 aan... (go big or go home of zoiets). De bedoeling is hier dan later gewoon een nieuwe CPU/GPU in te droppen, eens reviews/waterblokken enzo uit zijn.

De nieuwe build ziet er als volgt uit:
  • Enthoo 719/Luxe 2 in grijs
  • GPX block van de eiswolf hergebruiken, pomp gewoon uit laten.
  • Aqua-computer Cuplex Kryos Next Acetal/Koper CPU block
  • Aqualis D5 150 nano coating + D5 non pwm
  • Bont allegaartje aan alphacool fitting kleuren
  • EK ZMT 16/10 tubing
  • Black Ice Nemesis GTS 480 vooraan
  • Magicool G2 bovenaan
  • De eiswolf 240 onderaan (ST30 V.2 als ik me niet vergis)
  • ML120s op alle rads, en een van de bequiets die ik nog heb liggen als rear exhaust
  • DP Ultra pre-mix

    Ultra-high-end schema:
    4.png
Plan is om later ook de hele PSU kabels in een gunmetal/zwart/paars theme te sleeven, maar met al die RTX3080 geruchten is dat nog niet voor meteen. Zou wat vervelend zijn om nu die RM650x een hele custom set kabels te geven en daarna een nieuwe voeding te moeten kopen.
Om het Chroom/Koper/Zwart fitting zooitje aan te pakken was ik van plan ze gewoon een laagje mr Surfacer 1200 en Alclad gloss black te geven met de airbrush. Van wat ik zover vond zouden rotary fittings hier niet echt een probleem mee hebben? Ik heb er heel even aan getwijfeld om er Midnight Purple III op te zetten ipv zwart, maar dat zou mogelijk wat druk worden, en het chameleon effect zou waarschijnlijk verloren gaan op een kleine fitting in zo'n mastodont van een case. Oh, en ik mijn bureaukastje ongeveer 15-20cm korter moeten maken om deze case überhaupt geplaatst te krijgen:LOL:

Opmerkingen / tips / bedenkingen zijn altijd welkom, aangezien dit mijn eerste uitstapje is in open loop spul.

Verder "wallet eating hobbies" zijn het mechanicalheadpens trio, gunpla en 3d printing.

--Nim--
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan