• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nils' MonsterCube.

Dat moet je nog x2 doen, dan heb je je werkelijke dram-speed. Bij jou is dat dus 1496,8MHz, zeg maar 1500MHz.
DDR staat namelijk voor Double Data Rate, wat betekend dat de effectieve snelheid het dubbele is van de kloksnelheid van je geheugen.

Laatst bewerkt:
WTF? mijn cpu is 75 graden IDLE? wthell? ik heb cpukoeler er echt goed opziiten hoor:O echt weird.. heb net ff wat mx2 ertussen gemikt maar het werkt niet:eek: echt raar.. iemand ideeën?

Of de koelpasta zit niet goed. Het is best wel lastig om de goede hoeveelheid koelpasta te bepalen met een stock koeler, omdat je deze niet strak tegen de CPU aanschroeft. Er zit dus een vaste afstand tussen de koeler en de CPU, je moet met de stock koeler dus geen dun laagje proberen aan te brengen.

Ik heb er zelf ook last van gehad, een paar keer opnieuw geprobeerd.

Heb nu nog een probleempje:O mijn geluid is echt fockd up!:p ik heb echt geeeeen indee hoe dit komt.. maar het klinkt voor geen meter.. het kraakt etc.. ik heb al drivers geinstalleerd , en mn headset is toch via usb..

nou voor degene die mij kunnen helpen met OC'en alsjeblieft help me:) ik kan er geen fuck van.. hier zijn foto's van mn bios en instellingen die ik had gedaan wat chiller zei dat ik moest doen.
2ntcys7.jpg

11ukhe9.jpg

906b0k.jpg

2z4heoj.jpg

xmtwkw.jpg

n2cnye.jpg

en dan volgens het metertje mijn cpu temp van 16 graden!!:O en in bios nog 19 graden best netjes voor alleen een xspc rad;):D
14xkwa0.jpg

Vdroop ook uitschakelen, verbeterd je stabiliteit.
Je zet je geheugen op de Mhz wat ze zouden moeten doen, en je timings laat je op auto staan.
Dit is het belangrijkste scherm als je je Bclock omhoog zet, voor snelere cpu :
2z4heoj.jpg

Het enige wat je van voltage moet veranderen is :

cpu vcore,
dimm voltage vast op 1.65v,
En zet je QPI controller op enabled, daar gaat normaal je voltage ook regelbaar worden, in dat scherm of dit scherm

die Bclock is stock idd 133, die verhogen en je cpu speed gaat omhoog.

Je Vcore en Qpi voltage niet op max, maar lichtjes verhogen tot je pc stabiel is.
deze gaat natuurlijk hoger komen mits hoe hoog jue je Bclock gaat zetten,

voorbeeld bij mij Bclock op 150 : Qpi voltage = 1.3v
Bclock op 186 : Qpi voltage = 1.425v
Dus je ziet, dat je moet zoeken welke bij jouw stabiel is, iedere setup is anders.

En je DIMM BLIJFT op 1.65v, hoger mag die niet.
Is de voltage voor je ram, en als je die hoger zet, verbrand je de interne geheugen controller van je cpu en is je cpu dood, en dat wil je niet.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan