• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe waterkoeling setup

Alex je schreef in een andere topic:
Ik gebruik zelf gedemineraliseerd water met een anti-microbe middel zodat er geen algengroei ontstaat. Sommigen gebruiken liever premixed vloeistoffen maar ik ben daar altijd voorzichtig mee, vooral met die van Feser, omdat ze nogal eens drek in je CPU blok kunnen achter laten. Als je toch een leuk kleurtje wilt, raad ik je aan te kijken naar de kleurstoffen van Mayhem.

Moet ik me zorgen maken met Feser One Cooling Fluid - UV RED ? :dunno
 
Weee... Spullen zijn verzonden :) Hopelijk krijg ik alles morgen, anders wss maandag :026:

Gods of Water I call You, my tools are by my side
I seek a build of honour, free from all false pride
I will overcome problems with a bold might hail
Cover me with death if I should ever fail
Glory, Majesty, Unity... Hail Hail Hail... :praygod:praygod:praygod:praygod:praygod
 
Ben vandaag aan de slag gegaan. Het ging helaas een beetje fout :( hopelijk is er niets stuk gegaan.
De vga bridge past niet omdat er op mijn moederbord 3 sloten tussen de kaarten zitten ipv 2.

Ik had wat fittingen teveel besteld dus had ik de kaarten zelf maar doorgelust en die fittingen van 45graden gebruikt. De 45 graden fittingen lekten dus dat zal ik morgen eens moeten nakijken.

Die rode hose clamps passen maar heel losjes, dus dat is ook niet goed.
 
't Is schoon van ver maar verre van schoon :)
Momenteel draait het al een kwartiertje proef.

Daar de brug te kort is en ik toevallig wat stukjes teveel besteld had heb ik er toch iets van kunnen maken.

Ik heb wel dringend goede klemmen nodig! Suggesties?

Browser hangt als ik foto's wil posten. Probeer het dadelijk opnieuw.

_DSC6267.jpg_DSC6268.jpg
 
Het draait

Dit berichtje komt van m'n watergekoelde pc :)
Ben klemmetjes gaan kopen bij de doe-het-zelf achter de hoek :p
Foto's volgen maar ik heb al 3 dagen geen MW3 gespeeld en dat wreekt zich :067:
 
Dat was zeker de bedoeling :)
Maar zoals ik hierboven al aangaf paste het ek bruggetje niet omdat die er vanuit gaat dat er maar 2 slots tussen de video kaarten zitten en ik 3 plekken ertussen heb.

Maar ik wil zoiets maken zoals op die foto ja. Nu leg ik een halve meter af met tube voor een afstand van een paar cm te overbruggen :icon_rolleyes:

Er zijn nog wel meer dingen die ik anders wil zien, maar eerst even testen of dit werkt :)

Er is nog steeds een temperatuursverschil tussen de vga kaarten, ik dacht dat dit kwam omdat de kaarten te dicht tegen elkaar zaten maar dat is dus niet zo. De ene kaart is gewoon "beter" dan de andere :)

vgatemps.jpg
 
dsp:
zit er nog een link op jouw vga-kaarten of maak je gewoon een bochtje van 90graden?
Als ik een u-bochtje maak met 2x90graden is dit erg kwalijk voor de flow? (het water traject zal bijna halveren door het verwijderen van de lange tubes)
Als ik het goed zie gebruik je overal schroeffittingen, dat had ik misschien beter ook gedaan. Moet ik dan 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack) nemen voor mijn Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED
Mag ik er vanuit gaan dat die schroeffittingen van feser passen op de feser tubes daar ze van hetzelfde merk zijn, mijn Lamptron Liquid Hose Clamp - Red 3/4 ID klemmen heb ik moeten weggooien want die pastten helemaal niet.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B waterkoeling voor nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 25
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
R Nieuwe beginners waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
L Nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 20
Marcel2102 nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-ā‚¬350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
R Vraag nieuwe waterkoeling Waterkoeling 6
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
Sanders Nieuwe kast voor waterkoeling Waterkoeling 3
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
C nieuwe pc met waterkoeling Waterkoeling 19
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
M nieuwe PC+waterkoeling. Geschikt? Advies Waterkoeling Setup 15
D Mijn nieuwe waterkoeling Waterkoeling 3
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan