• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe waterkoeling setup

Gruffi

New member
Hoi, ik heb nog nooit waterkoeling gebruikt en heb daarom wat hulp nodig :)

Mijn huidige systeem is hetvolgende:

Coolermaster HAF X
Intel Core I7 2600K
Corsair H100 Liquid CPU Cooler
Asus P67 Sabertooth REV B3
Corsair 16GB KIT (4X4GB) 1600Mhz DDR3
Corsair 750W
2x Asus ENGTX570 DCII (SLI)

http://gruffi.be/pc.jpg

Ik wil m'n 2 asus 570 vga kaarten waterkoelen.
Ik vrees dat ik mijn H100 zal moeten wegdoen en de cpu mee in de loop zetten wegens plaatsgebrek.

Dit is hetgeen ik uitgedokterd heb:
Schema
Er zitten waarschijnlijk nog fouten in maar dit is ongeveer wat ik wil hebben.

Bij die feser tubes staat geen lengte bij, moet je die per meter kopen?
Het cpu blok bestaat in allerlei soorten metaal ik heb nickel gekozen omdat de vga blocks van hetzelfde metaal zijn is dit correct? Er staat geen socket 1155 bij maar deze is even groot als 1156 als ik het goed voor heb.

Is het mogelijk om mijn schema te verbeteren en een offerte te krijgen voor het nodige materiaal+inbouwen.
Hoe wordt dit juist afgesproken (Ik woon in Antwerpen dus is welle effe rijden.)

Alvast bedankt,

Gruffi
 
Hoi Gruffi de tubing gaat inderdaad per meter dus 1x feser tube = 1m doorgaans adviseren wij 2 tot 3 meter te bestellen zeker als de eerste keer is dat je een wc setup samenstelt.

De EK supreme HF past ook op S1155.

Om jou lijstje te verbeteren en tevens een prijsopgave te krijgen kun je een winkelwagen samenstellen en die hier posten dan kunnen wij mee kijken of je van alles genoeg hebt en of er nog dingen ontbreken of gewijzigd moeten worden, tevens heb je dan direct een totaal prijs.

Ik zie bijvoorbeeld dat je nu zowel 1/2 ID slangen als 3/8ID slangen hebt geselecteerd, weet je al welke je wilt gaan gebruiken? Dit is ook van belang voor de fittingen.

Ook ontbreekt je vloeistof.
 
Bedankt voor je snelle reactie :)

Als het goed gegaan is heb ik een karretje gemaakt:
Winkelwagens :: GruffiTest1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

De 3/8 slangen heb ik afgekeken van een andere setup maar als u een betere oplossing weet hoor ik het graag.

Welke (eenvoudig te gebruiken) koelvloeistof kan u aanraden, ik wil niet dat er plantjes en beestjes beginnen rond te zwemmen in mijn setup ;-)

Alvast bedankt,

Gruffi
 
Zelf het systeem bouwen is inderdaad een groot deel van de pret :D. Het is begrijpelijk dat je voorzichtig bent met je systeem en het liever door een professional laat doen, maar als je dan toch al zelf een loop samenstelt, kan je hem net zo goed ook zelf in elkaar zetten ^^. Zolang je goed de adviezen op dit forum volgt en vooral logisch nadenkt, kan er eigenlijk vrij weinig mis gaan :p. Ik ben 3 keer met m'n schroevendraaier over de achterkant van m'n moederbord geschoten tijdens een montage en hij doet het nog steeds, die dingen zijn nog best stevig ;).
 
Ik wil het wel zelf bouwen maar dan wil ik zeker zijn dat ik de juiste (en voldoende) stukken bestel. De hele meuk kost 700euro en dat vind ik best duur om achteraf vast te stellen dat ik verkeerde stukken besteld heb. Ik heb een beetje schrik van de aansluitingen, ik ben niet vertrouwd met al die maten en wil wel graag dat alles past :) Daarom had ik dat schemaatje gemaakt om eens te horen of ik geen domme dingen doe :)
 
Vandaar dat je mensen als ons (de zogenaamde 'experts' :042:) naar je shopping cart laat kijken voor je iets besteld.

Zo zie ik bijvoorbeeld dat je slangklemmen voor 1/2ID-3/4OD slangen hebt, maar dat je van plan bent 3/8ID-1/2OD slangen te gebruiken. Je wilt deze hebben ;).

Daarbij is er nog iets anders wat mij lichtelijk zorgen baart. De meningen hierover zijn nog steeds zwaar verdeeld, dus misschien kan iemand anders ook zijn mening geven.
De combinatie XSPC acrylic pump reservoir + MCP355 in een niet zo restrictieve loop is vaak geassocieerd met een kapotte pomp. De theorie is dat door de lage restrictie de pomp sneller kan draaien, en dat deze in contact komt met het XSPC reservoir, waardoor hij kapot gaat. Er zijn helaas nog geen echte tests geweest die dit bevestigd hebben of ontkracht.
Ik probeer in ieder geval altijd mensen af te raden deze combi te gebruiken, ook omdat wanneer het kan een los reservoir vaak een veel betere keuze is. Dit omdat hij onder andere vaak makkelijker bij te vullen is, en de ontluchting van het systeem gaat vaak sneller.

Voor de rest moet je uiteraard nog even kijken naar koelvloeistof, maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al ;).

Hopelijk kan je wat met het advies :).
 
Ok nog wat aanpassingen:

Lamptron Liquid Hose Clamp - Red 1/2 ID
EK-Ekoolant Blood RED premix 1000mL
Valt het op dat ik graag rood heb...

Kom ik met 1 bay reservoir toe? => Alphacool Repack-Cooling Mini Slot-In 3.5 Bay (Plexi-UV)
Op het reservoir passen dan weer 2 keer Lamptron Liquid Hose Clamp - Red 1/2 ID en 2 keer EK-10MM (3/8) High Flow Fitting, schroefdraad G1/4 als ik het goed voor heb.

Of neem ik beter dual bay XSPC Clear 5.25 Dual Bay Reservoir - Clear BR525DC

Kan ik de pomp standaard vastmaken in de case of heb ik dan een top nodig?

Er is veel te veel keuze! :dunno
Alvast bedankt voor jullie hulp/geduld :pray

OK: Winkelwagens :: GruffiTest2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt :) Kan die pomp er gewoon in of heb ik nog een of ander koppelstukje nodig?

Als het de installatie niet moeilijker maakt wil ik nog 1 ding veranderen:
Ik zou een dikkere slang willen gebruiken:
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED
En als ik het goed heb dan moet ik al mijn koppelstukjes en klemmen vervangen door:
13MM (1/2) EK High Flow Fitting, schroefdraad G1/4
Lamptron Liquid Hose Clamp - Red 3/4 ID

Als dit correct is maak ik een nieuw karretje en kan ik eindelijk gaan bestellen want ik kan haast niet meer wachten :071:
Nog even op de zwarte markt mijn linkerarm verkopen :043:
 
Besteld! Budget met slechts 80% overschreden, naar Belgische normen is dit zeer acceptabel :043:

Je mag alles gisteren leveren, duurt lang! :090:

Bedankt voor de hulp bij het samenstellen :peace
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B waterkoeling voor nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 25
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
R Nieuwe beginners waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
L Nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 20
Marcel2102 nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-ā‚¬350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
R Vraag nieuwe waterkoeling Waterkoeling 6
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
Sanders Nieuwe kast voor waterkoeling Waterkoeling 3
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
C nieuwe pc met waterkoeling Waterkoeling 19
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
M nieuwe PC+waterkoeling. Geschikt? Advies Waterkoeling Setup 15
D Mijn nieuwe waterkoeling Waterkoeling 3
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan