• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir

Let er bij dat reservoir wel op dat er een MCP350 of 355 inhoort, mocht dat niet al bekend zijn.

Als je het 'voorlopig' bij één loop houdt maar wel al plannen hebt, zou je ook nu al kunnen kijken naar een XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO Dual Fill Port DDCBAYRESTWO
Daar is al ruimte voor 2 pompen, en dus twee loops. Zodat je niet in een later stadium ook nog het reservoir moet vervangen.
Er is geen nadelig effect voor je WC set dat de ene helft tijdelijk leegblijft.
 
Het voordeel is, dat de pomp netjes is weggewerkt, je dus plaats over hebt, en hoe dan ook een kortere slang route hoeft aan te leggen dan wanneer je de pomp los zou zetten.

Ik heb zelf geen ervaring met deze combinatie dus daar kan ik niks over zeggen.

Het fillen van een bay reservoir kan gedaan worden op verschillende manieren.
1. Zet de bay reservoir in de bovenste sloten, en maak een fill hole in het bovenpaneel van de case. Dit is een permanente oplossing aangezien je dan een gat in je case hebt. Het is aan de andere kant wel de makkelijkste oplossing als je vaak moet fillen, bovenop een dopje los en bijgieten maar.

2. De bays boven het reservoir leegmaken en dan vullen, eventueel met een slangetje en trechter combinatie erbij.

3. Genoeg speling in de slangen van en naar het reservoir houden, zodat je het reservoir los kan schroeven en naar voren kan schuiven zodat de opening vrij komt.

Behoeft een van deze opties nog verdere uitleg? :)

Wat bleeden betreft kan je het ook op verschillende manieren doen.
De soepelste oplossing is om op het laagste punt in de loop een 3 weg splitter oftewel T-stuk te plaatsen.
Waarvan de openingen recht tegenover elkaar de normale weg van de loop is. En de opening die haaks op de andere twee staat doet dan dienst als bleed poort. Het beste doe je hier dan een stuk slang aan met een stop fitting.
Bitspower Silver Shining Sealing Plug for 1/2 ID Tube BP-WTP-C31

Er zijn ook mensen die helemaal niks van dit installeren, en gewoon een random slang lostrekken en dan een beetje zorgen dat het water buiten de PC valt. Ik neem aan dat je kan merken welke methode mijn voorkeur geniet :p
 
联力 PC-A77F机箱外观

38240708.jpg


38240709.jpg


38240711.jpg


141617k_2000_28255.jpg


idd rood van binnen :)

edit: Hier nog wat (betere) pics bij caseking
 
AceBaran zei:
http://www.highflow.nl/aansluitingen...vl3n-f13l.html

Met welke moet ik deze koppelen ?

ik heb iig met 90 graden nodig voor naar me kruipruimte toe dalijk !

TNX

De VL3N-F13L kan je niet gebruiken, want die is voor slang met 5/8" OD.
Op het moment zijn er geen hoek snelkoppelingen voor jouw formaat slang.

Je kan eventueel het wel zo doen, combinatie van deze:
Koolance 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Schroeffitting - Koppeling VL3N-F13-19S
Koolance G1/4 - Stekker VL3N-MG

Dan aan die laatste een L-stuk, waarin je weer een fitting draait voor 1/2"-3/4" slang.
 
Ik heb ff hulp nodig mss kan iemand me op weg helpen..

Ik heb de VL3N-MG en VL3N-F13-19S snelkoppelingen... nu wil ik die door me kast steken, maar deze kan je niet strak bevestigen.. nu wil ik dat wel maar heb dus een fitting nodig die ik vast kan draaien in de outlet gat van me kast ! zoals op deze foto!
Welke heb ik nodig ?

 
Pfoe :hmm dat is een goede vraag.
Een oplossing die ik zo snel kan bedenken is de gaten dichtmaken met een alluminium plaatje en 4 popnagels, en daar weer nieuweg aten in boren in het juiste formaat.

Iets met opvulringen zal niet gaan werken want die vallen erdoorheen lijkt me.
Of je zou al iets met lassen moeten doen maar dat wordt ook een rotklusje aangezien cases meestal van heel dun alluminium zijn, daar brand je heel snel doorheen.
 
omg te moeilijk allemaal :/

Added after 23 minutes:

Denk dat ik het heb opgelost, gewoon een fitting geklemd in het gat en de fillport op me fitting gezet en daarop weer de QC






Als ik ze aandraai zit tie echt heel strak, voorziet iemand hier een drama ?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B waterkoeling voor nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 25
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
R Nieuwe beginners waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
L Nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 20
Marcel2102 nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
R Vraag nieuwe waterkoeling Waterkoeling 6
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
Sanders Nieuwe kast voor waterkoeling Waterkoeling 3
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
C nieuwe pc met waterkoeling Waterkoeling 19
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
M nieuwe PC+waterkoeling. Geschikt? Advies Waterkoeling Setup 15
D Mijn nieuwe waterkoeling Waterkoeling 3
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan