Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir
Welke maat slang ga je gebruiken.. als het 3/8 is kan je die zonder probleem gebruiken met 1/2 fittingen zonder slanklem/tyrap..
De slang zit er dan zo strak om heen dat het niet lekt en het zal je ook heel wat moeite kosten om de slang over de fitting te krijgen.
dan ik het wel aanraden een slangklem of tyrap te gebruiken.. Heb je de slang al of moet je die nog bestellen?? als je het nog niet hebt kan je mss deze slang overwegen Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 5/8 OD - Clear
De looks van 1/2 lang maar de binnediameter van 3/8 slang en daardoor op 1/2 fittingen te gebruiken zonder slangklem.. en ze knikken ook nog eens heel moeilijk door de dikke wanddikte.
Is wel even wringen om ze om de fittingen te krijgen.
Beste kook je een pannetje met water, en zet je die naast je bouwplek, doop je de uiteindes hierin om ze soepel te maken.
Wat k.3nny zegt . Als je boven de 7-10c verschil uitkomt, dan is een extra radiator nog interessant, daaronder is het al een stuk minder hard 'nodig' .
Van de temp. meter weet ik wel dat ze er met verschillende draad zijn (ID / OD).
Die zou je dan mogelijk gelijk (zonder extra koppelingen en slang) aan een "in line"
flow meter kunnen zetten ?
De meeste temp. meters werken met een NTC van 10K-ohm zo ver ik begrepen heb
dus met een beetje nette draad (mischien afgeschermd nemen ?) moet dat in ieder
geval wel te verlengen zijn mocht dat nodig zijn.