• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir

Zou eerst eens een tijdje meten wat de temperatuur in je kruipruimte is en dan zo dicht mogelijk bij de grond meten (liefst nog erin).
Zou zelfs kunnen met een simpel binnen/buiten temperatuur meter die je bij diverse bouwmarkten of Blokker/Hema kunt kopen voor een paar euro.

Sommige kruipruimtes zijn namelijk totaal niet koud te noemen.

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het niet uitmaakt of het een low of high rpm radiator is.
Bij dat soort termen gaat het namelijk om de optimale luchtdruk door de radiator, waarbij de dichtheid van de radiator een rol speelt.
Als je hem zou ingraven speelt dat geen rol meer want je hebt direct statisch contact met het medium dat de warmte op moet nemen.

Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat de warmtecapaciteit is van aarde/grond, maar ik trek wel mijn twijfels erbij of dit gaat lukken.
Zoals we allemaal weten is lucht een slechte warmtegeleider (reden dat dubbele beglazing isoleert), en zand annex modder in een kruipruimte bevat veel lucht tussen de deeltjes.
Daarnaast vraag ik me af of het zand om de radiator heen niet gaat isoleren.
Hoe dan ook, je loop zal er niet warmer van worden, hoogstens niet de volledige potentie van de radiator benutten.

Dat heb ik net ff gedaan.. 23,2 graden in huis 12,6 graden in kruipruimte ! dat is een aardig verschilletje

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het niet uitmaakt of het een low of high rpm radiator is.
Bij dat soort termen gaat het namelijk om de optimale luchtdruk door de radiator, waarbij de dichtheid van de radiator een rol speelt.
Als je hem zou ingraven speelt dat geen rol meer want je hebt direct statisch contact met het medium dat de warmte op moet nemen.

Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat de warmtecapaciteit is van aarde/grond, maar ik trek wel mijn twijfels erbij of dit gaat lukken.
Zoals we allemaal weten is lucht een slechte warmtegeleider (reden dat dubbele beglazing isoleert), en zand annex modder in een kruipruimte bevat veel lucht tussen de deeltjes.
Daarnaast vraag ik me af of het zand om de radiator heen niet gaat isoleren.
Hoe dan ook, je loop zal er niet warmer van worden, hoogstens niet de volledige potentie van de radiator benutten.

ahh, dus als ik het goed begrijp is het mss verstandiger om op de 2e rad (bv een 480 rad) 4 GT's 1850 rpm op te knallen wat meer koelt dan het te begraven ?

Tnx gasten.. ik ga het beetje beter snappen :)... het water dat uit me systeem naar me rad gaat draagt warmte met zich mee.. al is het ingegraven rad koud de warmte kan er niet goed uit.. echter een niet ingegraven rad met gentle thyphoontjes op 1850 rpm blaast al die warmte van het water af >_<

I get it ^^

Als de laatste spullen binnezijn ga ik de kruipruimte inrichten :p

Toch nog ff een vraag over een mod.. het betreft mijn Corsair PSU HX1000..
Die wil ik graag in het wit hebben, daar ik de kabels wit met blauw ga sleeven !!
Kan dit ? is dat poedercoaten ofzo? Kan iemand me hierover inwijden pls..

staat denk ik wel mooi.. ff aankijken heb eventueel ook andere opties

TNXX

Ik probeer even uit te vinden wat je bedoelt met 'wit met blauw sleeven'. Wil je elke kabel zowel wit als blauw gekleurd, of is een om-en-om van wit en blauw ook goed? Want die tweede doe je gewoon door 2 verschillende sleeving kits te combineren. Die eerste lijkt me wat lastiger, vooral omdat de kabels erg dun zijn, en schilderen/spuiten dus lastig is.

Volgens mij bedoelt hij dat de behuizing van de voeding wit moet worden..

Als je de voeding uit elkaar haald kan je behuizing natuurlijk laten poedercoaten.. of je spuit hem zelf wit..

Ik probeer even uit te vinden wat je bedoelt met 'wit met blauw sleeven'. Wil je elke kabel zowel wit als blauw gekleurd, of is een om-en-om van wit en blauw ook goed? Want die tweede doe je gewoon door 2 verschillende sleeving kits te combineren. Die eerste lijkt me wat lastiger, vooral omdat de kabels erg dun zijn, en schilderen/spuiten dus lastig is.

Hoi Alex..

Idd wat Kerensky zegt.. de bedrading ga ik wit met een enkele blauw sleeven.. de behuizing van me psu wil ik dan idd wit hebben :).. sorry als het niet duidelijk was ..

@ Kerensky.. poedercoaten heb ik ff onderzocht, dat kan bv hier Welkom bij MTCpoedercoating , 5 minuten rijden voor me lol ....
Zelf spuiten..kan je me dat wat meer uitleggen.. hoe en wat.. Ik neem aan behuizing losmaken , opschuren.. en dan wat voor spuitbus/verf kan ik hier voor gebruiken ?

Tnx gasten !!

Nee niet jouw schuld, 10 over half 12 en een gebrek aan koffie geeft wel vaker dit soort leesfouten. Nu ik het net opnieuw gelezen heb staat het er duidelijk genoeg ;).

Over het poedercoaten: Het is wel duurder, maar je hebt er meestal een goeie professionele afwerking mee (als je een HX1000 hebt, zo'n soort afwerking, maar dan in het wit), en het is krasbestendig. Zelf spuiten is goedkoper, en in principe niet lastig, alleen is goeie kwaliteit natuurlijk niet te garanderen ;). Je kan dit doen door de behuizing van de PSU los te maken, licht opschuren, en dan in een goed geventileerde ruimte (buiten maar overdekt is ook prima) de verf erop spuiten. Ik zou zelf kijken naar auto-zaken, die hebben vaak verf die ook geschikt is voor pc's (pc modders halen vaak een groot deel uit auto speciaalzaken).

Hoi gasten ben ik weer !

Ik heb de meeste spullen binnen om me build af te maken (rad in kruipruimte plaatsen)
Nu heb ik dus bitspower silver shiney schroeffittingen.. maar ik stoor me aan ze :p ze zijn zo ... groot

Ik dacht aan deze Bitspower G1/4 Silver Diamond 1/2 Fitting Real Hi-Flow BP-SDWP-C01
Eigenlijk zijn die schroeffittingen best irri als je af en toe je loop wil schoonmaken, je slangen wil verversen enz.
Heeft iemand hier een gedachte over ? of slechte ervaringen met die silver diamond fittingen ?

Tnx >_<

Algemeen / niet merk afhankelijk:

Een schroeffitting beschadigt de slang vaak ietsje wat mogelijk problemen
gaat geven als je het regelmatig los haalt.

Zo'n "gewone" fitting doet dat niet of minder omdat je de klem weg haalt
zonder draai beweging.

Persoonlijk kies ik vaak 3/8 schroeffittingen omdat ik het meestal niet weer
los haal, of het moet echt nodig zijn.
Maar bij 1/2 fittingen kan ik me voorstellen dat je schroeffittingen lomp vindt.

En ze passen niet naast elkaar op me waterblock :/ moet ik met 45 graden werken ...

hmmm ga ze gewoon bestellen en er op zetten maar dan wel zonder tie wrap of slangeklem dat vind ik zo lelijk ...

Tnx voor je snelle reaktie Calimero

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B waterkoeling voor nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 25
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
R Nieuwe beginners waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
L Nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 20
Marcel2102 nieuwe waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-ā‚¬350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
R Vraag nieuwe waterkoeling Waterkoeling 6
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
Sanders Nieuwe kast voor waterkoeling Waterkoeling 3
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
C nieuwe pc met waterkoeling Waterkoeling 19
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
M nieuwe PC+waterkoeling. Geschikt? Advies Waterkoeling Setup 15
D Mijn nieuwe waterkoeling Waterkoeling 3
S Nieuwe cpu oude koeler? Waterkoeling 3
G SSD niet toegankelijk na overzetten naar nieuwe pc Problemen & Oplossingen 4
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan