• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig

hasuthika

New member
Ik ben bezig met het maken van een componentenlijst voor een nieuwe watergekoelde pc. Ik heb geen ervaring met waterkoeling en daarom deze topic.
Hieronder een lijst met componenten die ik samen heb gesteld.
Graag wat opmerkingen hierover.


Ik wil 2 loops, ik denk dat dat makkelijker is en beter uitziet.
-Videokaart (Ares III)
-Mobo, CPU, RAM

In deze lijst zit nog geen led-strip, deze wil ik aan de binnenkant rondom hebben.
 

Bijlagen

  • componenten lijst nieuwe pc.jpg
    componenten lijst nieuwe pc.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 24
Okay

je bent wel een aantal kleine dingen vergeten
je hebt spullen nodig om je loop met Acrylic Tube te kunnen maken (zagen, buigen, zuiver maken ect) zie: Acrylic/Rigid Tools

Daarnaast heb je ook tools nodig om je loop te vullen (Trechter, Vul fles, Syringe, extra tubing ect)
en dit is ook altijd wel handig PSU Bridging Tool 24 pin

ik raad je ook aan om op internet ff te kijken naar hoe anderen dingen gedaan hebben
er zijn mensen waar je veel van kan leren (en ook die fouten maken)
lees hier vooral de Sticky Threads door

over het algemeen raden de meeste de beginners niet aan om met Acrylic Tube te gebruiken voor hun eerste loop
Maarja dit is een keuze die je zelf zou moeten maken

vergeet trouwens ook niet dat naast het vullen van je loop het ook handig is om een loop leeg te kunnen laten lopen

Owja en voor ik het vergeet ... dit zou je ook willen hebben Corsair 24Pin ATX Cable AXI/RM Serie - Red - CP-8920057
 
Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Ik voeg dus de volgende onderdelen toe:
Monsoon Hardline Pro Cutting Kit (ID 3/8" OD 1/2") 13/10mm - PRO-CUT-KIT-3812
PSU Bridging Tool 24 pin
Corsair 24Pin ATX Cable AXI/RM Serie - Red - CP-8920057


Ik neem aan dat ik de goede set heb gekozen qua zaag enz.

Op welke plek is het aangeraden om je loop leeg te laten lopen? In het onderste gedeelte van de loop, neem ik aan?


Verder wil ik liever alleen rechte stukken buis gebruiken en niks gaan buigen. Hier zet ik dan wat 45 of 90 graden adaptertjes tussen.


Wat is aangeraden om de loops te vullen? Via de reservoirs neem ik aan? En wat is handiger om te vullen, een trechter of iets anders?
 
nou ... je hebt nu 12mm id en 16mm od
je zou highflow ff kunnen mailen om te vragen of ze voor dat formaat een kit kunnen leveren (zie die zo snel niet staan)

om Je loop leeg te laten lopen is het het slimst om zo laag mogelijk te zitten (zie: http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/)

alleen rechte buizen kan lastig zijn
zoek op youtube maar eens naar SingularityComputers Hij doet heel veel met Acrylic Tube (en geeft ook veel uitleg)
en dan zul je zien dat met rechte stukken soms nog heel lastig blijkt te zijn

Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook nog aan mijn eerste loop bezig
heb hiervoor heel veel dingen opgezocht en heb aardig wat theorie er aan over gehouden
Het vullen van een loop is iets wat op veel manieren kan maar de meeste raden toch een trechter aan
maar ik zie er ook veel met een Syringe werken en heb zelfs er een paar met een spuit fles
helaas heb ik de pech dat in mijn mijn loop een trechter niet gaat werken (top van mijn res zit te hoog om die er tussen te plaatsen)
dus ik ga zelf met een Syringe aan de slag aangezien ik ook een filmpje heb gezien waarbij een spuitfles word gebruikt
en de dame die hem gebruikt geeft zelf toe soms water terug de spuitfles in te zuigen (Is een Youtube filmpje van TastyPC over een Alpha cool Kit)

Het is natuurlijk ook mogelijk om een Fillport te maken om zo je loop te kunnen vullen

ik zou zeggen kijk eens op youtube naar wat video's van hoe diverse mensen het aanpakken en wat die als tips mee geven
een van de betere tips die ik er uit heb weten te halen is
"Koop eerst de grote onderdelen en plaats deze in je kast om te kunnen zien of je idee gaat werken ... en kijk dan wat je aan fittingen ect nodig hebt"
(zie:
)
en van dat punt uit ben ik al heel ver gekomen
ik Moet alleen nog een pomp aanschaffen en die op mijn top monteren en dan kan ik gaan vullen en leak testing gaan doen
 
Als ik deze Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250 Clear Acrylic Cap - BP-D5TOPUK250AC-CLCL wil kopen, heb ik dan nog pomp tops of een reservoir nodig? Of is dit alleen een upgrade kit?

Mijn lijst is nu helemaal bijgewerkt, ik post hem begin volgende week weer

De upgrade kit is in princiepen een Res om op de D5 Pomp Top van bitspower te schroeven
het enige nadeel aan de kit is dat de bovenkant maar een inlet heeft (dit is op te lossen door een losse bovenkant met 3 ingangen aan te schaffen)
en deze werkt alleen met de bitspower pomp top
deze heb ik zelf ook en werkt prima
heb er zelf deze pomp bij genomen Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top aangezien deze zonder top word geleverd (die ik toch al had)
 
Bijgewerkte lijst.
Zoals te zien is heb ik de Asus Ares III al.
De fittingen en buizen koop ik later. Dit omdat het aangeraden word om eerst je kast in elkaar te zetten en dan je waterkoeling, vooral als je geen ervaring hebt, zoals mij.
 

Bijlagen

  • componenten lijst nieuwe pc V2.jpg
    componenten lijst nieuwe pc V2.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 14
Klopt alleen zou je dan het beste via de top van de res je water terug kunnen laten komen (als het goed is zijn er ook losse bovenkanten te krijgen met 3 G1/4 ingangen er op)
Zo word je Res onderdeel van je loop en gaat het ontluchten een heel stuk makkelijker
(Dit ging bij mij ook behoorlijk snel binnen een zeer korte tijd was mn loop vol en de meeste lucht er al uit)
 
Als je alles recht probeert te krijgen, heb je inderdaad paar 45, 90 graden adapters nodig.
Je van elk 1tje bestellen, zodat je thuis een idee kan krijgen hoe de hoeken gaan worden.
 
UPDATE!!!

Zoals jullie weten ben ik bezig met het maken van een lijst voor een nieuwe pc. Deze wil ik volledig water gekoeld hebben (gpu, cpu, ram).

Wat ik precies wil:
2 loops (1 voor alleen de videokaart en 1 voor cpu en ram)
Acrylic tubing

Tube:
http://www.highflow.nl/acrylic-rigid-tubing/acrylic-rigid-tubing-nl/bitspower-none-chamfer-crystal-link-tube-od-16mm-length-500mm-clear-bp-ncclt16ac-l500.html

Fittingen:
http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/bitspower/silver-shiny/bitspower-enhance-45-degree-dual-multi-link-adapter-silver-shining-bp-e45dml.html
http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/bitspower/silver-shiny/bitspower-enhance-90-degree-dual-multi-link-adapter-silver-shining-bp-e90dml.html


Vragen:
Passen deze fittingen bij de tubing?
Zoals te zien is staan hierboven alleen maar 45 en 90 graden fittingen, ik heb er meer nodig zoals een drain om alles leeg te laten lopen en fittingen die van de cpu blok naar de tube lopen. Welke moet ik hiervoor hebben?
Welke gereedschappen heb ik nodig om de tubing goed af te zagen en netjes te maken?
Waar is het het handigst om de loop te vullen? Via het reservoir?

Hebben jullie verder nog op/aanmerkingen op mijn lijstje, dan hoor ik dat graag!
 

Bijlagen

  • componenten lijst nieuwe pc V3.jpg
    componenten lijst nieuwe pc V3.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 3
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan