• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe watercooling set

rows

New member
Hallo allemaal, ik lees al wel eens mee op dit forum maar zit nu nog steeds op luchtkoeling. Nu heb ik toch maar besloten om voor waterkoeling te gaan, wat ik wil gaan aanschaffen bij HF, dus graag heb ik ook dat jullie hier nog even naar kijken om te zien of er fouten inzitten.:icon_razz:

Ik ben zelf een fervent BF3 gamer en daar gebruik ik mijn pc, naast allerlei office en internet voornamelijk voor. Doel van Waterkoeling is om een stiller systeem te krijgen want stilte is voor mij het belangrijkste. Ik ben het lawaai van mijn GPU onder het gamen wel een beetje zat. OP de tweede plaats OC ik het systeem altijd en dat geeft wel meer grillige temperaturen met lucht. Op water is dat veel evenwichtiger. Op de derde plaats is het gewoon een hobby en daarom dus leuk:002:

Ik ga een nieuwe kast kopen (ben er nog niet helemaal uit) en dat wordt denk ik de NZXT Phantom 630. Ik wil namelijk wel lekker kunnen uitbreiden met rads om het systeem lekker stil te krijgen.

Ik wil eerst beginnen met het koelen van mijn CPU en daar komt straks 1 7950 bij (heb nu nog 6970). Ik zal nooit een dubbele GPU nemen.

Naast de kast heb ik dit uitgekozen: Ik weet niet hoe je makkelijk een winkelwagentje aanmaakt, dus vandaar maar copy paste vanuit mijn wenslijst op HF.

Bitspower G1/4 Silver Shining Rotary Angle 1/2 Fitting
CODE: BP-LRI - SKU: BP-LRI
Prijs: €11,18
Voorraad status:
Aantal:


Bitspower G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Real Hi-Flow
CODE: BP-WTP-C01 - SKU: BP-WTP-C01 - EAN: 4711946740658
Prijs: €3,56
Voorraad status:
Aantal:


EK-FC7950 - Acetal
CODE: 856246 - SKU: 856246 - EAN: 3831109856246
Prijs: €86,38
Voorraad status:
Aantal:


EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal
CODE: 842584 - SKU: 842584 - EAN: 3831109842584
Prijs: €30,46
Voorraad status:
Aantal:


Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360mm
CODE: 14174 - SKU: 14174
Prijs: €81,29
Voorraad status:
Aantal:


Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
CODE: MCP655 - SKU: MCP655 - EAN: 877790000127
Prijs: €99,95
Voorraad status:
Aantal:


Shoggy Sandwich Pomp Bevestiging - Original
CODE: 41079 - SKU: 41079
Prijs: €6,91
Voorraad status:
Aantal:


Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK
CODE: BP-WTZM150P-BK - SKU: BP-WTZM150P-BK
Prijs: €35,95
Voorraad status:
Aantal:


EK-Supremacy - Acetal + Copper
CODE: 990556 - SKU: 990556 - EAN: 3830046990556
Prijs: €60,96
Voorraad status:
Aantal:


Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - WHITE
CODE: TFC69 - SKU: TFC69
Prijs: €8,03
Voorraad status:
Aantal:


Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR / BLUE
CODE: TFC10
Prijs: €11,95
Voorraad status:
Aantal:


Trechter
CODE: 32004
Prijs: €2,53
Voorraad status:
Aantal:


Silver KillCoils by iandh
CODE: KILLCOIL - SKU: KILLCOIL
Prijs: €10,15
Voorraad status:
Aantal:

Fans heb ik al van noiseblocker.


Iemand hierover opmerkingen of ideeen, dan hoor ik het graag. Ook als het helemaal ok is natuurlijk:icon_winkle:
 
Zit er nog veel verschil tussen slangen en fittingen? Welke fittingen werken het makkelijkste, ook als je kijkt naar onderhoud etc?

Wat doen jullie allemaal, de kant en klare koelvloeistof of demi water met silvercoil en pt nuke?

Thanks voor de winkelwagen link btw

http://highflow.nl/index.php?dispat...id=6997&hash=bb3cb910de775f1d9caaf6c681ce4f65

Ik heb dit ook gepost op tweakers en daar zei iemand dat het reservoir wel eens te groot kan zijn voor mijn kast. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verder hou ik van een hele minimalistische build die er strak uitziet. heb ik daarvoor de juiste fittingen en moet ik hier nog slangenklemmen voor gebruiken of zien andere fittingen er strakker uit?
 
Laatst bewerkt:
Het reservoir gaat wel passen. Hieronder pics van de nztx site met een tube reservoir dat ongeveer evengroot lijkt als die jij hebt uitgezocht. Er is zelfs nog meer potentiële ruimte over. Die hdd eronder zou ook nog weg kunnen en voor de radiator zou een dunnere gekozen kunnen worden.


2390.jpg


2396.jpg


Mooie kast voor waterkoeling zo te zien. :)


Wat doen jullie allemaal, de kant en klare koelvloeistof of demi water met silvercoil en pt nuke?

Een aantal jaar geleden heb ik redelijk en verschillende gekleurde pre-mixen of kleurtoevoegingen gebruikt. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.
De laatste jaren gebruik ik gedestilleerd of gedemineraliseerd water met een silver coil erin. Oo k hier heb ik nooit noemenswaardige problemen mee gehad.

Gewoon kijken wat je zelf mooi lijkt en in je plannen past. Verschillen in koelprestaties zijn er niet (niet dat je het zelf zal kunnen meten, zo klein).



Zit er nog veel verschil tussen slangen en fittingen? Welke fittingen werken het makkelijkste, ook als je kijkt naar onderhoud etc?

Verder hou ik van een hele minimalistische build die er strak uitziet. heb ik daarvoor de juiste fittingen en moet ik hier nog slangenklemmen voor gebruiken of zien andere fittingen er strakker uit?


De meeste clear slangen kunnen na een tijdje dof worden. Met gekleurde premixen is dit weer minder snel zichtbaar dan wanneer je clear slangen icm helder water gebruikt.

Als je veel krappe bochten met de slangen wilt of moet maken, is 3/8"ID - 5/8"OD de beste keuze. Deze knikken minder snel als andere formaten slang.


Een strakke of clean build is ook een beetje persoonlijke smaak. Sommigen vinden het strak om geen of zo min mogelijk slang te gebruiken en alle verbindingen met pijpjes of alleen fittingen en koppelstukken te maken. Anderen zien een build als strak als de slangen in een mooie vloeiende lijn lopen.

Kabelmanagement bepaalt naar mijn smaak het meest of een build strak of clean is. Als het kabelmanagement in orde is, dan heb je de basis om met alle soorten fittingen of slangen een strakke build maken.


Kijk vooral veel waterkoelgalleries om je eigen smaak te vormen. Zie de buildlogs van de bouwwerken die je erg aanspreken. Daar is vaak te vinden wat er allemaal gebruikt is en hoe.
 
Thanks! aan de hand van build logs ben ik tot de volgende inzichten gekomen: Andere slangen en fittingen omdat dit toch netter staat.

Op tweakers rade ze mij de Dual Bay reservoir aan van XSPC met D5 pomp. Dit zou handiger zijn. Nu geloof ik wel dat dit handiger is, maar ik heb ook het idee doordat de pomp niet ontkoppeld is dat het ook meer lawaai kan maken. Iemand daar ervaring mee?

Winkelwagens :: Winkelwagen 2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
 
Het linkje werkt nu wel weer:icon_cool: Ik had het winkelwagentje verwijderd ivm een update van het winkelwagentje. Dus mocht je nog tips hebben dan zijn deze welkom.

Bedankt voor de tip van die strips, dat is dan wel handig om te gebruiken als ik van de dual bay reservoir gebruik ga maken. Ben daar alleen nog niet helemaal uit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
V Nieuwe watercooling build Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan