• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe voeding

Lennart

Junior Member
Mensen,

Ik twijfel tussen deze 2 voedingen:

Cooler Master Silent Pro M 700W

Cooler Master RealPower M620

Ik wil vooral een stille voeding en hij moet modulair zijn zodat ik kast eens wat knapper word van binnen.

Anders advies is natuurlijk ook welkom!
 
Eigenlijk kan ik je dan deze van corsair aanraden: CMPSU-650HXEU
Die is ongeveer €95,- (de niet modulaire versie is €20,- goedkoper)

Die andere twee voedingen zijn ongeveer even duur.
Als je moet kiezen tussen tussen die twee dan zou ik de 620W pakken, over die 700W lees ik niet zo'n goeie reviews.

btw, wat zit er in je systeem? en welke voeding zit er nu in?
 
Er zit nu een Recom voeding in van 550watt.

Deze maakt gewoon simpelweg te veel herrie vind ik en ik wil graag modulair zodat ik van al die draden af ben.

Waarom raad jij me die andere aan als ik vragen mag?
 
Corsair is gewoon een oer degelijk merk als het op voedingen aankomt.

Persoonlijk zou ik ook gelijk wat meer wattage steken alsje toch aan het upgraden bent.
Zou zonde zijn om er over 2 maanden achter te komen dat je weer nieuwe moet omdat je bijvoorbeeld een nieuwe videokaart haalt die meer watt vereist.
 
Bedankt voor alle reacties. Sorry dat ik zo laat reageer druk druk druk in het nieuwe jaar :eusa_whistle:

Het word dus een Corsair of een Be Quiet...

Even wat dingen vergelijken. Heeft iemand anders nog andere suggesties? Of nog meer mensen die erg tevreden zijn met hun Corsair of hun Be Quiet?
 
Echt niemand anders.

Ik ben iemand die graag meerdere ideeën van verschillende mensen hoort zodat ik zelf wat dingen kan vergelijken ;)

Ik zit nu zelf te denken aan deze voeding:

be quiet! Straight Power CM 580W

Iemand die weet of deze stil is?



En dan nog iets anders... Me computer valt uit tijdens grote games waar kan dit door komen? Een stroom tekort? Er word niets te warm dat heb ik al gecheckt maar ik kan me ook niet echt voorstellen dat 550w te weinig is...
 
Laatst bewerkt:
als je computer meer trekt dan je voeding aan kan zal die uitvallen als er veel gevraagt word.

probeer eens een grote render te starten terwijl je superpi en een ram test draait. als je pc dan uit valt weet je bijna zeker dat het daar aan ligt.
 
als je computer meer trekt dan je voeding aan kan zal die uitvallen als er veel gevraagt word.

probeer eens een grote render te starten terwijl je superpi en een ram test draait. als je pc dan uit valt weet je bijna zeker dat het daar aan ligt.

Ben een beetje newb hoor :107:

Kan je me "grote render" en superpi + ram test even uitleggen :eusa_whistle:
 
ok geen probleem.

SuperPI - 1.1e Download - EXTREME Overclocking
dat is SuperPi een programma om Pi mee te berekenen. open het, druk op calculate en stel die in op 32MB

Orthos - Overclock.net - Overclocking.net
daar kan je je ram mee stressen

FurMark: Graphics Card Stability and Stress Test, OpenGL Benchmark and GPU Temperature | oZone3D.Net
dat is furmark, daarmee kun je je videokaart volledig mee benutten. ik zou die instellen op 800x600 of eentje hoger in windowed modus. stel die niet in op tijd maar als stability test.

draai die tegelijkertijd en je gebruikt zo'n beetje je hele pc. pas wel op: de temperaturen lopen hierdoor op. als je koeling slecht is gaat je pc dat ook niet leuk vinden. (je pc kan overigens ook uitvallen als je een intel cpu hebt die boven de 100 graden uit komt, uit mijn hoofd)
 
specs? overclock? Als je zeker weet dat er niks te warm wordt kan er idd teveel stroom van de voeding gevraagd worden en dan gaat je pc uit ;).

edit: O, ik zie dat je een recom hebt dat is nou ook niet echt een A-merk dus de opgegeven 550W zal die niet aan komen.
 
Ok, je zegt dat als je er Furmark bij gooit dat 'ie af slaat. Probeer eens andersom. Dus eerst Furmark starten, dan de rest.
Laat ons weten wat er gebeurt.

Ik heb namelijk een vermoeden dat dit ook best een driver probleem kan zijn.
 
FurMark op 800x600 niets aan de hand. blijft een beetje rond de 60 graden.

Kan ik als ik FurMark draai gewoon windows toets indrukken (alt tab kan ook) en dan de andere erbij opstarten?

Normaal speel ik mijn games trouwens wel op een veel hogere resolutie. Ik geloof 1680x1050.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
D nieuwe voeding Hardware & Software 10
B Nieuwe ATX behuizing met voeding bovenin Cases en Modding 4
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan