• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe setup... hulp nodig

Quadcore

Low and Slow ...
hey jongens ik had ff een vraag ik wil een nieuwe set up gaan bouwen en heb wat advies nodig ik heb de volgende producten in gedachte

behuizing

nzxttempest.jpg


en ik wil zowiezo dit erin

radvoortempest.jpg


welke pomp ?
welke reservoir ?
welke slangen ?
1 of twee rads ?
de rest ??

ik heb al een EK supreme voor mn cpu nou de rest nog :eusa_doh:

t is voor mij allemaal nieuw dus vandaar vraag ik jullie hulp

dit zijn mijn spullen wat erin moet en t liefst wil ik ook de twee grakas watergekoeld gaan doen :

mobo: XFX MB-Nforce 780i SLI
processor: intel Q9550@ 4,0ghz
geheugen: OCZ Nvidia sli 8 GB DDR2-800
grafische kaart : 2 x XFX geforce 9800GTX Black Edition (clocked)@787mhz
voeding: ocz elite xstream 1000 watt
HDD: WD raptor X 10000rpm

alvast bedankt !!!

m.v.g Quadcore
 
moeten gewoon goede spullen zijn dat vind ik t belangrijkste aangezien ik niet alles in 1 keer ga aanschaffen maar gewoon iedere maand een paar dingen wil halen en als ik alles compleet heb in 1 keer alles in die kast bouwen kijk maar wat goed is dat vind ik t belangrijkst

mvg
 
Dus je wilt wel gewoon goede kwaliteits spullen, maar het over een paar maanden kopen/inbouwen ( hee, dat ken ik , heb ik ook :icon_wink:)
dus waar het op neer komt, je moet de basisspullen nodig hebben, zoals reservoir, radiator, pomp, slangen + aansluitingen?^^ ben btw net iets leuks bij elkaar aan het zoeken voor je :p
 
EK-FC9800 GTX SLI - Plexi 2 X €79,89 = € 169,78
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting 1 X €79,95 = € 79,95
EK-DDC X TOP G1/4 1 X €18,95 = € 18,95
EK-Multioption Reservoir 400 rev.2 1 X €44,49 = € 44,49
EK-NB 780i - Acetal 1 X €37,50 = € 37,50
EK-NB/SB 5 - Acetal 1 X €33,99 = € 33,99
TFC Xchanger 240 Double 2 X €69,95 = € 139,90 +
_______________________
€ 524,47

Oftewel, a lot! dit is allemaal besteld bij HighFlow, en je mist alleen nog de fittingen en de ventilatoren. deze mag je zelf uitzoeken. je mag zelf de eisen eraan stellen; wil je stil? of wil je toch maar meer perfomance ( oftewel meer herrie ).en je kan namelijk normale high flow fittingen kopen, of de schroeffittingen van Feser, welke dr ook nog wel is nice uit zien.wat je kan doen is bv de radiatoren alvast kopen, het reservoir, en de pomp. daar een tijd mee gaan draaien, sparen in die tussentijd en dan de rest bestellen:icon_wink:. tenminste zo doe ik het altijd.

Groetjes Niek.
 
okey bedankt voor de tip ben zelf namelijk een leek met deze spullen dus vertrouw erop wat jullie zeggen ...

had alleen een vraag wat betreft de EK-FC9800 GTX SLI kan je die beter in acetal of plexi nemen ?? ben niet zo freak van plexi maar als jullie zeggen dat t mooier of beter is ??
 
Ik vind persoonlijk plexi mooier.

Je moet gewoon kiezen welke jij zelf mooier vind.

Qua prestaties maakt het niks uit.
Plexi kan wel scheuren als je de fittingen te hard in draait.
Maar draai je de fittingen in met je vingers (zonder sleutel/gereedschap), kan het geen kwaad.
 
Dat lijkt me een goede setup voor je Quad ;)

Ik zou echter de EK top voor de MCP655 niet doen, aangezien de MCP655 standaard al goed genoeg presteert. Als jij die alsnog wilt aanschaffen zal ik het pas als laatste doen aangezien dit infeite niks toevoegt aan het geheel.

Wil je echt je moederbord ook waterkoelen? Want als je dit gaat doen moet je ook nog blokjes voor de mosfet gaan aanschaffen, en ik zie zo in de compabiliteitslijst van EK geen mosfetblok voor jouw mobo. Of je zou deze passief willen koelen door iets van Thermalright of EnzoTech.

Als eerste aanschaffen, zodat je een loop kan maken voor je CPU is het volgende:

- Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting

- Een reservoir, het is maar net wat jij wilt :)

- 1x Radiator 240mm Feser. Ik zal eerst 1 kopen en later misschien de 2de, misschien is het ook een idee als je je mobo, cpu en graka's gaat waterkoelen om een dubbel loops setup te maken. Dus dat je eigenlijk waterkoeling apart voor je CPU en Mobo hebt en 1 voor de grafische kaarten. Dan zul je echter wel een extra reservoir en pomp moeten aanschaffen, dit kun je natuurlijk op de lange termijn doen.

Aan fittingen zul je dan 6 fittingen met een schroefdraad G1/4 en een grote van 1/2" moeten nemen.


Dan zul je nog een aantal meter slang nodig hebben ik zou dan om te beginnen een 3 meter Tygon slang of als je wilt met een kleurtje van Feser. De Masterkleer zal ik niet nemen aangezien deze erg snel troebel word en omdat die niet compatibel is met een aantal soorten fittingen.

Als je nog vragen hebt of misschien hulp op afstand met het inbouwen laat het maar weten ;)

Als laatste maak ik ff een lijstje met de prijzen van de verschillende opties:

Alleen CPU, kan goedkoper!

10x G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Real Hi-Flow €39,90
1x Feser One Cooling Fluid - UV RED €12,95
1x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €79,95
1x TFC Xchanger 240 Double €69,95
1x EK-Multioption Reservoir 150 rev.2 €34,49
3x Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear €35,67
____________________________________________________+
€272,91

Goedkoper: Andere fittingen, kleiner reservoir, gewoon Accu-water (gedemineraliseerd)ipv Feser fluid.

Extra aanschaffen (ingeval dubbel-loops, dus met mobo):

1x EK-NB/SB 5 - Acetal €33,99
2x EK-FC9800 GTX SLI - Plexi €159,78
1x EK-NB 780i - Acetal €37,50
1x EK-Mosfet 680i - Acetal * €33,99 *
1x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €79,95
1x TFC Xchanger 240 Double €69,95
1x EK-Multioption Reservoir 150 rev.2 €34,49
2x Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear €23,78
12x G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Real Hi-Flow €47,88
_____________________________________________________+
€521,31

*Mosfet blok is niet de goede maar is erbij gezet voor de prijs

Als je geen dubbel-loops gaat doen dan kun je er de pomp en het reservoir ervan aftrekken dus dan wordt het €406.89.

Als je dan ook nog een alleen je CPU en Graka's gaat koelen dan word het extra bedrag, ong. €275,00.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :p Maar het zal ongetwijfeld een aardig zakcentje zijn als je je mobo ook nog gaat koelen.

EDIT: Plexi verhaal, hetzelfde wat Freddy zegt. Als je geen plexi wilt neem je Acetal en het heeft ook nog het voordeel dat het niet gaat barsten als je de fittingen iets te hard aandraaid. Persoonlijk zal ik voor Acetal gaan ivm je zwarte moederbord pcb en omdat je dus waarschijnlijk ook de Acetal top hebt voor de EK Supreme? dan "match" alles een beetje :)
 
Laatst bewerkt:
quadcore :

ik heb volgende onderdelen nog volledig thuis liggen :

EK-NB 780i - Acetal 1 X €37,50 = € 37,50
EK-NB/SB 5 - Acetal 1 X €33,99 = € 33,99

mss kunnen we iets regelen?.
mq
 
cool jongens al die hulp heb vandaag de behuizing gescoord en black painted :) dus de eerste stappen zijn gezet denk dat ik voor alles acetal ga maar ga FF alles doornemen op mn gemak voordat ik overhaaste beslissingen neem over die twee loops en mobokoeling maar iig bedankt

over drie weekjes zal ik mn eerste spullen in huis halen bij highflow vandaan natuurlijk(misschien zit er wel weer een mars bij ;) ) haha

nogmaals bedankt
mvg Renato
 
mooi :) ja acetal is wel wat beter qua het barsten. acetal barst namelijk bijna niet in tegenstelling tot plexiglas. plexi is wel mooier, maar het breekt gauw als je het al een beetje te stevig aan draait:065:.
 
Of plexi mooier is blijft natuurlijk altijd een persoonlijke kwestie, ik vind echter het Acetal mooier in de meeste gevallen.

Ik zelf hou niet van plexi omdat ik al meerdere blocks heb gehad met barstende tops, en daar word je toch echt ziek van als je daar geen vervanging voor kan krijgen.
 
cool jongens al die hulp heb vandaag de behuizing gescoord en black painted :) dus de eerste stappen zijn gezet denk dat ik voor alles acetal ga maar ga FF alles doornemen op mn gemak voordat ik overhaaste beslissingen neem over die twee loops en mobokoeling maar iig bedankt

over drie weekjes zal ik mn eerste spullen in huis halen bij highflow vandaan natuurlijk(misschien zit er wel weer een mars bij ;) ) haha

nogmaals bedankt
mvg Renato

krijgen we ook pic's te zien ^^ ik bedoel ben wel benieuwd hoe je het hele setje inelkaar gaat zette... (workblog dus?)?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
T Nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 14
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
P nieuwe setup..help Advies Waterkoeling Setup 32
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
J Nieuwe setup welke Radiatoren? Waterkoeling 4
B Nieuwe wc setup Advies Waterkoeling Setup 19
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
S Nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 11
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan