• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe radiator

Baloo.be

Senior Member
Hey iedereen op HF,

momenteel heb ik een Alphacool NexXxoS Xtreme III (Radiator) voor men toekomstige setup te koelen..
52_0.jpg


deze setup zal een C2DE6600 (overclocked) en een 4850 te verduren krijgen..
dit allemaal onder het toeziend oog van een Laing DDC-1Plus MCP355 12V.

nu komt het probleem, ik zou graag alles mooi intern inbouwen in mijn Antec P182.
p182_q_op.jpg


ik zou de rad dan bovenin mijn kast hangen met daaronder 2Fans. omdat de fan boven de cpu niet zou passen vanwege het cpublok


ohja en nog een dom vraagje, wat koelt het beste?
een klein duur rad, of een goedkoop groot rad

bv thermochill 240 tegen een 360 van Black ice


maar zou ik dan niet beter een 240 rad kopen, zodat deze mooi alleen vanvoor in de kast komt.
of toch de oude rad gebruiken met alleen 2 fans. geeft het passieve stuk ook warmte af?

of heeft iemand anders een idee om mijn/een rad mooi in mijn kast te verwerken.
 
De prestaties van de TC240 en de BI360 zal wel dicht bij elkaar liggen.
Maar als je het intern wilt bouwen, dan kan je niet om de TC240 heen.
Zeker als je van plan bent om maar 2 fans te gebruiken op de 360 rad.
Het passieve gedeelte geeft wel warmte af, maar niet veel.

Heb je over nagedacht om de radiator achter jouw kast te bouwen, maar dan extern?
 
ja, maar ik wil hem absoluut intern..

kheb eens een uurtje gesurft, en ben hierop uitgekomen..
http://www.watercoolinguk.co.uk/forums/viewtopic.php?f=10&t=2149&st=0&sk=t&sd=a&start=0

deze kerel heeft een alphacool pro geiinstalleerd op dezelfde manier als ik wil doen..
de pro is 1,6cm dunner dan mijn rad. dus misschien past het nog net, zoals je kan zien op zijn fotos heb ik nog wel een beetje ruimte.. ik weet niet of de cpu blok surpreme acetal van EK veel groter is dan zijn blokje

en ook heb ik ergens dunnere fans gevonden..
dus als het niet past, kan ik er zo een dunne fan op plaatsen.

freddy, kan jij aan zo dunne fans geraken? (half zo dik als normale fans)

Greets, en bedankt voor alle hulp tot hiertoe
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat dit de beste oplossing is, een 100mm fan van Scythe..,
maar ik zie dat je die zelfs in stock hebt..

deze kan ik ook tegen mijn rad hangen (hangt ook een schroud op dat 7mm uitsteekt) zo win ik toch 22mm ipv een normale 120mm fan..

de bevestiging zal wel een ander probleem zijn, maar ik kan hem wel vast hangen met een elastiekje ofzo..
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het plaatje wat je hebt staan in openingspost nou niet echt lijken op de link die erbij staat. Dus ben een beetje gaan Googelen en toen werd het me allemaal duidelijk.

Ik wordt zelf af en toe ook niet echt wijs uit al die vage type aanduidingen.

Het plaatje in de startpost is de NexXxoS Xtreme III - Rev. 2, maar wordt gelinkt naar de HF shop naar de NexXxoS Pro III - Rev. 2. Nu ben ik zelf op zoek naar een iets dikkere rad en deze zag er wel gaaf uit, maar kwam er effe niet zo snel uit wat nou precies de fout was. Het verschil Xtreme en Pro zag ik effe zo snel niet.

Maar eind goed al goed want doordit werd ik op een mooi radje gewezen. Als de dikkere NexXxoS Xtreme III - Rev. 2 ook leverbaar is bij HF heb je hoogstwaarschijnlijk weer iets verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Hey baloo :D,

Heb je nou nog niet alles ingebouwd :rolleyes:.

Het verschil in grootte tussen het block van die man op WaterCooling Uk en het block wat jij hebt is 0 want het grootste punt op Een Cuplex zijn de mounting holes, netzoals dat zo is bij de supreme.

de buitenste gaatjes zijn voor socket 775:
image.php


Tussen het rad en het block op deze foto schat ik de afstand tusen het block en de radiator 1-2cm.
dsc00397nw4.jpg


Als je dus al weet dat jouw rad 1,6mm hoger is en je neemt fans die 20mm dik zijn haal je dat al wel ;). Als je wat mm's tekort komt kan je aan Ć©Ć©n kant de fanhouders/gaatjes van de radiator er af dremelen als je dat aandurft (er was toch al wat gerommeld met de rad of niet?).

gl met inbouwen iig. :p
 
mijn rad is 1,6 cm dikker. maar ik zal op de plaats van de cpu een fan hangen die maar 1cm dik is. dus dan zit totaal op 0,6 cm dikker dan op de foto.

nu kan ik die fan van 1cm tegen mijn rad plaatsen ipv tegen mijn shroud, dat scheelt ook weer net 0,6 cm, dus dan kom ik op de plaats van mijn cpu, even laag als op de foto..

problem solved met een dikkere rad :)

Flythe, jij zegt dat de 775 mounting holes de buitenste zijn op de Supreme, dan is een andere mountingplate nodig? want op enkele winkels staat vermeld dat ik andere mountingplate erbij koop voor mijn P5K.
image.php

image.php

P5K-E_Socket.jpg

IMG_5045.jpg

heb ik die mountingplate nodig..

dan nog iets, welke schroefjes heb ik nodig voor mijn radiator..
deze?
Inbus Schroef - M3x6mm - Plat - Zwart
image.php
 
Laatst bewerkt:
de supreme heeft gewoon standaard al 775 mounting holes kijk maar op de laatste foto, dat gigabyte bord is een 775 bord en de buitenste gaten worden gebruikt ;).
Voor de schroeven je moet even kijken welk schroefdraad je nodig hebt, ik denk of M3 of M4 bij de plaatselijke doe-het-zelf winkel hebben ze dan wel bouten.
 
je retention plate zit veel hoger dan je heatsinks daar ga je geen last van hebben ;).

je kan de diameter van die schroef even opmeten met een liniaal of met een schuifmaat (preciezer).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
R Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy TFC / Feser nieuwe radiator lijn: Admiral HighFlow Product Suggesties en Nieuws 74
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan