• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe PC+waterkoeling. Geschikt?

Martijn

Junior Member
Ik wil graag een nieuwe PC kopen. Hij is vooral bedoeld om te gamen. Aangezien ik bij mijn vorige PC af en toe het gevoel had dat er een vliegtuig vlakbij aan het opstijgen was wil ik deze PC een stuk stiller maken. Ik kwam uit op de volgende configuratie. Wat vinden jullie hiervan? Wat kan ik nog verbeteren? Eventuele op- of aanmerkingen zijn altijd zeer welkom!

Kast: Zalman LQ1000
Voeding: Cooler Master Real Power M700
Moederbord: Asus P6t Deluxe
Processor: intel Core i7 920
Videokaart: Club3D GTX 285
intern geheugen:Corsair Dominator TR3X6G1600C8D (3X2 Gb)
Harde Schijf: Samsung spinpoint 1TB
CPU koelblok: EK-Supreme Acetal (universal socket)
VGA koelblok: EK-FC285 GTX SLI - Acetal
 
Op de website van Zalman staat het volgende bij het reservoir en de pomp:

Water Tank (reservoir)
Dimensions 125(L) x 172(W) x 26(H) mm
Weight 800g
Material Aluminum Alloy, Acrylic
Coolant Capacity Max. 300cc

Water Pump
Power Consumption 6W, DC 12V
Maximum Flow Rate 300l/hr
Maximum Lift 1.8m

Wat betreft slangen; ik weet het niet. Ik ga ervan uit dat het erbij zit. Mocht dit niet zo zijn zoek ik dit later wel uit. (ik begreep dat Nootje ook een LQ1000 heeft, misschien dat hij hier duidelijkheid over kan geven?)
 
Met een ''normale kast'' en een aparte WC setup ben je én goedkoper uit én hij presteert beter.

Of je moet die kast echt hebben.

Een gemiddelde Laing DDC3.2 pomp met top zit aan de 900L/h en een 'lift' van 4Meter.

Daarnaast dat je aluminium in deze radiator hebt.
Bij 99% van de losse Radiators is dit niet zo.
Hier heb je geen speciale vloeistof voor nodig en heb je geen kans dat je corrosie krijgt op je koperen blokken.

Let daar wel op.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag een nieuwe PC kopen. Hij is vooral bedoeld om te gamen. Aangezien ik bij mijn vorige PC af en toe het gevoel had dat er een vliegtuig vlakbij aan het opstijgen was wil ik deze PC een stuk stiller maken. Ik kwam uit op de volgende configuratie. Wat vinden jullie hiervan? Wat kan ik nog verbeteren? Eventuele op- of aanmerkingen zijn altijd zeer welkom!

Kast: Zalman LQ1000
Voeding: Cooler Master Real Power M700
Moederbord: Asus P6t Deluxe
Processor: intel Core i7 920
Videokaart: Club3D GTX 285
intern geheugen:Corsair Dominator TR3X6G1600C8D (3X2 Gb)
Harde Schijf: Samsung spinpoint 1TB
CPU koelblok: EK-Supreme Acetal (universal socket)
VGA koelblok: EK-FC285 GTX SLI - Acetal

Mijn LQ1000 is weer gesloopt ga alles in een lian li bouwen
want het is een prachtige kast ook de waterkoeling is prima
alleen met mijn 4870x2 ging de deur niet meer dicht :097:
dus met de 285 even opletten of het past
Alles heeft prima gedraaid alleen met de deur 1 cm open
 
ik snap even niet wat je bedoelt met het aluminium in de radiator. Bedoel je dat het gaat reageren met het koper van de overige onderdelen. Daar ga ik eigenlijk niet van uit, aangezien zalman zelf bij de optionele onderdelen ook allerlei koperen onderdelen verkoopt. Of zie ik dit verkeerd.

PS aan Nootje. Hoe zou ik uit kunnen zoeken of de GTX 285 erin past. Het zou toch zonde zijn.
 
ik snap even niet wat je bedoelt met het aluminium in de radiator. Bedoel je dat het gaat reageren met het koper van de overige onderdelen. Daar ga ik eigenlijk niet van uit, aangezien zalman zelf bij de optionele onderdelen ook allerlei koperen onderdelen verkoopt. Of zie ik dit verkeerd.

PS aan Nootje. Hoe zou ik uit kunnen zoeken of de GTX 285 erin past. Het zou toch zonde zijn.
Trust me, die twee wil je absoluut niet mengen in één loop ... geeft een chemische reactie (zie http://www.corrosionlab.com/papers/NACE1998.pdf voor de details)
 
ik snap even niet wat je bedoelt met het aluminium in de radiator. Bedoel je dat het gaat reageren met het koper van de overige onderdelen. Daar ga ik eigenlijk niet van uit, aangezien zalman zelf bij de optionele onderdelen ook allerlei koperen onderdelen verkoopt. Of zie ik dit verkeerd.

PS aan Nootje. Hoe zou ik uit kunnen zoeken of de GTX 285 erin past. Het zou toch zonde zijn.

Het ligt eraan wat voor blok erop gaat
Ik zal vanmiddag de maat nemen van mijn kaart met blok daar moet je min 1 cm onder blijven
 
En hoe zit het volgens jou met dat koper/aluminium verhaal. Ik dacht dat jij het in jou machine ook allebei hebt? levert dat echt problemen op? Anders kun ik waarschijnlijk toch ook werken met magnesium als opoffer materiaal?
 
En hoe zit het met opofferingsmaterialen? ik las dat je er een stuk magnesium tussen moet doen. Hoe moet ik dit doen? hier kan ik op internet niets over vinden. Zijn er bijvoorbeeld stukjes die je op de slangen aansluit ofzo?
 
Alu en Cu in je loop is gewoon een No-go, tenzij je een half presterende waterkoeling wilt hebben die je elke keer weer kan checken of het wel goed gaat.

Plus dat je het niet eens kan zien of het erg verkeerd gaat in je radiator, omdat je daar niet in kan kijken :p

Vertrouw ons maar gewoon, het is gewoon geen optie om ook maar een "opofferingsmateriaal" in je loop te hebben. Het enigste wat deze doet is dat het eerder corrodeert dan dat je Alu het gaat doen, als je Mg op is gaat het gewoon verder met je Alu plus dat het niet zo is dat eerst al het Mg weg moet zijn voordat het Alu word aangetast. Je krijgt gewoon een dikke bende in het water en dat zorgt ervoor dat je overal neerslag krijgt, dus slechte prestaties.
 
Laatst bewerkt:
We think alike :)

Komt er op neer dat je:
- Of alles aluminium neemt.
- Of een kast zonder WC neemt (of deze vervangt)

Waar ik me afvraag of het eerste haalbaar is, sinds tegenwoordig alles Koper is, logisch natuurlijk als het beter presteerd.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan