• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe pc van jetta

jetta

New member
Hallo jongens en meisjes

Ik zit met dilemma's daarom dit topic omdat ik er niet uit kom

Ik ben nieuwe pc aan het samen stellen en ik twijfel enorm
het gaat hierom een VIDEO bewerkings pc dus word veel gebruikt voor video montage en video afspelen
het mag allemaal op en top matriaal zijn ik heb liever iets beter wat lang mee kan dan iets minder en dat ik over 2 jaar nieuwe moet halen omdat deze te sloom word ofzo ( denk eerlijk gezegt van niet maar je weet maar nooit )
( Waarover twijfel je dan?)

Hier over :

Corsair Carbide Series 500R of een Corsair Graphite Series 600T Special Edition

en een :

ASUS SABERTOOTH X79 of een ASUS Rampage IV Extreme Republic of Gamers of een Gigabyte G1.Assassin2 (rev. 1.0)

in de asus moederborden passen 8x aantal geheugen en in de gigabyte 4x sloten
maar kom ik hier onder op terug

dan de voeding:

gewoon een 850watt of een 1000 of een 1200 watt ?

de hardeschijf. de OS : 2x ssd in raid ? of 2 hdds in raid of los ?

de grote vraag ... LUCHT OF WATERKOELING

miss nog een goede geluidskaart erbij of is dit niet nodig ?


waar ik zeker van ben is de prosessor. : socket 2011 intel 3960x
videocard : 2x ATI Radeon HD 7970

geheugen : G.Skill Ripjaws Z Series 32GB 2133 MHz / PC3-17000 dit is setje van 8x
dit word veranderd als er meer mensen voor de gigabyte kiezen of mij overtuigen :p

massaopslag 2x3tb wd green

nog iets extras ? .... dan hoor ik het wel

alvast bedankt als je hier op reageert ik hoop dat jullie mij voldoende advies kunnen geven

vriendelijke groet jetta
 
Ssd hoeft niet n raid, kun je later altijd aanpassen maar een goede ssd is retesnel. 1 ssd is beter dan 2 hhds in raid, zorg wel dat je een goed merk neemt (crucial bijvoorbeeld).

Ik zou het rog mobo nemen, makkelijk overclocken en lekker zware kwaliteit.

850 watt is genoeg, voor extra headroom 1000w (waarom niet :p)
Als het enkel voor videobewerking is is een 7970 x2 mss niet de beste keuze.... Geloof dat Nvidea hier traditioneel beter in is.

Waterkoeling natuurlijk: al is het maar voor de herrie. Geeft je ook meer ruimte voor overclocken. Reken wel op500 euro en als je het sjiek wilt doen makkelijk het dubbele.

Geheugen is prima, wel overkill: zowel de hoeveelheid (8gb heb ik nog niet vol gekregen) als de snelheid (ga je enkel in hardloper benchmarkresultaten merken). Ik zou 16gb doen op 1866 of 2000 , kun je later makkelijk uitbreiden.

Geluidskaart is in principe niet nodig behalve als je high end wilt afspelen en dan nog: in dat geval ga je toch voor toslink dus is een geluidskaart ook overbodig :)
 
bedankt voor de reacties..

@octo : ik had 2 kasten gekozen :p en die 500r is volgends mij iets breder

@boefmans ik doe nu miss wat overkill zodat ik in de loop van de jaren ook nog beetje met de tijd mee ga
en geld is hier bij niet van toepassing.. krijg het van me baas :)$:$)

ik speel dagelijks ongv 100stukjes film af edit ze in elkaar en zo door en dan op hd (1080p) en 3d
en wat zou je aan raden dan ? voor videocard omdat je zegt miss is de 7970 niet de beste keuzen?
 
Als je in 3D 1080p gaat renderen zou ik toch een Nvidia based kaart erin zetten, welke precies zou ik je niet kunnen zeggen. Denk dat er wel wat mensen zijn die aan kunnen geven welke 5xx kaart het beste past.

Het geheugen zou je overigens best wel op 32gb kunnen laten staan, videobewerking vraagt nogal aardig wat geheugen en met de huidige prijzen is dit ook prima te doen (zeker als je baas betaald ;)).

Watercooling kan ik ook aanraden, zeker als je veel gaat renderen zullen de grafische kaart(en) aardig wat hitte produceren, wel is het belangrijk dat je dan ook kiest voor een grafische kaart die ook geschikt is voor een waterblock.

Qua hdd /ssd zit je bij videobewerking het beste met 3 verschillende locaties. 1 ssd waar je besturingssysteem en videobewerkingssoftware op draait, 1 ssd als tussenstation voor het renderen en een hdd/ssd voor het opslaan van het gerendeerde materiaal. Het hangt er even puur af wat voor software je gebruikt, Pinnacle Studio werkt het fijnst met die 3 "locaties" daadwerkelijk op 3 verschillende schijven. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat die methode alsnog uit gaat van een traditionele hdd, wellicht is het bij een ssd wel mogelijk om dit terug te brengen naar 2 locaties (software / render locatie op 1 ssd).

Als de data van belang is na het renderen, dan zou ik kiezen voor 2 hdd's als opslag in RAID1. Echter, dan zou ik ook kiezen voor een losse hardwarematige raidcontroller en niet de controller die onboard zit.
 
Goede advise ik ga voor de prosessor en geheugen met rog mobo
Kast ben ik nog niet overuit vind ze beiden mooi
Ik wil deze week toch gaan bestellen en qua videocard zal het miss wel de 590 worden

Ik vind alleen de ssds qua groten slecht 120 os beetje weinig
En anders als je groter wilt betaal je ook veel voor aantal extra gbs toch?

@octo is die 3 cm zo belangrijk qua grote?
Is dat gunstiger voor wc?
 
120 / 128 gb is op zich wel te doen voor OS en bijvoorbeeld je videobewerkingsprogramma. Om de snelheid er lekker in te houden zou ik ook niet al te veel opslaan op je bootschijf (daarvoor heb je dus de andere schijf / schijven).

Maar grootte is iets wat je zelf kan zien (wat heb je nu en wat is het verbruik ervan).
 
ik gebruik nu een AMD 1800+ (schaam) 1gb ddr400 80gb hdd maar op me werk gebruik ik een core2duo maar ik kan thuis niet werken
daarom is het tijd voor drastische veranderingen

en qua programmas :

Cinema Craft Encoder
pgcedit
sonic scene artist voor dvd en bluray/3d

en nog wat programmatjes voor alles te knippen en plakken
 
Je gebruikt drie soorten software, Ga na bij de ontwikkelaar welke kaarten ze ondersteunen. Nvidia heeft CUDA ontwikkeld, waarbij sommige programma's de videokaart aan kunnen spreken voor extra rekenkracht (wat je bij videorendering goed kan gebruiken).

Ook afhankelijk van je programma's kan je twee opslagschijven (2x 1tb oid) in raid0 zetten om zo snel weg te kunnen schrijven. Ik weet dat Pinnacle Edition realtime rendert en daardoor veel bandbreedte en snelheid nodig heeft, ik weet niet hoe het zit met de pakketten die jij gebruikt, maar dat kan je nagaan.
 
Over de hardware weet ik niet veel te zeggen behalve over de 600T.

Heb deze zelf ook en mijn waterkoeling past volledig intern (240 rad in de top van de kast)
Het enige waar je dan even moet op letten is de dikte van de rad aangezien deze tegen je 8pins kabel kan gaan zitten.
 
Een hele WC set zou ik niet doen.
Je geeft immers zelf aan:

het gaat hierom een VIDEO bewerkings pc dus word veel gebruikt voor video montage en video afspelen

Dan is het niet nodig om daar aan te beginnen. Dan kan je die euro's beter een wat snellere harde schijf (of meerdere) kopen of een GPU die wel videobewerking ondersteund. Voor de prijs van een WC set, heb je 3 SSD schijfjes in bijv raid0, waar je perfect mee kan renderen.

Ik zou zeggen, probeer ook je daadwerkelijke doel na te streven.


*Edit*
Zie hier wat HWI heeft samengesteld voor videobewerking:
http://nl.hardware.info/pcadvies/755/hd-videobewerkings-pc---september-2011
 
Heb je een h100 ? Hoe heb je dat opgelost met die 8pin? Of heb je dat gewoon laten zitte ?

Nee heb geen H100, heb waterkoeling met een 240 rad.

Het probleem met de 8-pin was bij mij makkelijk te verhelpen. Ik moest een nieuw moederbord en heb daarbij onder andere op de positie van de 8-pin gelet. Die zit bij mijn huidige moederbord wat lager, daardoor past de radiator (47mm dikte) nu met gemak.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
Wouter Wat vind jij van de nieuwe chatbox? HighFlow Forum 13
E Werk, het vinden van een nieuwe baan/job, makkelijk of juist moeilijk? Algemene Discussies 75
G Nieuwe ervaring; TOPservice van Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan