• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe Pc suggesties?

Issieee

Junior Member
Hallo,

Ik wil een nieuwe pc bouwen, iets wat goed is voor gaming, dus ik ging een beetje op zoek naar een paar componenten en kwam uit op dit:

ASRock 970 Extreme4
Sharkoon WPM500 500W voeding
AMD FX-6100
G.Skill 8 GB DDR3-1600 Kit
Sharkoon Vaya Value Behuizing
Western Digital Green 1TB - 3.5inch
(heb al een videokaart)

Heeft iemand nog suggesties over wat ik kan veranderen of er bij kan voegen? Het moet wel beetje een budget-pc worden.

-Issie
 
Wat voor een videokaart heb je dan?
Dat is toch wel het belangrijkste onderdeel voor gaming, en bij het bepalen van de voeding.
Niet vermelden is dan een beetje tegendraads.
 
Wat sanders zegt. Ook altijd handig is toch iets van een budget te vermelden. Je kiest voor AMD omwille van de kost, maar bij gaming is single core performance best belangrijk. Dan is een core i3 misschien een betere keuze.
 
Omdat Intel CPU's per core veeeeeel sneller zijn dan AMD CPU's. Deze Quad core heeft 4 cores en scoort daarmee 9-10% beter dan je 6 core AMD CPU. Dat wil zeggen dat de prestaties per core veel hoger liggen en dat is voor games zeer belangrijk, want zoals de meeste programma's is ondersteuning voor Meerdere CPU's niet perfect haalbaar. MAW, voor je games is deze CPU bijna dubbel zo snel.
 
Een correct opmerking, maar met zijn budget kan je niet beide tegelijk hebben en zou je zoizo een kleine SSD moeten nemen. Dan lijkt het me beter om nu een HDD te kopen en later uit te breiden met een SSD en te reinstallen, zoals hij ook met zijn videokaart van plan is.
 
Klopt. Je hebt feitelijk drie opties:

1. Kleine ssd voor Windows en gewone hdd voor de rest
2. Hdd nu en ssd later (voor Windows en meteen de belangrijkste games etc)
3. Meerdere ssd's voor alles :)

Dus 1 of 2 nu, een reinstall kost niet zoveel tijd.
 
Hmm ik wilde het net gaan bestellen is het weg. Maar tog bedankt nog een keer

Added after 34 minutes:

Heb net een nieuwe in elkaar gezet. Hoe ziet deze eruit?

IntelĀ® Coreā„¢ i5-3470 ā‚¬ 187,90
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit 8GB RAM ā‚¬ 39,99
MSI B75A-G41 Moederbord ā‚¬ 71,90
HGST HUA722010CLA331 1TB ms/Cache/rpm: 8,5 / 32 / 7200 ā‚¬ 57,90
Sharkoon WPM600 600 watt ā‚¬ 59,90
Sharkoon Vaya Value Behuizing ā‚¬ 36,99*

Totaal: 464
 
Laatst bewerkt:
oe, ik dacht dat je het ondertussen wel al had :p Daar betaal je aardig veel voor wat mindere componenten. Ik snor de originele nog eens op :)

bij deze: http://tweakers.net/gallery/286685?wish_id=427834#tab:wenslijst

in het kort, CPU is nagenoeg hetzelfde maar 30 euro goedkoper. Ram is sneller en staat op de QVL lijst. Goede, ruime case en een degelijke voeding (sharkoon weet ik niet eens waar ik die moet plaatsen, dat zegt al veel).
 
Laatst bewerkt:
Thanks dat je het WEER hebt gemaakt :p
Alles besteld alleen cpu en ram is niet aangekomen door CoolBlue terwijl er stond dat ik het morgen zou krijgen en dat alles op voorraad was, na 2 dagen had ik ze gebeld en er werd gezegd dat het niet in voorraad was :\ direkt geannuleerd en nu maar wachten tot woensdag en dan van een andere website bestellen.
Coolblue heeft echt een slechte klantenservice, het enige wat ze deden was sorry zeggen en niet een oplossing bedenken :\ Geen aanrader dus Coolblue :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Nieuwe pc samenstellen/suggesties? Hardware & Software 28
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan