• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe PC, Advies please!!

kevin1025

New member
Hallo mensen, hoop dat ik duidelijk kan zijn.

Me ouders hadden een klein meevallertje, nou mag ik wat leuks uitzoeken. (Don't ask me why!)

Nou heb ik een aardig systeem samen gesteld, lijkt mij dan.

PCCONFIG.jpg


Prijzig? Ja... Hoop er dan ook een hoop jaren mee te doen. Nou wil ik jullie advies op het systeem, en graag ook de mogelijkheid qua waterkoeling(Ik wil graag alles gekoeld hebben met water). En als het kan ook de onderdelen?

Daar heb ik dan totaal geen verstand van. Ook de voeding, voldoet die wel? Of moet ik toch echt naar de ST1500 gaan kijken van Silverstone?

Ik wil namelijk wel goed zitten voor eventuele toekomstige upgrades!

Alvast bedankt!
 
JEZUS CHRISTUS :p
Je ouders hebben de loterij gewonnen ofzo?
Goed, leuk voor je *voelt de jaloezie* :p

Ik zou die 3xGTX480 wegdoen, en daar 2 of 3 HD 5970's voor in de plaats doen, en dan bedoel ik stiekem 2 stuks.
Waarom? Omdat je dan 4 GPU's in je systeem hebt voor minder geld, ze slurpen minder stroom dus is die 1200 W meer dan voldoende (ook al is 1200w ook wel goed voor 3x480, maar hiermee heb je toch meer speling).

Voor SSD zou je kunnen kijken naar een OCZ Vertex 2 serie, die worden zeer hoog aangeprezen.
Met de Corsair ben ik eerlijk gezegd niet bekend.

En de processor, sja, persoonlijk zou ik het er niet aan uitgeven, maar als je het hebt is het natuurlijk wel de beste :p

Qua koeling kan je ook flink je slag slaan in de HF shop, overal zijn blokken voor te krijgen.
Maar reken dan ook op een eurotje of 1500 (grove schatting)

Ga je overclocken met het zaakje? Je zou er namelijk ook aan kunnen denken direct 12 Gb geheugen te installeren.
Waarom ook niet toch? :p
 
Hehe, zoiets ja.

Ik neem nu toch liever de stap terug naar nVidia, noem het stom/dom. Maar ik heb er wat fijnere ervaringen mee. En tja, met zo'n systeem moet je bijna wel overclocken! Haha, over de 12GB, gewoon 2x deze set?

Kom toch liever niet boven de 5... aangezien er nog een flink bedrag bij moet voor de WC.
 
Is begrijpbaar dat je voor nVidia gaat, het was ook maar een voorstel :)
Is niks om je voor te schamen als je van nVidia houd :D
Een 1200w voeding is over het algemeen goed genoeg voor die drie beestjes te voeden, je moet wel goed opletten dat de voeding genoeg aansluitingen heeft daarvoor.
Een voeding die het heel goed gaat doen is de Antec Truepower Quattro 1200W, ook deSilverstone ST1500 wat je zelf al noemt voldoet prima.
Check deze link anders even: GeForce GTX 480 Triple SLI - GTX 480 & GTX 470 Power Supply Unit Buying Guide | [H]ard|OCP

Als je wél gaat overclokken is het misschien verstandig om gewoon bij 3x2 gb te blijven, gezien 6 geheugen modules moeilijker stabiel te krijgen zijn.

Ik heb ook even wat reviews voor je opgezocht naar de Corsair SSD, en het is zeker geen slecht dingetje :)
Hoewel de OCZ Vertes 2 toch nog een iets snellere write speed heeft
Je zou dan naar deze kunnen kijken: OCZ Vertex 2 Extended 120GB | Hardware.Info Nederland
Maar hij is wel een tientje duurder en heeft dan 8 Gb minder, dus keus is aan jezelf uiteraard.
 
ik weet niet wat voor programma's jij draait... maar zolang je niet veel fotoshopped of 3Dtekent/rendered zou ik zeker geen 12gig geheugen nemen, dit omdat en het alleen maar onnodig veel kost (je gebruikt het toch niet) en het zal je overclock prestaties niet ten goede komen....
 
als je de boel helemaal wil waterkoelen zoals je vga,s mobo, cpu, en dan nog een beetje goede spul.

kom je al gouw op een €2000 +- dus 6k voor dat systeem.

jammer genoeg worden zulke systemen vaak niet aangeschaft.
zou vet wezen als je het had, Zou de benchmarks er dan wel van willen zien :D
 
Die 480's zijn een hele goede keus.

Ik zie dat er ergens boven vermeld staat: 2 of 3 HD 5970's.

3 x 5970 zal niet gaan, en een 2 x 5970 schaalt niet zo goed als 3 x 480.
De door jouw gekozen EVGA superclocks zijn geweldige kaarten.
Je zou bijvoorbeeld ook 3 x GTX 480 Zotac AMP's kunnen nemen (ook overgeclocked).
Hoewel de Zotac beter koelt en stiller is aks de EVGA supercloc, neemt 1 Zotac AMP al
3 slots in beslag. 3 kaarten daarvan, gaat niet passen zonder waterkoeling.
Zowel de Zotac Amp als de EVGA zijn uitstekende keuzes.


Wat betreft de opslag.

Ga je de WD raptors in een Raid zetten ?

Wat ook een goede keus kan zijn. WD Black 2 TB harddisk.
Deze is sneller als de Raptor schijf, en heeft nog meer opslag ook.
Sterker nog ... de Western Digital Black gaat in meerdere tests ook de wat goed-
kopere SSD's voorbij in snelheid. Niet alleen zorgen 2 van deze jongens voor een
4 TB opslag, maar het is ook goedkoper als de 600 gig raptor schijven.

Wil jij puur preformance dan is de 120 gig Vertex 2 idd. een goede schijf.
Wil je hem nog ietsjes sneller ... dan kun je beter voor de 100 gig versie gaan.
uitleggen waarom de 100 sneller is; de 120 gig is namelijk dezelfde als de 100 versie.
Het enige verschil is een Firmware update. Een nadeel daaraan is, dat de gereserveerde ruimte .. om de schijf snel te houden, met 20 gig verkleint is.
Dit is simpel uitgelegd, waarom een 100 de betere keuze is.


Je weet dat jouw gekozen speler, geen BR brander is he ?
De BR / DVD brander (mocht je die willen hebben) die je zoekt is deze: LG BH10LS30.

het bovenstaande is bedoelt als tip, wat je wilt doen ... is aan jezelf.

Mooi systeem ;)
 
Dat klopt maar je hebt al een SSD, dus dan zijn die luidruchtige een beetje "overbodig".
Hierop zou ik je Operation system zetten en veel gebruikte programma's.

Verders kan je met gemak spellen, films, downloads op normale HDD's zetten.
Ik adviseer je iig Samsung spinpoint F3 te nemen, zeer betrouwbaar en snel!
 
@ Kevin

Graag gedaan


@ Johnny

WD schijven zijn veel betrouwbaarder als Samsung schijven.
Het komt zeer geregeld voor dat de Samsungs kapot gaan, of een enorme herrie produceren.

De WD's zijn wat duurder, maar dan krijg je er ook wat meer voor terug. Een betere kwaliteit schijf.
Persoonlijk raad dus altijd WD schijven aan.

Niet persoonlik bedoelt, omdat ik net zag .. dat jij alleen maar Samsungs draait. ;)
 
WD of Samsung, maakt niets uit. Ik heb beide gehad en ook WD's gaan stuk. En WD is ook niet meer was ze geweest zijn. Je moet niet vergeten dat dit "oude" techniek is wat de grotere fabrikanten zoals WD/Samsung/Seagate/Hitatchi inmiddels goed onder de knie hebben. Eigenlijk is er weinig verschil tussen wat voor HD je kiest, je kan beter kijken naar welke de meeste prestaties geven en volgens mij zijn dat wel de F3 schijven van Samsung.

Qua SSD, tja, die Vertex2 zijn idd snel, heb zelf net een 60GB versie. De 100GB versie waar SillentWolf het over had zijn praktisch niet meer te koop, deze zijn vervangen door de 120GB versie, maar als je wilt kan je hem gewoon terug flashen met een oude Firmware. Maar of je die paar MB/s nu daadwerkelijk merkt?........

Voor de rest is dit wel een heel bruut systeem!!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
R [Advies] geheel nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
tomasvanderpijl Advies keuze nieuwe gpu Hardware & Software 6
DieHard Advies keuze nieuwe tv Hardware & Software 1
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
RollingThunder Advies nieuwe pc Hardware & Software 28
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
R Nieuwe installatie / Newby; Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
HighSpeed^ Advies Nieuwe PC :D - Budget €500,- Hardware & Software 17
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
Z advies nieuwe pc Hardware & Software 32
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
T Nieuwe pomp, advies? Advies Waterkoeling Setup 1
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
D advies nieuwe videokaart Hardware & Software 16
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan