arwin74
Active member
Tja heb de knoop maar is doorgehakt, me huidige nas werkt goed maar kom er gewoon ruimte in te kort.
Kan er zonder raid kaart te kopen geen schijven meer in kwijt en aangezien de behuizing ook niet al te veel ruimte meer over laat gaan we dus langzaam op weg naar een nieuwe opzet.
Via tweakers heb ik al een leuke "nas" behuizing gevonden. Hij word op dit moment nog gebruikt door de huidige eigenaar maar de planning is dat hij met een 1,5 maand hier zal zijn. Behuizing word dus een Coolermaster Cosmos S op dit moment zitten er al 2 4in3 modules in en daar zal er tzt nog 1 bij komen en nog een andere optie om er totaal 15 data schijven en 1 OS schijfje in te planten.
De eerste opstelling zal alleen met een flink aantal minder schijven zijn
De eerste opzet qua componenten zal zijn:
coolermaster cosmos S
Intel Celeron G1610 Boxed
ASRock B75 Pro3-M
Silicon Power T10 32GB (os schijfje)
Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB (4x)
Seasonic G-Serie G-360
Silverstone SST-CP06 4x SATA
zal dat later uitgebreid worden naar totaal 15 seagate 3 TB door middel van een extra controller (IBM ServeRaid M1015)
Arwin
Kan er zonder raid kaart te kopen geen schijven meer in kwijt en aangezien de behuizing ook niet al te veel ruimte meer over laat gaan we dus langzaam op weg naar een nieuwe opzet.
Via tweakers heb ik al een leuke "nas" behuizing gevonden. Hij word op dit moment nog gebruikt door de huidige eigenaar maar de planning is dat hij met een 1,5 maand hier zal zijn. Behuizing word dus een Coolermaster Cosmos S op dit moment zitten er al 2 4in3 modules in en daar zal er tzt nog 1 bij komen en nog een andere optie om er totaal 15 data schijven en 1 OS schijfje in te planten.
De eerste opstelling zal alleen met een flink aantal minder schijven zijn
De eerste opzet qua componenten zal zijn:
coolermaster cosmos S
Intel Celeron G1610 Boxed
ASRock B75 Pro3-M
Silicon Power T10 32GB (os schijfje)
Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB (4x)
Seasonic G-Serie G-360
Silverstone SST-CP06 4x SATA
zal dat later uitgebreid worden naar totaal 15 seagate 3 TB door middel van een extra controller (IBM ServeRaid M1015)
Arwin
Laatst bewerkt: