• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe build Corsair 800D

Black_Knight

New member
Hallo beste leden,

Ik ben van plan om de overstap te maken van luchtkoeling naar waterkoeling. Ik heb nu een CL 690II Advanced met een lange voeding er in waardoor ik van onder geen 240 rad kan plaatsen, en hij is sowieso er klein om alle onderdelen er in te krijgen daarom wil ik overstappen naar een 800D ook omdat ik die case wel mooier vind.

Hardware:
mobo: ASrock Z68 Extreme 3 Gen3
cpu: i5 2500k
gpu: evgf gtx680
case: corsair 800D
Fans: 2x Noctua NF-P12 120mm
Fancontroller: Lamptron FCT
De rest mocht er nog iets belangrijks missen

Wensen:
-Ik zou graag 2 Rads nemen zodat ik de fans wat langzamer kan laten draaien ivm het geluid. 360 Rad van boven en 240 Rad van onder.
-Kleur thema zwart.
-Stillte bij normaal gebruik maar ook de mogelijkheid om ver te overklokken zonder geluidswensen.


Budget: Ik zou graag onder de 600 euro blijven zonder de case.
Dit is was ik heb samengesteld

Vragen:
-Mis ik nog onderdelen?
-Is de pomp sterk genoeg voor dit systeem, of is er evt een beter die ook pwm control heeft?
-Als ik demiwater gebruik heb ik dan een zilvere coil nodig?
-Weten jullie misschien nog beter fans?
-is pushpull veel beter dan Push?
 
Laatst bewerkt:
-Mis ik nog onderdelen?

Je hebt twee fittingen/slanklemmen teveel. :) (pomp/res 2x, twee radiatoren 4x, CPU 2x, GPU 2x = 10 fittingen)

Een trechtertje is wel gemakkelijk voor bij het vullen.

Om de pomp op en top stil te krijgen is een shoggy sandwich zeker een aanrader.


-Is de pomp sterk genoeg voor dit systeem, of is er evt een beter die ook pwm control heeft?

Die MCP350 zal geen moeite hebben met die set. :p Binnen je budget is dit een perfecte pomp.

De MCP35X heeft PWM control. Deze is wel een stukje duurder dan de MCP350. De garantie van de MCP35X vervalt wanneer je het topje eraf haalt. Om die reden zou je dan ook op zoek moeten naar een ander reservoir, wat de set denk ik niet goedkoper zal maken.
Die MCP350 + XSPX reservoir/top is een zeer goede combo. (Tip: HF MCP350 + top actie, wat je €5,50 bespaart ;)) Met een Shoggy Sandwich eronder zal i wat geluidsproductie niet veel onder doen voor een MCP35X.

-Als ik demiwater gebruik heb ik dan een zilvere coil nodig?

Is zeker aan te bevelen. Op zich heb je nu al een redelijk alggroei veilige set, omdat je zwarte slangen hebt en het water dus weinig licht krijgt. Maar voor de zekerheid kan je het beste een silver coil gebruiken icm demi water.


-Weten jullie misschien nog beter fans?

Ik denk dat je op het moment geen betere zal vinden. Niet alleen wat koelprestatie/geluidsniveau betreft, ze passen ook nog eens erg goed bij je zwarte kleur thema.


-is pushpull veel beter dan Push?

Met een 360 en een 240 mm radiator heb je meer dan voldoende koelcapaciteit. Om die reden zal je met deze set niets merken aan de temps tussen push/pull, shroud etc etc. of welke combinatie dan ook.
Waarschijnlijk dat je met de fans op < 1000rpm al prima koelprestaties zal halen. Lekker stil dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft 1x 2,5 mtr slang

Die Koolance slangklemmen werkten bij mij zeer goed. Dit was wel icm Bitspower pilaarfittingen welk over de hele lengte iets dikker zijn dan de standaard pilaarfittingen.

03.jpg






Net even met een paar standaardfittingen uitgeprobeerd (icm diezelfde Feser slang) en dit zit ook potdicht. Zelfs zonder de klem zit het nog dicht. Maar met die standaard pilaar fittingen is het niet aan te raden om het zonder klem te doen. Met die Bitspowerr fittingen wordt dat wel veel gedaan.
 
ah die 2,5 m slang had ik niet gezien :D moet je het zeker mee halen
mbt die slangenklem ik kreeg ze niet dicht op mijn fittingen ik had de zilveren koolance klemmen mocht dat wat uitmaken (kleiner knijpen lukt ook niet dan breken ze :D dus gingen hier door naar de kliko ) ik kon ze zo over de slang schuiven waar de fitting in zat (dacht toen feser fittingen)

voor de TS hier een link met temp verschillen voor push/pull en andere combinaties
http://martinsliquidlab.i4memory.com/Radiator-Fan-Orientation-And-Shroud-Testing-Review.html
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de reacties.

Trechtertjes of wat voor soort gereedschap dan ook heb ik niet nodig. Die MCP35X wordt mij toch wel wat te duur en het geeft nouwelijk prestatie verschil. Ik neem ook maar van die dikkere bitspowerfittingen, ziet er beter uit en grotere binnendiameter. Ik heb mn lijstje weer even aangepast.

Nog wat vraagjes:
-Rads worden zonder schroeven geleverd geloof ik maar die 240-360 rads van xspc hebben weer verschillende draad of niet?
-Hebben jullie nog ideeen hoe de slangen te leggen evt weg te werken? 240Rad komt van onder a la skullcrusher.
 
Om het wellicht onnodig ingewikkeld te maken: 800d is prima modbaar. Ik heb bovenin een push pull 480, en aan de voorkant een push pull 140 rad (staand) met wat mesh ervoor.

Ben wel benieuwd waar jij die 240 rad gaat plaatsen? Onderin kon ik met veel moeite een 140 fan plaatsen, door al die voedingskabels. Daar verkijk je je snel op :)
 
Nog wat vraagjes:
-Rads worden zonder schroeven geleverd geloof ik maar die 240-360 rads van xspc hebben weer verschillende draad of niet?

Als het goed is zitten er fanschroeven bij het XSPC rad.

- UNC6-32 Case and Fan Screws

Highflow heeft ook van die schroeven:

Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!








Domme vraag misschien maar waarom zou je het topje er dan af moeten halen ? (ik dacht nl. ook om die pomp aan te schaffen)
Het bijhorend verkrijgbaar reservoir ziet er prima uit niet ?


icm Dat XSPC reservoir/topje zou het topje van de MCP35X eraf moeten. Maar ik zie net pas dat het Swiftech reservoir goedkoper is dan dat van XSPC. (XSPC is de goedkoopste niet meer. Zo staan ze nog wel een beetje in mijn herinnering) Met een MCP35x is het reservoir van Swiftech zeker wat de prijs betreft dus de betere keuze als het binnen je budget past. Bij Black_Knight past het niet in het budget en is de MCP350 de beste keuze.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
V Nieuwe watercooling build Advies Waterkoeling Setup 9
G Nieuwe build Advies Waterkoeling Setup 34
Sw333t Nieuwe naam gezocht voor Lian Li build (voorheen CleanLi) Cases en Modding 44
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan