Goedendag,
Ik zal me eerst voorstellen:
Ik ben Simba, 24 jaar en ik studeer Forensisch onderzoek.
Ik ben een leek in waterkoeling.
Ik heb onlangs een waterkoelingset gekocht van een vriend van mij, die er niks mee deed. Ik dacht van, hé even uitproberen hoe dat werkt.
Ik heb de guide gelezen en ben er veel van opgestoken.
Maar nu zit ik met een paar vraagjes.
Ik heb nu nog een CM centurion 5 kast.
Deze wil ik misschien gaan upgraden naar een TJ07 of een Obsidian 800D kast ivm dat ik niet aan modden wil doen ivm mijn radiator.
Koelingset bestaat uit:
Eheim 1046 pomp
Aquainlet reservoir
Airplex Evo 240 Radiator
EK waterblocks voor 4870 (Sapphire 1gb)
Aquacomputer xt voor CPU (E8400)
Ik ga er van uit dat dit set geen uitmuntende prestaties gaat neerzetten. Maar ik hoop wel dat mijn temps wel wat omlaag gaan.
Nu in mijn kast heb ik een Thermalright Ultra extreme 120 erop zitten en mijn idle temps zijn op de 2 cores (overclocked naar 3.4 Ghz) zijn tussen de 40 en 50 graden.
Mijn graka wordt tijdens gamen ook heel heet, ongeveer 80 graden. Idle wordt de core ongeveer 55 graden.
- Is dit setje goed genoeg om mijn temps wat naar beneden te halen ?
- Heb ik misschien andere koelingscomponenten nodig voor wat betere koeling ? Misschien een ander rad of een reservoir ?
Ik ben zelf op ebay naar een ander kast aan het kijken, maar wil er eerlijk gezegd niet veel uitgeven. Kostplaatje rond de 75 euro.
Zijn er andere kasten waar ik mijn 240mm rad in kwijtkan zonder te modden ?
Alvast bedankt ! ray
Ik zal me eerst voorstellen:
Ik ben Simba, 24 jaar en ik studeer Forensisch onderzoek.
Ik ben een leek in waterkoeling.
Ik heb onlangs een waterkoelingset gekocht van een vriend van mij, die er niks mee deed. Ik dacht van, hé even uitproberen hoe dat werkt.
Ik heb de guide gelezen en ben er veel van opgestoken.
Maar nu zit ik met een paar vraagjes.
Ik heb nu nog een CM centurion 5 kast.
Deze wil ik misschien gaan upgraden naar een TJ07 of een Obsidian 800D kast ivm dat ik niet aan modden wil doen ivm mijn radiator.
Koelingset bestaat uit:
Eheim 1046 pomp
Aquainlet reservoir
Airplex Evo 240 Radiator
EK waterblocks voor 4870 (Sapphire 1gb)
Aquacomputer xt voor CPU (E8400)
Ik ga er van uit dat dit set geen uitmuntende prestaties gaat neerzetten. Maar ik hoop wel dat mijn temps wel wat omlaag gaan.
Nu in mijn kast heb ik een Thermalright Ultra extreme 120 erop zitten en mijn idle temps zijn op de 2 cores (overclocked naar 3.4 Ghz) zijn tussen de 40 en 50 graden.
Mijn graka wordt tijdens gamen ook heel heet, ongeveer 80 graden. Idle wordt de core ongeveer 55 graden.
- Is dit setje goed genoeg om mijn temps wat naar beneden te halen ?
- Heb ik misschien andere koelingscomponenten nodig voor wat betere koeling ? Misschien een ander rad of een reservoir ?
Ik ben zelf op ebay naar een ander kast aan het kijken, maar wil er eerlijk gezegd niet veel uitgeven. Kostplaatje rond de 75 euro.
Zijn er andere kasten waar ik mijn 240mm rad in kwijtkan zonder te modden ?
Alvast bedankt ! ray