• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten

vgojef

New member
Ik heb een winkelwagen met spulletjes ik zou graag weten of het goed is en of ik meschien betere spullen moet halen ?

Specs : Intel i7960, Asus Rampage III extreme, 12.gb ddr3, Asus HD6970.
Kast: Corsair Obsidian 800D.
Voeding: Modulair Targan 1100watt.

Ik wil alleen voor nu mij Cpu onder WC laten vallen, maar met voorbedachte raden dat ik later sneller kan uitbreiden.
Dus hierbij mijn winkelwagen:

1x EK-Supreme HF - Full Copper CPu Block

3x Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

1x Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK

3x 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black

1x Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra

1x Swiftech MCR320 360 Radiator


Advies zeer gewaardeerd :pray
 
Kijk dit noem ik nou snelle service :)
Hartelijk dank.

Nog een vraag ik zou graag de koelvloeistof met uv willen nemen de groene variant.
Maar nu heb ik daar allemaal nare verhalen van gehoord dat het dus slecht is voor je onderdelen.
Mijn vraag is nu is het echt zo erg ? en 1 maal in het jaar je Loop te verversen kan geen kwaad lijkt me zo ? of zit ik fout.
Ik las ook dat ik de fil dop moest hebben om hem te vullen?
is dat echt nodig of kan het ook op een andere manier

Hartelijk dank
 
Daar zijn inderdaad verschillende verhalen over te lezen, maar goede ervaringen worden bijna niet vermeldt, waardoor je dus eigenlijk meer negatieve verhalen kan lezen.

Als je koelvloeistof niet mengt met andere vloeistoffen, kan je het gewoon zonder problemen gebruiken.
Zelf gebruik ik ook al jaren gekleurde koelvloeistof zonder problemen.

Fill dop is niet persé nodig, een trechter+spuitfles is wel aan te raden, dan zal je wel merken wanneer je het zelf in bezit hebt en gaat gebruiken ;)
 
Oooh ok dan weet ik voldoende over de vloeistof.
Nu nog een vraagje over de cpu blokken. Wat is nou het beste wat koel blijft. de Acetal, Koper, Nickel blokken.
het is heel moeilijk kiezen omdat er gewoon weg heel veel zijn. ik wil gewoon het beste hebben.
 
Er is geen prestatie verschil tussen de verschillende uitvoeringen van eenzelfde blokje.
Een bijkomend voordeel van nickel plating is dat het blokje beschermt is tegen enige vorm van corrosie. Een puur koper blokje heeft deze eerste defensie niet. Maar als het goed is zul je hier ook geen behoefte aan hebben eigenlijk.
 
Nou heb ik een plaatje gemaakt van hoe het zou moeten gaan.
Klopt het zo of moet er nog wat verrandert worden ?

test.jpg
 
Ja als hij aan de bovenkant ook een gat heeft is het helemaal mooi natuurlijk maar die zag ik niet op dat plaatje.
maar verder rest ziet het er goed uit ? nog op of aanmerkingen ?
 
ja zeker wel moet alles gewoon goed nalezen hoe het allemaal werkt en wat nou het beste is om te doen :)
wil namelijk geen gezeur achteraf hebben.
daarom zit ik nu ook te denken aan de fittingen die een bocht maken, voor eventueel het gat boven op de pomp die kan natuurlijk niet rechtop blijven staan als de slang naar links moet.
ik ga hier nog even achteraan
 
Ok dan moet ik nog wel kijken of het wel past dan.
En als ik nu een rad neem met een ingang links en rechts is het toch makkelijker met slangen en overzichtelijker
dan word het namelijk zo (de blauwe kleuren)

test1.jpg
 
Er zal vast wel een manier zijn om alle fans op 1 blok aan te sluiten zoiets had ik al gezien in de shop.
Maar nu mijn vraag als je niks op de cpu fan doet dan gaat hij toch gillen dat er niks opzit ?
Is het dan wel handig want de hoeveelheid fans passen nooit allemaal op mijn bord.
eigenlijk wil heb helemaal geen fans op me bord aansluiten

Added after 34 minutes:

Nou ik heb geloof ik nu alles wat ik nodig heb om een goed setje te maken
alsjeblieft zeg het als ik iets erin heb zitten wat ik beter kan vervangen door wat beters

http://www.highflow.nl/index.php?target=cart_lists&mode=send_cart_list&cart_list_id=4080&hash=1f71e6b6610b2a101768ca50990d29c0
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
MrGiorgio F1 2013, een nieuw seizoen met 6 kampioenen Nieuws en Sport 32
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
Katsie Nieuw mobo: MSI 870A-G54, maar met vastlopers, help! Hardware & Software 3
P probleem met nieuw aangeschafte corsair ram cooler Overige Koeling 6
M Nieuw Systeem met veel if's Advies Waterkoeling Setup 2
Lqd Nieuw lid met Vanilla. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan