• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw hier en op zoek naar advies

tis inderdaad een grote investering maar het is het je wel waard. je krijgt wel wat terug voor je geld!!! langere levensduur lagere temps... meer OC mogelijkheden noem het maar op!!!! Maar wel voorzichtig doen... water en elektra = BOEM!!!!

Ik ben gen fan van feser liquid maar zelfs die is heel slecht geleidend, gedestileerd water is niet geleidend, wat uiteraard niet wil zeggen dat als het tussen je sloten en kaarten komt niet de boel ver-oxideert.
Ik heb in 12 jaar al aardig wat "ongelukjes" gehad maar boem heb ik nog niet gezien.

wat niet uitmaakte nu heb ik namelijk een mooi EK blok erop zitten!!! 18C idle :D

Ik vindt het erg knap dat je met waterkoeling onder ambient komt zonder een bong tower.
 
Even weer een update van mijn lijstje.

Kan iemand mij misschien vertellen of ik alles heb zo? Ik denk op zich van wel, maar ik wil liever niet achteraf uitvinden dat ik toch iets vergeten ben ;)

Freddy, heb je alles op voorraad? Hele grote kans dat ik vanavond nog, of morgen, mijn bestelling plaats :D
Als er wel iets tussen zit wat niet op voorraad is en lang kan duren voordat het binnen is, zou je dat dan kunnen doorgeven ajb? Ik heb volgende week woensdag t/m vrijdag vrijgenomen zodat ik hopelijk alles in kan gaan bouwen.


Heh, ik ben zo toch heel wat boven mijn initiële plannen heen gegaan, qua kosten, ik hoop dat ik hier geen spijt van ga krijgen ;)

Nog één ding, ik twijfel enorm of ik nou wel of niet voor de GT Extreme 360 moet gaan ipv de GT Stealth 360, maar de prijs is 2x zo hoog en ik vraag me af of het dat wel waard is en of het merkbaar is qua koeling.... kan iemand me uit mijn lijden verlossen?? Ajb wel eerlijk en niet meteen zeggen dan die duurdere écht zoveel beter is, graag onderbouwd dan :)

Change of plans, ik wil toch liever groene Feser UV liquid doen waar de rode UV veren omheen gaan, staat denk ik toch beter dan bij blauw.
Welke fans zal ik daar dan bij doen, groene of rode? (ze hangen onder de bovenkant van de kast, net boven het mobo) en hoe zijn de Zalman fans? beter of gelijk aan transparante Yate Loon's met daarin rode of groene leds gedrukt?
Ik denk aan rood verlichte fans.... dussss, kant en klare Zalmans doen, of die Yate Loons met rode leds...
 
Laatst bewerkt:
Alles is op voorraad, behalve de Aqua-Computer 1366 CPU blok.
Die hopen we a.s. dinsdag weer binnen te krijgen.

GTX360 koelt beter, maar dan moet je wel tegen lawaai kunnen.
Want die presteren pas optimaal als je er fans op monteert die hard kunnen draaien en dus herrie maken :)

De GTS360 daarentegen kan prima overweg met low RPM fans.
 
Daar heeft iedereen een andere mening over.
Iemand die elke graadje minder mee laat tellen, zal voor een blok kiezen die minder restrictief is, zoals de GTZ of Delta V3.

Maar de EK Supreme zal nog steeds zeer goed presteren in loops met meerdere blokken.

Ik zou voor de EK Supreme Plexi gaan, omdat ik dat gewoon het mooiste blok vindt die er nu is.
 
Ik vind het ook een heel mooi blokje, ik was alleen bang dat die restriction misschien nadelig zou zijn.
Aangezien ik er nu iig nog geen VGA cooling mee doe en ook, nog, geen mosfet cooling, geloof ik wel dat deze heel goed zal zijn.

Ok, laatste vraag, zou jij, of iemand anders, voor mij willen bevestigen dat mijn lijstje ,in de eerste post van dit topic, helemaal compleet is?
Als het zo is plaats ik morgen nog mijn bestelling, ik ga nu eerst ff lekker slapen :D
 
Het klopt zo wel.
Alleen heb je volgens mij teveel fittingen (ik heb even snel geteld en kom op 16 uit).

Verder zijn deze fittingen veel mooier en niet veel duurder:
10MM (3/8) Feser Schroeffitting v2 - G1/4

Als je trouwens jouw NB en SB gaat waterkoelen, moet je de gehele standaard koeler van jouw mobo afhalen.
Daardoor moet je de Mosfets ook nog koelen, dat kan met water (setje van EK) of anders met lucht mosfetkoelers van Thermalright of Enzotech.
 
Ik doe 2 extra 90 graden fittingen erbij, just in case.
Verder heb ik die Feser fittingen gekozen ipv die andere, ze zijn idd mooier.

Ik heb dat NB/SB block vervangen door de Swiftech MCW-NBMAX.
Om meteen de mosfets mee te nemen wordt me echt teveel, ik schrik me nu al de pleuris met wat het me gaat kosten :p
Maar goed, ik wil het wel graag goed voor elkaar hebben, dus ik heb het er voor over.

Tenzij je net zo snel 5x Yate Loon D12SL-12 Clear Red LED Fan - 120 x 120 x 25 mm kunt leveren als de rest van het spul, haal ik deze toch ergens anders vandaan. Ik zie ze nu jammer genoeg niet in je shop, ik wil natuurlijk zoveel mogelijk (lees: alles) bij Highflow vandaan halen.

De fans zijn het laatste wat ik nu mis, ik plaats vandaag nog de bestelling, ik hoop dat je alles hebt, kan ik komende week lekker hobbyen ;)
 
Het NBMAX blokje is heel slecht leverbaar op het moment.
Als je er volgende week al aan wilt beginnen, raad ik je aan om te gaan voor de EK-HP blokjes (in plexi of in acetal variant).
Die hebben we wel op voorraad.

Rode 120MM fans hebben we die van Zalman.
Die van Yate Loon kunnen we ook inkopen, maar dat zal nog wel een tijdje duren voordat we ze binnen hebben.
(moet vanuit China komen)
 
Gefeliciteerd! Uw bestelling is succesvol geplaatst

It is done! Bak geld uitgegeven, voor mijn doen, ik kan niet wachten! :D

Ik heb de Zalman's er maar bij besteld en toch maar meteen NB/SB en mosfet blokken erbij gedaan... maar wel de memory cooler vervangen door plaatjes en geen flowmeter erbij.

Freddy, vraagje nog, kun je het misschien met DHL versturen? Wanneer ik het overdag mis kan ik het 's avonds nog tot 19:00 ophalen in het depot vlakbij mijn huis.
Als dat (teveel) extra kost, jammer dan.
 
Laatst bewerkt:
DHL hebben we helaas geen contract mee.

We versturen standaard met GLS.
Het kan eventueel ook naar jouw werkadres gestuurd worden.
Als dat kan, geef me even het adres door.

Wat we nog tekort komen voor jouw bestelling:
2x Zalman fans
1x EK 250 reservoir

Beide zijn al eerder besteld en verwachten we begin volgende week op voorraad te hebben.
Dan kan jij het mid volgende week verwachten :)
 
Ah ok, ik begrijp het, komt zo wel goed dan ;)
Ik ben natuurlijk ongeduldig, maar kan er toch niet eerder aan beginnen tot ik alles heb.

Ik hoop dat het lukt met die Zalmans en het reservoir, het ergste is altijd als je thuis zit te wachten tot iets binnen komt ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
N Nieuw hier en 1ste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S ben nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
Killerbee nieuw hier: Killerbee Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan