• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw hier en op zoek naar advies

denk dat ik de boel maar ff aanpas naar jouw setup,teminsten het moederbord
zal niet helemaal het zelfde zijn, maar wel bijna
kan ik jouw build log volgen, is dit ook jouw 1e WC?
 
Laatst bewerkt:
denk dat ik de boel maar ff aanpas naar jouw setup,teminsten het moederbord
zal niet helemaal het zelfde zijn, maar wel bijna
kan ik jouw build log volgen, is dit ook jouw 1e WC?

Tuurlijk kan dat, ik hoop alleen dat ik het allemaal goed plan en goed uitvoer ;)
Dit is inderdaad mijn eerste WC setup.

Ik zal voor het gemak mijn huidige setup in mijn eerste post plaatsen en updaten wanneer ik iets wijzig.

Als ik alles uiteindelijk binnen heb (kan dus nog een maand, misschien 2, duren :() maak ik ook foto's.
 
Tuurlijk kan dat, ik hoop alleen dat ik het allemaal goed plan en goed uitvoer ;)
Dit is inderdaad mijn eerste WC setup.

Ik zal voor het gemak mijn huidige setup in mijn eerste post plaatsen en updaten wanneer ik iets wijzig.

Als ik alles uiteindelijk binnen heb (kan dus nog een maand, misschien 2, duren :() maak ik ook foto's.

hehe merk het wel,
ik heb het geld wel al om te bestellen

maar omdat me baan mss op de tocht staat IVM credit crisis
w8 ik nog ff

en moet nog leuke camera kopen
 
hehe merk het wel,
ik heb het geld wel al om te bestellen

maar omdat me baan mss op de tocht staat IVM credit crisis
w8 ik nog ff

en moet nog leuke camera kopen

Aaa ja, dat is minder, hopelijk komt het niet zover natuurlijk!

Ik heb er nu geen geld voor iig, dat nieuwe mobo+cpu+geheugen hakt er keihard in en wat ik nu als WC lijst heb komt net over de 400 euries...
Juist omdat ik nu het geld er nog niet voor heb kan ik nu mijn tijd nemen om alles goed uit te zoeken, zodat ik straks alles ineens kan aanschaffen en meteen klaar ben :)
 
Aaa ja, dat is minder, hopelijk komt het niet zover natuurlijk!

Ik heb er nu geen geld voor iig, dat nieuwe mobo+cpu+geheugen hakt er keihard in en wat ik nu als WC lijst heb komt net over de 400 euries...
Juist omdat ik nu het geld er nog niet voor heb kan ik nu mijn tijd nemen om alles goed uit te zoeken, zodat ik straks alles ineens kan aanschaffen en meteen klaar ben :)

same here

ben totaal 2000/2100 euro kwijt voor hele mik mak
 
same here

ben totaal 2000/2100 euro kwijt voor hele mik mak

Daar kom je snel genoeg aan idd, als je een beetje performance wilt en ook nog alles kwaliteit en zo stil mogelijk :)
Ik ben van plan om in de zomer een GTX 285 of 295 aan te schaffen, die ook watergekoeld moet gaan worden, ik weet nog niet welke kaart het gaat worden, dat zie ik tegen die tijd wel. De gpu plaat die ik hiervoor al in mijn wenslijst heb gezet is 90 euro voor de 285 en 130 euro voor de 295, dus dat tikt ook weer lekker aan.
 
Ik heb nog een paar dingetjes toegevoegd: T-stuk, kraantje, extra fittingen, een flow meter en een temp meter.
Alles bij elkaar alweer bijna 500 euro.... daar ga ik dan met mijn voornemen om voor ongeveer 300 klaar te zijn :icon_rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
tis inderdaad een grote investering maar het is het je wel waard. je krijgt wel wat terug voor je geld!!! langere levensduur lagere temps... meer OC mogelijkheden noem het maar op!!!! Maar wel voorzichtig doen... water en elektra = BOEM!!!!
 
tis inderdaad een grote investering maar het is het je wel waard. je krijgt wel wat terug voor je geld!!! langere levensduur lagere temps... meer OC mogelijkheden noem het maar op!!!! Maar wel voorzichtig doen... water en elektra = BOEM!!!!

Ik ben ervan overtuigd dat het zeker het geld waard is :)
Buiten het feit dat het een erg leuk projectje is, ziet het er ook hardstikke goed uit straks (hoop ik!), is het geheel een stukje stiller en al helemaal stukken koeler.
Ik ga ook zeer zeker heel voorzichtig te werk straks, ik neem er de tijd voor en ga niks forceren.
Ik ga ook eerst het circuit testen op lekkage, voordat ik de hele boel in ga bouwen.
Ook de reden dat ik er een rolletje teflon tape bij heb gezet trouwens! Ik weet niet helemaal zeker of dit wel nodig is met schroeffittingen, dus als iemand dat kan beamen of weerleggen lees ik dat graag ;)

Ik wou dat ik de hele boel al had, ik heb er echt zin in om mee te hobbyen, ik heb de watergekte te pakken....
 
Nee teflon niet nodig, ik adviseer je teflon alleen te gebruiken in noodgevallen, Dit inverband met het afbrokkelen van stukjes tapen en uiteindelijk in je loop terecht komen en in je pomp met alle gevolgen vandien!!!

Ik persoonlijk heb 4 dagen getest. Ik kwam na de eerste 15 min test al erachter dat ik de fitting op me goedkope kut cpu blok te hard had doorgedraait en een dikke barst in het acryl, wat niet uitmaakte nu heb ik namelijk een mooi EK blok erop zitten!!! 18C idle :D

Na het vervangen heb ik 4 dagen alles laten draaien lekker rustig en goed gekeken naar llucht beetje schudden met de kast e.d.
Jah de watergekte is tegenwoordig een heuze "outbreak"!!! Echt een epidemie aan het worden, maaar das alleen maar goed nieuws voor Freddy ;) hahaha

Maar nogmaals ik zou de teflon tape alleen bij HOGE NOOD gebruiken, Mijn systeem met de oringen en de fittingen van Freddy en mijn slang klemmen is er geen spoor van druppels water. Mijn tank zit nog steeds op hetzelfde niveau!!
 
Thanks, ik haal de teflon tape uit het lijstje :)

18C idle? nice! mijn E8400 zit momenteel rond 43C the idlen, met een Asus Silent Knight cooler erop, hahaha.

Inderdaad goed nieuws voor Freddy, mooi werk :D
 
Nee teflon niet nodig, ik adviseer je teflon alleen te gebruiken in noodgevallen, Dit inverband met het afbrokkelen van stukjes tapen en uiteindelijk in je loop terecht komen en in je pomp met alle gevolgen vandien!!!

Ik persoonlijk heb 4 dagen getest. Ik kwam na de eerste 15 min test al erachter dat ik de fitting op me goedkope kut cpu blok te hard had doorgedraait en een dikke barst in het acryl, wat niet uitmaakte nu heb ik namelijk een mooi EK blok erop zitten!!! 18C idle :D

Na het vervangen heb ik 4 dagen alles laten draaien lekker rustig en goed gekeken naar llucht beetje schudden met de kast e.d.
Jah de watergekte is tegenwoordig een heuze "outbreak"!!! Echt een epidemie aan het worden, maaar das alleen maar goed nieuws voor Freddy ;) hahaha

Maar nogmaals ik zou de teflon tape alleen bij HOGE NOOD gebruiken, Mijn systeem met de oringen en de fittingen van Freddy en mijn slang klemmen is er geen spoor van druppels water. Mijn tank zit nog steeds op hetzelfde niveau!!
18°C idle???? Leef jij in een koelkast of zo? Man, het mag daar maximum een 15°C zijn bij jou aan je bureau :icon_eek:
 
18°C idle???? Leef jij in een koelkast of zo? Man, het mag daar maximum een 15°C zijn bij jou aan je bureau :icon_eek:

NOPE lekker verwarming vol open 22c?? ongeveer mag iets minder zijn. Mijn cpu word nu gekoelt met 480mm totaal. 1x360 en 1x120 rad.

Maar ik moet mij nieuwe GPU er nog op zetten dat blok ligt nu in de kast NIETS te koelen dus mijn CPU en NB worden nu watergekoeld.

maar ik moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn 18 idle. Maar hij schommelt tussen de 17C en 22C constant.. dus hij warmt op en dan koelt ie weer af... maar tussen die temps zit ie wel hoor
 
NOPE lekker verwarming vol open 22c?? ongeveer mag iets minder zijn. Mijn cpu word nu gekoelt met 480mm totaal. 1x360 en 1x120 rad.

Maar ik moet mij nieuwe GPU er nog op zetten dat blok ligt nu in de kast NIETS te koelen dus mijn CPU en NB worden nu watergekoeld.

maar ik moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn 18 idle. Maar hij schommelt tussen de 17C en 22C constant.. dus hij warmt op en dan koelt ie weer af... maar tussen die temps zit ie wel hoor
Dus jij krijgt met waterkoeling een temperatuur die 5°C ONDER de ambiente kamertemperatuur ligt? GOTTA HAVE IT :icon_wink:
 
Ik zie nergens een chiller staan ... maar een rad en een chiller samen kunnen wel degelijk nut hebben: ten eerste als airco in je kamer tijdens warme zomerdagen (grapje) maar ook om condens tegen te gaan ... je water wordt immers ook weer wat warmer he
 
Jah nee dat kan, hij warmt uiteindelijk wel op naar 22C maar ik heb ook net gezegt dat ie tussen de 17 en 22 schommelt. MINIMUM is 17C en max is 22C idle... Ey ik kan er niet meer van maken dan dat ik zie op me scherm...
Maar hij liep laatst wel op naar 33C idle en ik stressen... (was me pomp pinnetje van het mobo afgeschoten) oftewel "NO FLOW"!!! ::S
 
Ralphios, dat kan NIET! Zelfs voor je je pc maar opstart, staat die radiator al op kamertemperatuur (tenzij je je PC telkens buiten parkeert om hem pas vlak voor het gebruik weer naar binnen te rollen/dragen maar dat lijkt mij zeeeeer onwaarschijnlijk) en bedraagt de temperatuur van het water eveneens die van zijn omgeving (=wetten van de fysica). Jouw processor zou dus in een PERFECTE koeling met PERFECTE apparatuur onder IDEALE omstandigheden hooguit kamertemperatuur kunnen verkrijgen (vergeet die 22°C als processortemperatuur dus ook al maar gauw). Als je ook maar iets lager wil, moet je vloeistof ACTIEF gekoeld worden (chiller, TEC ...), anders is dit fysisch ONMOGELIJK.

Mijn advies: monitor je bord eens met de correcte software (kijk desnoods gewoon naar de temperatuur in de BIOS!) ... misschien loop je wel meteen weer naar de winkel :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
N Nieuw hier en 1ste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S ben nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
Killerbee nieuw hier: Killerbee Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan