• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

niet ondersteunde cpu

speedfan ben ik al achter zijn graka temps die komen wel bij alle programma's die graka temps geven netjes door:S

Ben vrij ongeduldig van nature dus ben begonnen met een kleine oc:D net helemaal lam geschrokken toen ie onder een film ineens reboote:S

maar dat bleek windows update te zijn:D

YAY eindelijk in AMD Overdrive een cpu temp kunnen vinden maar heb een vraagje betreft 'Thuban' AMD Phenom II X6 1090T. (op Asus Crosshair IV Formula)

Weet iemand of je Asus core unlocker moet disabelen en of de turbo's beste aan of uit staan?

Heb een klein stapje geprobeerd van 232 naar 235 geloof ik maar kreeg blue screen net toen ie zeg maar desktop wou laden.
Had geheugen en mobo vastgezet dus kan het daaraan liggen? core unlocker of turbo's bedoel ik dan.

Denk vraag het maar even voor ik verder ga rommelen;)

Na 4 uur stressen is ie trouwens 11 graden warmer geworden zonder dat ik uberhaubt een oc draaide:S is dat niet al best veel? heeft wel ook Ram gestressed dat kon ik niet uitzetten.

Effe een vraagje
Wat wil je gaan doen met de oc.
Moet 24/7 gaan draaien op die snelheid.

En de volgende vraag doe effe een lijstje met welke hardware je hebt en welke koeling

Jij hebt een 1090t dat is een black edition met een vrije multiplier als jij je turbo uitzet en gewoon je multiplier naar 19x zet en dan een core voltage van 1,375 draait die op 3,8 dan kun je je fsb gewoon nog laten staan

Als je voorbij de 4ghz wil dan wordt het pas spannend
Dan moet je er echt veel meer spanning doorheen gaan doen.

Gr. Basje

Sent from my iPhone using Tapatalk

zie link onderschrift voor lijstje hardware.

En nee hoeft niet 24/7 draaien wou het hele overclocken gewoon eens proberen en als ik het een beetje onder de knie heb kijken wat ik max uit deze setup kan persen.

zie link onderschrift voor lijstje hardware.

En nee hoeft niet 24/7 draaien wou het hele overclocken gewoon eens proberen en als ik het een beetje onder de knie heb kijken wat ik max uit deze setup kan persen.

ik lees het topic meestal met tapatalk op me iphone die laat de onderschriften niet zien.

maar, al wat verder met oc'en

Nieuwe setup:

MOBO: ASus Crosshair IV Formula (890FX chipset)
CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
MEM: 4GB 1333
VGA: 2x Club 3D Ati Radeon HD4870 1GB GDDR5
SOUND: Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 (extern)
SDD: OCZ Vertex 2 90GB
OPT1: Asus blu-ray / dvd rw
PSU: Recom Pro Engine M1050 1000w
CASE: Lian Li Armorsuit PC-P50WB
MON: Belinea 22''
KB: Razer Lycosa
MOUSE: Razer Deathadder
MOUSEPAD: Zie foto ding met paar blauwe ledjes en 4 usb 2 poorten
SPRS: Logitech Z-5500
INET: Planet @ 12mb

Dit word gekoeld door:

POMP: Danger Den DD-CPX-Pro 12v
CPU Block: EK Supreme Gold Edition
VGA Block: 2x EK FC4870 CF
RAD1: XSPC RX240 Black
RAD2: Black Ice GT Stealth 280 Black
RAD3: Black Ice GT Stealth 120 Black Xflow
RES: Danger Den RAD-Reservoir RES-005
Ram: 2x MIPS Ram Freezer
NB/SB: EK-FB ASUS Crosshair 4 - Nickel
FANS: 3x 120mm Yate Loon 1350 rpm Red Led
2x 140mm Yate Loon 1000 rpm Red Led

Dat is m'n huidige setup, en ja ben wel wat verder maar heb ookw el wat vraagjes.

W8 heb ent wat pic's gemaakt om erbij te nemen is makkelijker

a3cwar.jpg

qq1e6b.jpg

Kijk ik heb nu AI overclock tuner op manual gezet dan kon ik iets meer isntellen.
CPU Ratio lijkt mij dat de multiplier is?
Turbo heb ik op auto laten staan maar gaan meteen uit zodra je iets verandert.
DRAM Frequentie heb ik op 800 gezet
CPU/NB Freq ook op 800
HT link speed heb geen id wat dit is maar ook maar gewoon op het laagste vast gezet 200 dus.
en doordat ik AI overclok tuner op manual heb gezet kan ik de PCIE freq instellen die staat op 100.

cpu ratio is idd je multiplier (die zou is atm gebruiken als ik jou was dan heb je geen last van een NB of geheugen waar je op hoeft te letten)
dus dan zou je alleen aan je cpu voltage en cpu ratio te zitten om je cpu over te clocken ;)

Je multiplier is vrij instelbaar dus die gaat wel een eindje omhoog.
Probeer hem eerst eens op 19x of 20x te zetten dat is 3,8 of 4 GHz

Je spanning van je CPU naar 1,375-1,45.
Kijken of dat een beetje wil lukken ga met je spanning niet boven de 1,5.

En let goed op je temps ook als je 3D mark draait omdat je gpu's en CPU in een loop zitten succes

Gr. Basje

Sent from my iPhone using Tapatalk

hey ik heb geen gedult vast al eens eerder bekend gemaakt dus zoals men dat in dat filmpje van hardware info heeft gedaan met stapjes van 5 ofsow lukt mij niet dus een stapje van 50 gemaakt ging prima ben nu al een uurtje aan het stressen lijkt allemaal netjes te lopen heb wel voltage naar 1.350 gezet weet niet of dat nodig was maar dat merken we wel als ie zo crashed;)

(draai dus nu @ 4014 mhz) multiplier @ 16x

2gxp7q8.jpg

en ik maar denken dat ik een zogenaamde hexa core had:p

Maar heb ondertussen wel al uitgevonden waar het aan licht ofja niet echt waar het aan licht maar wat het veroorzaakt.
Zijn eigenlijk 2 dingen de Asus core unlocking software en de Turbo software.
Als ik ze aanlaat krijg ik bleu screen als ik meer als 10 fsb verhoog (als core unlocker ook aanstaat boot ie helemaal niet dan zegt ie dat core unlocking technology deze processor niet ondersteund:S) als ik ze uitlaat draai ik een 5 core..

ag heb iig een unieke pc:D

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow *Opgelost* Webshop werkt niet met Edge browser HighFlow Webshop 2
G SSD niet toegankelijk na overzetten naar nieuwe pc Problemen & Oplossingen 4
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
D Flowmeter werkt niet Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
bunbun gezien ik me nog niet had voorgesteld Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Freddy Tijdelijke probleempjes met webshop (error 404, pagina niet gevonden) HighFlow Webshop 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
J Magicool DCP450 gaat niet aan Waterkoeling 2
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
D Fan draait soms niet Overige Koeling 7
A bitspower watertank z-multi 150 lekt niet meer gelukkig....... Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan